• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Väntar på Basel och ska efter jobbet hämta en för mig ny tudor. Känns som en bra dag :)
20190320_110829.jpg

Sätter en femma på GMT i two tone.
Jag hade köpt det 100% om det inte varit för de eventuellt korrekta bilderna på en ny chrono i TT som ser ganska sannolika ut. Chansen att man både gör chrono och GMT i TT samtidigt?
Black Bay P01 - Jag tycker den är svincool, klart udda design, älskar att de vågar och jag ska helt klart köpa en!

Målad tavla, 12 timmars bezel, skönt skyddad krona och helt matt borstad. Ingen jobbig länk utan läder som du kan bada med.

12057CA8-B52B-49B9-A845-ED47AF588309.jpeg
Vad är lug-to-lug måttet? 120 mm?

Sanningen är ju att det är dubbelt frustrerande eftersom tavlan har så många rätt. Om de släppt den i BB58 case med klassiskt svart insert så hade de ju haft ännu större tryck på väntlistorna än efter BB58.

Snacka om att innovationskraften hos Tudor är på väldigt låga nivåer... Men antar att de är rädda för att konkurrera ut sina nuvarande modeller för vem hade köpt en black bay om det kommit en ny sub?

Jag älskar att de vågar utmana, komma med något nytt oväntat. Seriöst är jag rätt less på alla dykarklockor som är stöpta i samma form sen 50-talet.
Detta är en av anledningar till att jag följt Tudor sen 2011.

Snacka om att innovationskraften hos Tudor är på väldigt låga nivåer... Men antar att de är rädda för att konkurrera ut sina nuvarande modeller för vem hade köpt en black bay om det kommit en ny sub?
Förstår faktiskt inte riktigt hur du tänker, snarare är innovationskraften stor, men däremot kanske det inte faller samtliga i smaken. Kolla på storebror vad de spottar ur sig, där kan vi snacka fantasilöst..

Känns tråkigt att varken Rolex eller tudor släpper något vettigt i år, hoppas 100% en överraskning senare under dagen.

jävlar vad besviken man blev...

@micke_s brukar inte Tudor köra eget litet event på kvällen före ??
kollar man på deras instagram skrivs det om 4 mythical and new models.
För mig känns P01 som en ny modell, medans dem andra är nuvarande kollektioner i annan konfiguration.... kan man vänta sig fler nyheter tro?
37427CD8-FE4B-46CB-8C6E-668E0415D8A1.png

Jag älskar att de vågar utmana, komma med något nytt oväntat. Seriöst är jag rätt less på alla dykarklockor som är stöpta i samma form sen 50-talet.
Detta är en av anledningar till att jag följt Tudor sen 2011.
Menar du alltså att nuvarande BB dykare känns nydanande och ej stöpts i samma form som alla andra dykare sedan 50 talet? Det uttalandet stämmer ju bra på det här nya experimentet men kanske inte på det som levererats hittills väl? Den nya vi ser härovan har ju däremot potential att bli väldigt nyskapande. Lika träffsäker i proportionerna som AMC Pacer om någon minns den....

Bilagor

• 280px-1975_AMC_Pacer_base_model_frontleftside.jpg
    280px-1975_AMC_Pacer_base_model_frontleftside.jpg
    19.4 KB · Visningar: 1
Förstår faktiskt inte riktigt hur du tänker, snarare är innovationskraften stor, men däremot kanske det inte faller samtliga i smaken. Kolla på storebror vad de spottar ur sig, där kan vi snacka fantasilöst..
Är ju en fin balansgång. Känslan för mig är att man designmässigt pekar tillbaka till de miserabla -90/00-talen med sina senaste släpp istället för att bygga vidare på det man startade med Heritage/Pelagos. Nya Hydronauter, daterade Glamour dressare och Tiger-kronografer är knappast vad märket vill tillbaka till?

Oavsett vad man tycker om innovationshöjd måste ju marknadsavdelningen var sömngångare. Det borde ju vara en självklarhet att släppa bb 58 i ett par nya lite "samtida" färgsättningar. Typ BB blue eller så. Obegripligt att inte göra den enkla breddningen?

S&G modellerna är inte min kopp te men de känns ändå som solida kommersiella line extensions. Kunde vara kul om de adderade jubilee-länken som ett alternativ till BB36/41 i helstål också.

• Like
Reactions: PJW
Tillbaka
Topp