• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

55F0D773-640E-4200-A9C6-F624B6E6EEA5.jpeg
3151C3A3-5F00-41B2-B71B-527E7DEBF760.jpeg
EBC2F032-BE8F-41AF-9ED9-A10A90F50F28.jpeg
6C521160-D006-4703-88B1-5848E4039D85.jpeg
Pelagos

upload_2018-12-13_10-46-43.png

Har beställt dessa två till min bb58, ska bli intressant att testa :)
Gällande cheapestnatostraps, satan dom har bra priser, undrar hur kvalitén är. Sidan var välidgt långsam också..

Hej allihop.

Jag hjälper en vän att köpa sin första ”riktiga” klocka. Han har siktat in sig på en Tudor Syle 41mm ref 12710-0013 men vill veta hur högt den bygger? Har letat men utan resultat. Någon som vet eller har erfarenhet av denna? Hur bärs den jämför med en datejust 41 till exempel

Tack på förhand

/Kasper

Någon som burit inhouse Pelagos en längre tid och allra helst regelbundet, som kan ge lite kommentarer angående tjockleken?
Har ägd både inhouse och ETA versionen för ett tag sedan. Jag upplevde inte något problem med tjockleken på inhousevarianten alls. När jag skaffade mig en pelagos hade jag precis ägt en vanlig Black Bay innan och upplevde den betydlig tjockare och klumpigare än pelagosen.
Sålde klockorna då ekonomin inte riktigt tillåter att jag hamstrar klockor, hade jag haft möjligheten att låta de stanna, hade de fått göra det.
Kommer garanterat att skaffa mig en till pelagos i framtiden. Riktigt bra klocka.

Gött! Hatar hype.

Nu inväntar jag endast lite fler färger och mer mättad begmarknad sen är det dags för en 58 för mig :)
Jag vill att de lanserar en BB58 utan fejkpatinerad lume, sen köper jag.
Sen var GMTn riktigt grym, men något med den gjorde att den inte kändes som en keeper. Kanske var det tjockleken, eller diametern. Ungefär som med min Planet ocean kändes alla designelement skitbra, men efter en hel dag med klockan blev armen trött. Synd.

Senast ändrad:
Det kommer en blå variant, men den kommer inte heta 58 utan 68 = första(?) året med blå tavla på Tudor Sub. Kom ihåg var ni läste det först...[/QUOTE
Det kommer en blå variant, men den kommer inte heta 58 utan 68 = första(?) året med blå tavla på Tudor Sub. Kom ihåg var ni läste det först...
Hur vet du det? Och om det stämmer kommer tavlan vara blå eller ringen? Och kommer det vara samma storlek som 58:an?

Jag vill att de lanserar en BB58 utan fejkpatinerad lume, sen köper jag.
Sen var GMTn riktigt grym, men något med den gjorde att den inte kändes som en keeper. Kanske var det tjockleken, eller diametern. Ungefär som med min Planet ocean kändes alla designelement skitbra, men efter en hel dag med klockan blev armen trött. Synd.
Känner igen de där. En klocka får helt enkelt inte vara för obekväm eller tung om den ska hålla i långa loppet. Jag kommer gå loss med dremel på låset när jag köper en 58 och fasa ner kanterna då dom gjorde det obekvämt på min gamla BB36.

SPEKULATION! Men att släppa någonting så lyckat som boetten verkar vara på BB58 och inte följa upp likt den vanliga BB41 vore ju rätt dumt.

Som sagt, ny boett och nytt urverk sen stanna vid endast en kombo? Inte så troligt.

Det kommer en blå variant, men den kommer inte heta 58 utan 68 = första(?) året med blå tavla på Tudor Sub. Kom ihåg var ni läste det först...

Riktigt bra gissning! Har också förväntningar på en blå utan ”gilt” men nu känns det ju självklart med namnet 68 och blå tavla också:)

Vi kan ju hoppas på det och att dom iom det släpper nitade länken nu när dom har chansen!

Tillbaka
Topp