• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nån som äger/har ägt en Black Bay? Har varit lite halvt sugen men tröttnar man på den snabbt eller är det bara nåt jag fått för mig?
Tycker man ser 3-4 st konstant uppe på säljes/bytes.

Nån som äger/har ägt en Black Bay? Har varit lite halvt sugen men tröttnar man på den snabbt eller är det bara nåt jag fått för mig?

Tidigare så såldes de nästan direkt på Köp & Sälj, men nu verkar det som om markanden är lite mättad.
Är sugen på en röd, men kanske borde satsa på en blå Pelagos istället, med inhouse... Hm...

Tidigare så såldes de nästan direkt på Köp & Sälj, men nu verkar det som om markanden är lite mättad.
Är sugen på en röd, men kanske borde satsa på en blå Pelagos istället, med inhouse... Hm...

Ja, de brukar ju inte ha så många år på nacken heller direkt...
Har haft precis samma tankar, Pelagos är grym (och nu ännu grymmare) :D

Ja, de brukar ju inte ha så många år på nacken heller direkt...
Har haft precis samma tankar, Pelagos är grym (och nu ännu grymmare) :D

Finns en röd ute på Köp & Sälj, från 2015 till ett bra pris. Sugen. Enda minuset är att den har ganska många hairlines för en så pass ny klocka, hm.

Hade varit coolt med en ny BB med inhouse :)

Finns en röd ute på Köp & Sälj, från 2015 till ett bra pris. Sugen. Enda minuset är att den har ganska många hairlines för en så pass ny klocka, hm.

Hade varit coolt med en ny BB med inhouse :)
Vänta och köp den med inhouse-verk, du kommer bara ångra och flippa annars :)

Personligen har jag funderat på en BB men tror att för det första så ger inhouse mer känsla och bättre verk samt att de äldre kommer tappa lite i värde när inhouse-modellen börjar flöda ut på begagnatmarknaden :)

Vänta och köp den med inhouse-verk, du kommer bara ångra och flippa annars :)

Personligen har jag funderat på en BB men tror att för det första så ger inhouse mer känsla och bättre verk samt att de äldre kommer tappa lite i värde när inhouse-modellen börjar flöda ut på begagnatmarknaden :)

Har inte bråttom, men lite sugen blir man ju :)

Jag har varit, och är fortfarande sugen på Pelagos. Men jag kommer att köpa med ETA-verket då jag tror att servicekostnaden kommer bli väldigt mycket mindre än att köpa en med inhouse.
En annan fördel torde vara att man kan lämna in klockan på fler ställen för service.

personligen skiter jag i att det sitter ett ETA i. Är en jävla skillnad på ett modifierat top grade och ett i lägre grade där dom bara bytt rotorn. Den gamla pelagosen är mycket snyggare än den nya. Får se vad dom gör med BB sen om det kommer en ny

Jag har varit, och är fortfarande sugen på Pelagos. Men jag kommer att köpa med ETA-verket då jag tror att servicekostnaden kommer bli väldigt mycket mindre än att köpa en med inhouse.
En annan fördel torde vara att man kan lämna in klockan på fler ställen för service.
billigare tror jag nog det blir. Men alla ställen jag ringt och inte är AD för Tudor säger nej i brist på delar

Förra året köpte jag 17-20 klockor. De flesta tröttnade jag på efter någon vecka... Men den röda BBn behöll jag i åtta veckor. Enbart en annan klocka behöll jag lika länge - grå Rolex 1603. Tröttnade aldrig på klockan, utan det var mer att en annan klocka lockade mer.

Sålde BBn av en anledning och det var för att köpa denna när jag var i USA!

image.jpg

Vill ha en röd igen...

Förra året köpte jag 17-20 klockor. De flesta tröttnade jag på efter någon vecka... Men den röda BBn behöll jag i åtta veckor. Enbart en annan klocka behöll jag lika länge - grå Rolex 1603. Tröttnade aldrig på klockan, utan det var mer att en annan klocka lockade mer.

image.jpg

Vill ha en röd igen...

Kul att höra och FET rolle! Är rätt sugen på en BB (blå/röd ännu oklart) men kommer inte till skott riktigt för jag är rädd att man tröttnar på den... Men då kanske man skulle ta och börja sukta efter den trots allt :D

image.jpg

Vill ha en röd igen...
I rätt vinkel och lite sol så blir den röda bland det snyggaste jag sett. synd bara att jag inte får det på bild

Tillbaka
Topp