• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nu hittade jag också priserna. För mycket hålla på och Scrolla för att komma vidare!
60K är lite i det högsta laget med tanke på hur Tudor tidigare har prissatt sig
borde dock inte vara svår att pruta ner en 20% om man har relation med dd med tanke på att man för typ 2 år sedan kunde man pruta ner TT-subs med 20%

Vad tycker fölket om denna då? Är rätt kluven, men samtidigt är den ändå cool på något sjukt vis.

59688E68-F0FE-4B41-BA6D-0C8CB600A8AA.jpeg

0E051777-7527-47F8-A229-24ADF5BA52FE.jpeg
Tycker den ser "billig ut" av nån anledning. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Skulle köpt vanliga bb36 före denna alla dagar i veckan.

Tror det är den borstade glasringen i stål som förstör rätt mycket.

Menar du alltså att nuvarande BB dykare känns nydanande och ej stöpts i samma form som alla andra dykare sedan 50 talet? Det uttalandet stämmer ju bra på det här nya experimentet men kanske inte på det som levererats hittills väl? Den nya vi ser härovan har ju däremot potential att bli väldigt nyskapande. Lika träffsäker i proportionerna som AMC Pacer om någon minns den....
Öh nä precis det jag menar att de inte gör och därför skönt att se Tudor ha modeller som North Flag, Pelagos och då även P01 blandat med mer klassiska vintage stilar då (som faktiskt finns, köp dem om man vill)

Klart Tudor kommer släppa fler färgval på en BB58 eller kanske en annan färg på vridningen till en GMT framöver.

Samtidigt som folk nu skriker ”amen va fan inga fler BB58 med nya färger” så har lika många skrikit sen 2012 att ”fan enda Tudor gör är att släppa fler färger på en redan befintlig modell, snacka mjölka och shit va tråkiga och förutsägbara dem är”.

Hard to please them all - Jag står fast vid att jag älskar dem för att de vågar!

Sen kan jag nästan utlova att många kommer efter första intrycken faktiskt se P01 från en annan sida.

Jag minns hur många som starkt ifrågasatte t ex Black Bay Bronze och även North Flag direkt när de släpptes

Klart Tudor kommer släppa fler färgval på en BB58 eller kanske en annan färg på vridningen till en GMT framöver.

Samtidigt som folk nu skriker ”amen va fan inga fler BB58 med nya färger” så har lika många skrikit sen 2012 att ”fan enda Tudor gör är att släppa fler färger på en redan befintlig modell, snacka mjölka och shit va tråkiga och förutsägbara dem är”.

Hard to please them all - Jag står fast vid att jag älskar dem för att de vågar!
Kan faktiskt hålla med. Modellerna som släppts är inte riktigt vad jag förväntade mig eller något som jag ”måste ha”.
Man måste ge dem kred för att inte ha släppt BB58 i några till färger (det som majoriteten hoppades på) för att bara tjäna en slant utan faktiskt ta ut svängarna!

Kom ihåg att detta är inte sista ”Basel”.

Kan faktiskt hålla med. Modellerna som släppts är inte riktigt vad jag förväntade mig eller något som jag ”måste ha”.
Man måste ge dem kred för att inte ha släppt BB58 i några till färger (det som majoriteten hoppades på) för att bara tjäna en slant utan faktiskt ta ut svängarna!

Word

Håller med!
Trodde garanterat att vi skulle se fler färger av BB58 under årets baselworld. Kanske släpper det endast en färg av BB58. Tänker på just namnet. Det finns Black Bay Red, Black etc, och så finns det Black Bay 58. Kanske att BB58 helt enkelt är en modell som har just den färgkombon.

Läste på Tudors egna hemsida om jag inte minns fel att de gjorde urverket speciellt för 58an. Känns konstigt om de inte skulle släppa andra klockor med samma urverk dock.

Blir spännande att se vad som släpps i framtiden.

Senast ändrad:

Sen kan jag nästan utlova att många kommer efter första intrycken faktiskt se P01 från en annan sida.

Jag minns hur många som starkt ifrågasatte t ex Black Bay Bronze och även North Flag direkt när de släpptes
Det har du säkert rätt i. När drevet lagt sig så kommer säkert ganska många att köpa även "långluggen"! (vad den nu hette)

Om den nu även fungerar som låsning på den roterande vridringen så är ju frågan hur vridringen beter sig utan låsning?

Jag tror att det är mer av en "military spec wannabe lock" som håller bezeln fast, men jag förväntar mig att det fortfarande är "clicky" som ett vanligt bezel ?

Ping @yonsson som är på plats, kan du göra oss ett tjänst och ta reda på det?
Bjuder på öl som tack om vi möter nångång:)

Tillbaka
Topp