• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

min 'big block' med Oysterdate tavla som t.o.m kom på 78360 länk med Rolex logga :happyhappy:

tudor_bigblock_DSC0311.jpg

Mums fillijävlababba! riktigt fin:)

Vilka band sitter skönt och ser bra ut med en Pelagos? Grått Nato /zulu, har det varit något?

Jag har kört lite allt möjligt:
image.jpg

image.jpg

Grönt Nato/Zulu är en favorit, man jag gillar också tweedkavajer och sånt ;)
Jag har även kört med svart Nato/Zulu, samt svart och orange Isofrane(kopia).

Pelagosen är grym för att den passar med allt :)

Om du köper Nato/Zulu. Tänk på att köpa tjocka jävla band. Annars ser det lätt mesigt ut till en ganska stor klocka.

Jag tror för övrigt att militärbandet till heritage ranger hade varit jävligt fint!

Tack, jag har varit lite skeptisk till Tudor men jag måste säga att den är fantastisk. Tavlan har en sunbursteffekt som är lätt att man fastnar med blicken på. Kom på mig själv nyligen att jag satt och stirrade på tavlan vred handleden i olika vinklar mot solen:) Rätt så trevligt faktiskt :)
Härligt! Då är det bara att köpa mer tudor :)

Finns det någon som har tips var man kan lämna in sun tudor på service?
Hydron går -5 sekunder per dag och dras inte upp lika smidigt som mina andra klockor. antar att det är dags för service, eller har jag fel? Rob och krons har för lång väntetid :(

Kolla med dom angående hur mycket dom har i pipen. Jag servade min över jul och då var det tydligen extremt mycket att göra. Berätta att du har bortom så kanske du kan få prio. Nu är jag ingen proffs men jag fick för mig att det är ruckningen after servis som tar mest tid, dom vill testa klockan i ett par veckor för att kontrollera att den håller tiden enligt spec.

/i

Tillbaka
Topp