• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

vad jag menar är att man bör :) köpa 1 st bb58 med alla banden, ett utmärkt natoband, dock kan det upplevas som lite litet om man har en 17,5 cm handled eller större, ett läderarmband som är snyggt på även andra klockor, lädret finns i small, medium och large och en metallänk som är lika underbar som själva klockan. det är bara en åsikt, alla klockor är lika fina.

Aha men då räcker inte 35k som du antydde tidigare. Orginal textilstrap är grymt :)

Sommarnato på!
20190426_134435.jpg

Tja!

Jag har en Tudor Black Bay S&G som jag köpte från en här på forumet för ca. 6 månader sedan. Klockan är köpt på Lindroos i Helsinki den 27 september 2017 (mindre än 2 år sedan dvs.) och när jag använt toolwatch för att mäta hur mycket den diffar i tidshållningen varje dag har det varierat. Jag har haft den på mig hela dagarna. Vissa dagar har det varit +0.9s och andra dagar -6.7s... Vad kan det bero på? Finns det något jag kan göra eller ska jag lämna in den nånstans direkt?

Skulle behöva nyttja forumets expertis och erfarenhet lite grann :) Har snöat in på Tudors (och lite Oris) nya bronsklockor och läst på en hel del. Har aldrig ägt en klocka i brons förut så därav lite funderingar som jag hoppas någon med lite erfarenhet kan reda ut. Skummade igenom lite kommentarer i en artikel ifrån Hodinkee och där var det en person som sa att klockor i brons kommer förr eller senare färga av sig på kläder/handleder osv. Stämmer det? Jag är med på att utseendet kommer förändras med tiden och man kan rengöra patinan osv men om kläderna riskerar att färgas så fick jag lite avsmak. I flödet med kommentarer så var det en annan som sa att de kommer lukta äckligt. Kontentan av flera kommentarer var att nackdelarna övervägde det positiva och det är anledningen till att dyrare märken som Rolex/Omega inte använder brons i deras klockor. Å andra sidan så finns märken som Panerai som lanserar klockor i brons. Jag tycker dem är väldigt coola och skulle bli något helt annorlunda i min klocklåda. Jag vill också vara tydlig med att mina klockor ser aldrig vatten förutom när jag rengör dem lätt.

Vad säger ni som ägt brons tidigare? Är den negativa kritiken befogad eller ska man satsa på en bronsklocka under sommaren :) ? Stort tack på förhand för tips och råd!

Skulle behöva nyttja forumets expertis och erfarenhet lite grann :) Har snöat in på Tudors (och lite Oris) nya bronsklockor och läst på en hel del. Har aldrig ägt en klocka i brons förut så därav lite funderingar som jag hoppas någon med lite erfarenhet kan reda ut. Skummade igenom lite kommentarer i en artikel ifrån Hodinkee och där var det en person som sa att klockor i brons kommer förr eller senare färga av sig på kläder/handleder osv. Stämmer det? Jag är med på att utseendet kommer förändras med tiden och man kan rengöra patinan osv men om kläderna riskerar att färgas så fick jag lite avsmak. I flödet med kommentarer så var det en annan som sa att de kommer lukta äckligt. Kontentan av flera kommentarer var att nackdelarna övervägde det positiva och det är anledningen till att dyrare märken som Rolex/Omega inte använder brons i deras klockor. Å andra sidan så finns märken som Panerai som lanserar klockor i brons. Jag tycker dem är väldigt coola och skulle bli något helt annorlunda i min klocklåda. Jag vill också vara tydlig med att mina klockor ser aldrig vatten förutom när jag rengör dem lätt.

Vad säger ni som ägt brons tidigare? Är den negativa kritiken befogad eller ska man satsa på en bronsklocka under sommaren :) ? Stort tack på förhand för tips och råd!
Har vid ngt tillfälle fått ngn grönaktig färg på huden under bandhornen, då har klockan antagligen suttit lite väl tajt & det har varit bra varmt. Inte mer än att tvätta bort med lite tvål. Aldrig sett ngt på kläder och inte känt ngn speciell doft. Detta gäller Tudor Bronzen.

Hoj!
Funderar på att köpa en Tudor Heritage Black Bay Steel 79730.
Min handled mäter något under 18cm. Har tyvärr inte haft möjlighet att prova/se den IRL.
Finns det någon här som sitter på en med ungefär samma handledsmått?
Mina funderingar är hur den bärs.

Tacksam för svar.

Mvh Martin

Tillbaka
Topp