• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad är det för band?

Original textilstrap som följer med när man köper en ny Black Bay.

ImageUploadedByTapatalk1430157332.173517.jpg

Kört min Pelagos i ett dygn nu och jäklar så nöjd jag är. Lagom storlek, inte så tung och länk och lås är det absolut bästa jag har testat. Sitter som ett smäck! :)

Sugen att testa gummit, kan man byta det själv med något smidigt verktyg eller är det till urmakaren som gäller?

Kört min Pelagos i ett dygn nu och jäklar så nöjd jag är. Lagom storlek, inte så tung och länk och lås är det absolut bästa jag har testat. Sitter som ett smäck! :)

Sugen att testa gummit, kan man byta det själv med något smidigt verktyg eller är det till urmakaren som gäller?
Det är ganska enkelt att byta ett klockband. Kolla en Youtube instruktions video om du är osäker, och var försiktig så kommer du fixa det galant. Glöm inte att posta före och efterbilder här bara

Löser det rätt enkelt med två pincetter ifrån Kjell o company! En som är spetsig och en som jag har slipat ner lite! Glöm inte tejpen bara ;).
ImageUploadedByTapatalk1430292218.706907.jpg

Varför är det så många som säljer sina Black Bays? Har jag missat något? Inväntar man inhouse verken?

Ni som har Pelagos:
Har fått för mig att det lätt blir repor kom att det är titan. Är det något ni har märkt?

Tillbaka
Topp