• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gå till en AD och be de köra klockan i deras timegrapher. Du får inte veta hur urverket ser ut men iaf ett hum om gång och amplitud. Kostar inte så mycket, eller inte alls. Beroende på din relation till ADn du går till...
Tack. har väl ingen speciell relation till någon. Men köpte min BB hos Rob, så får bli där

Bra där wayne, grattis! Lillbrorsan säger hej :)
dIOqK5M.jpg

Det var faktiskt den där tunnisen som fick mig att börja snegla på Tudor:)

Vad tror ni smarta människor där ute, ska jag slå till på en Tudor Pelagos nu eller ska jag vänta tills sommaren på en med det nya urverket. Hur hade Ni resonerat om ni var i en liknande situation?

Vad tror ni smarta människor där ute, ska jag slå till på en Tudor Pelagos nu eller ska jag vänta tills sommaren på en med det nya urverket. Hur hade Ni resonerat om ni var i en liknande situation?

Funderar själv på precis samma sak, själv funderar jag väl främst på att köpa en från gråhandlare i Italien för ca. 24k och det kan nog dröja tills de kan ge en lika bra deal på den nya? Svårt att bestämma mig har jag i alla fall.

nu baserar jag sett på vad jag har hört och läst av folk åsikter. Men det finns en del som gillar designen på den äldre mycket mer, plus att dom inte tyckte att det nya urverket var ganska tråkigt. Att det var in-house vägde tungt, men designen vann. Dock så kanske priset på den äldre sänks lite när den nya kommer?

Jag skulle nog väntat på inhouse, och köpt blåa. Mina senaste uppgifter är att den dyker upp i Sverige i sommar. Tänker du dock köpa svarta tycker jag att du ska köpa den du gillar mest. Utsidan får vara prio då! Prisskillnaden är inte stor alls.

Jag skulle nog väntat på inhouse, och köpt blåa. Mina senaste uppgifter är att den dyker upp i Sverige i sommar. Tänker du dock köpa svarta tycker jag att du ska köpa den du gillar mest. Utsidan får vara prio då! Prisskillnaden är inte stor alls.
synd bara att den blåa är så jävla blå :p
i övrigt ska det bli spännande hur mina tudor tas emot i usa.har läst många kommentarer där dom bashas :blackeye:

synd bara att den blåa är så jävla blå :p
i övrigt ska det bli spännande hur mina tudor tas emot i usa.har läst många kommentarer där dom bashas :blackeye:

Frågade en vän som var där och klämde på den, den är verkligen BLÅ i verkligheten också. Utan alla filter på Instagram...

Äh, lugn bara! Jag var i New York och San Fran förra sommaren med en Black Bay och två 34 mm Rolex. Jag klarade mig trots Tudor och två Rolex i "damstorlek" :p

-

Scaramanga,

Bra duo. Eller som vi unga skulle sagt "bra fkn duo" :cigar:

Frågade en vän som var där och klämde på den, den är verkligen BLÅ i verkligheten också. Utan alla filter på Instagram...

Äh, lugn bara! Jag var i New York och San Fran förra sommaren med en Black Bay och två 34 mm Rolex. Jag klarade mig trots Tudor och två Rolex i "damstorlek" :p

-

Scaramanga,

Bra duo. Eller som vi unga skulle sagt "bra fkn duo" :cigar:
lite för blå för mig. och då är den ändå med lila den färgen jag gillar bäst :p
ja förhoppningsvis så slipper jag diskutera med någon som skriker om eta och poormans och som själv sitter på en Tag ( den som är FÖR lik en sub )

Jag tycker inte du skall vänta :) Generation 1 har enligt mig snyggare tavla, och hur mycket jag än gillar fina urverk så tycker jag tavlan väger tyngre i detta fall!

Ett trevligt in-house är ju faktiskt aldrig fel.. Det är den svarta jag har siktet inställt på bara för att jag tycker den blå är alldeles för nischad.
Jag håller med dig där Scaramanga, den är renare med bara två rader. (Riktigt snygg duo du har där!)

Tillbaka
Topp