• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IMAG0448.jpg
Dags att sälja den blå? ;)

Väntar spänt på tudor north flag, skall bli riktigt roligt att testa den! Hört att den skall komma april någon stans, någon som läser detta också? Kan ej hitta det längre

Någon som vet om gulddetaljerna på en tvåtons Tudor Glamour är plätering/guldtoning eller mer "riktiga" gulddetaljer?

Uret verkar skilja på Tudor classic ("stål/guldtonat stål") och glamour ("stål/guld"). Tudors egen hemsida beskriver båda som "stål och guld". Bergströms beskriver en begagnad glamour som "stål/doublé" vilket jag antar innebär pläterad?

Synd att Black Bay inte har datumvisare, hade varit det givna köpet annars. Får bli en Pelagos istället, den är fin nog den också :)
Någon som bestämt sig för nya Pelagos ännu?

Hur är det med vridringarna på nya Tudor?
Är det keramiska sådana överlag?
Gillar Black bay, Chrono, Pelagos och de flesta Tudors men jag vill att mina klockor ska åldras med värdighet så jag vill helst slippa keramiken.
Det kan man ha i blomkrukor istället. :)

Tillbaka
Topp