• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ny medlem i Tudorgänget. Sjukt nöjd måste jag säga. Snart åker gummit på inför långresa, känns nästan mer naturligt till klockan även om länken är fin.
3F500A51-53B9-4A46-9994-19EBB13E0D63.jpeg

Grattis! Fantastisk klocka! #bwitw

Det har jag provat - den gjorde inte mig besviken iaf!

Inte mig heller. Den varar länge också! Fortfarande fullt läsbar efter en hel natt.

Enda negativa är att min handled måste vara unik... på minsta microinställningen är den lite stor med tre bitar borta och på största är den aningen tight med två borta. Saknar halva länkbitar.
En annan iakttagelse är att vridningen är trög, den brukar hyllas och framstår som lätt men exakt i recensionerna. Ska det ”slitas till” eller ska man kolla med återförsäljaren?

Någon mer som sett detta typ av band? Verkar ju lite sisådär inspirerat av Tudors egna tygband.. Hade ju vart något att köpa, om man kunnat.. :)
19B204E9-463A-47E9-B3BF-65DCB187A9E9.png

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Kai
Precis, letat efter en Explorer ett tag men tröttnat på att leta samt att de börjar bli lite väl dyra.. Får pallra mig till AD och prova en BB36 helt enkelt :) Du äger båda va?
Yes, jag såg din annons. Jag har båda, men även om de är lika så är de rätt olika. BB36 känns lite som den elegantare Expyns stökiga lill-brorsa. Lite roligare att vara med.

Min Pelagos är nu rätt exakt 5.5 år och still going strong även om den har krigsskador på både länk, boett och glas :) Att det snart är dags för service märks i att den börjar sakta sig något, men den får hålla någon månad eller två till pga på resande fot.

Däremot tycker jag att lumen i bezeln, konstigt nog, har börjat ändra färg något. Jag bifogar två halvkassa bilder nedan.

Vad jag tycker mig se är att siffrorna och fejkpärlan på bezeln håller samma vita färg som index, medan stavarna och minutmarkeringarna (på bezeln) har antagit en något gulnad nyans. Har någon upplevt liknande?

52154201-BF70-48CB-B2A1-97537769BC6D.jpeg
C670ECAB-4D17-4E95-B415-B04EC30470B9.jpeg

Senast ändrad:
Min Pelagos är nu rätt exakt 5.5 år och still going strong även om den har krigsskador på både länk, boett och glas :) Att det snart är dags för service märks i att den börjar sakta sig något, men den får hålla någon månad eller två till pga på resande fot.

Däremot tycker jag att lumen i bezeln, konstigt nog, har börjat ändra färg något. Ja bifogar två halvkassa bilder nedan.

Vad jag tycker mig se är att siffrorna och fejkpärlan på bezeln håller samma vita färg som index, medan stavarna och minutmarkeringarna (på bezeln) har antagit en något gulnad nyans. Har någon upplevt liknande?

52154201-BF70-48CB-B2A1-97537769BC6D.jpeg
C670ECAB-4D17-4E95-B415-B04EC30470B9.jpeg
Läcker modell. Saknar min!
Ganska läckert att den pärlan ändrar färg kan jag tycka - patina! Lite tråkigt med nya klockor som man oftast vet kommer alltid se likadana ut. Samtidigt kan jag förstå att man kan tycka det är tråkigt om det blir helt olika nyanser!

Läcker modell. Saknar min!
Ganska läckert att den pärlan ändrar färg kan jag tycka - patina! Lite tråkigt med nya klockor som man oftast vet kommer alltid se likadana ut. Samtidigt kan jag förstå att man kan tycka det är tråkigt om det blir helt olika nyanser!

Jag är mycket nöjd med den ja! Ska bara börja tjäna lite pengar så att jag kan rotera den med lite annat. Den är mångsidig men inte allsidig ;)
Och sen är det pärlan som behållit färgen medan minutmarkeringarna har gulnat. Men det tycker jag egentligen bara är lite fräckt, men ändå förvånad över att det redan kan skönjas en skillnad efter bara 5.5 år på en såpass ny modell?

Tillbaka
Topp