• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nu när Tudor satsar så mycket på vintage looken kan jag enbart hoppas att de återupplivar det klassiska "Tachymeter-bezel" på Heritage Chrono Blue...

Klart att det ska vara datum.
20150422_085219.jpg

Hur mycket avviker din Pelagos sig i tid? Fått lämna in den för ruckning något? Har bara använt quartz innan och det håller sig ganska bra... Inte van vid mekaniskt/automatiskt :)

Vad står det på tavlan? Tudor Geneve, Automatic.

Inte det man normalt kan läsa på en Tudorsub vilket bör tala för att det är en prototyp.

Vad står det på tavlan? Tudor Geneve, Automatic.

Inte det man normalt kan läsa på en Tudorsub vilket bör tala för att det är en prototyp.

Tyvärr verkar det vara en prototyp...

"One special example of this watch is the piece seen here – a prototype Submariner with burgundy bezel that would never see the light of day. It was indeed the inspiration for the Heritage Black Bay's colorway." - Hodinkee (från artikeln om besöket)

Burgsub.png
burgsub2.png

"One special example of this watch is the piece seen here – a prototype Submariner with burgundy bezel that would never see the light of day. It was indeed the inspiration for the Heritage Black Bay's colorway." - Hodinkee (från artikeln om besöket)

Burgsub.png
burgsub2.png

Grym, men jag tror den varit ballare med matt svart tavla.

Burgsub.png
burgsub2.png

Fy fan vad fin. Jag gråter inombords.

Hur mycket avviker din Pelagos sig i tid? Fått lämna in den för ruckning något? Har bara använt quartz innan och det håller sig ganska bra... Inte van vid mekaniskt/automatiskt :)

Fortar sig något men minns inte hur mycket. Borde kollas och ruckas vid behov.

Min förra BB fick en ruckning på garanti. Bara att lämna in [emoji2]

Förbannat snygg klocka som jag aldrig uppmärksammat innan, verkar vara förhållandevis billig jämfört med övriga Tudors? Vad beror detta på? (Mörkblå hade nog varit tokfett)
inte riktigt säker på varför, men dom har ju några år på nacken. Dom ligger ju dock högre än exempelvis en SMP 300.
Fan, så jag gjorde ett dåligt val med svart då? :bag:

inte riktigt säker på varför, men dom har ju några år på nacken. Dom ligger ju dock högre än exempelvis en SMP 300.
Fan, så jag gjorde ett dåligt val med svart då? :bag:

Haha det vet jag inte, svart funkar ju alltid och till allt! Men nu är sommarn på väg, solen börjar lysa på, och då är blått inte helt dumt det heller. Som med allt i klockvärlden: välj båda och bränn alla pengar! :)

Hydronauten ser ju helt ok ut! Även Grantour är en Tudor som ligger rätt mycket lägre i pris.
Undrar varför? De är ju helt ok!

Aa där är den fet! Men tyckte inte den såg lika rolig ut på ett handledsskott.... Förvisso bara en snabbtitt på google så ska inte uttala mig för mycket :D

Tillbaka
Topp