Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
ole dole doff..Kan inte avgöra vilken färg som är bäst!
Här är en precis hemkommen från datum-service.Vart är alla GMT? Vill se lite härliga bilder, gärna på läder av olika slag
Här är tre läder jag är jäkligt nöjd med. Bra tjocklek och pris. Alla Zuludiver från Watchgecko.Vart är alla GMT? Vill se lite härliga bilder, gärna på läder av olika slag
Du kommer bli hänvisad till Chrono24, det är inget nytt att folk sätter sina priser efter den måttstocken.
Riktigt fina bilder och läder, tack för det! Watchgecko har jag köpt av tidigare och blivit nöjd, får nog bli en beställning igen efter dom bildernaHär är tre läder jag är jäkligt nöjd med. Bra tjocklek och pris. Alla Zuludiver från Watchgecko.
De har en del fina och som sagt tjockleken funkar. Bör ju helst vara mer än 2mm imo för att kunna bära upp klumpen.Du kommer bli hänvisad till Chrono24, det är inget nytt att folk sätter sina priser efter den måttstocken.
Dags att sälja, äntligen får jag tjäna en slant!
Riktigt fina bilder och läder, tack för det! Watchgecko har jag köpt av tidigare och blivit nöjd, får nog bli en beställning igen efter dom bilderna
Är du färgblind?Kan inte avgöra vilken färg som är bäst!
Kan inte avgöra vilken färg som är bäst!
ole dole doff..
Slår ett slag för färg! Speciellt när man erhåller hela vägen från klar mörkblå i solljus till nästintill svart i mer dämpad belysningÄr du färgblind?
Man ser ju tydligt att den svarta är så mycket bättre.
Min BB58 har en SPD på - 0,5 i snitt. Väldigt exakt skulle jag säga.Den håller ingen märkvärdig tid. +8s/dygn eller mer urtavla upp. Ca 7 i snitt på handleden. Är jag bortskämd eller ska de få rucka den?
Min stora gick under 0,5 sekund.
Håller med, vad jag har hört så ska 55b8 hålla tiden väldigt bra. Kan den ha blivit magnitiserad? Eller så behöver den en ruckningMin BB58 har en SPD på - 0,5 i snitt. Väldigt exakt skulle jag säga.
7-8 sek off låter inte bra...
Min BB58 har en SPD på - 0,5 i snitt. Väldigt exakt skulle jag säga.
7-8 sek off låter inte bra...
Ja, min andra har som sagt gått väldigt exakt, lite därför jag väntat mig mer av denna än den presterar. Magnetiserad brukar de gå orimligt fort så känns lite lite för det. Har ökat stadigt från augusti förra året. Då låg den på ca 3 sek/dygn när den var alldeles ny. Brukar vara vanligt annars att de går som mest rätt med urtavlan upp då tycker jag. 3 sek tror jag det står på Tudors sida att de kan gå Dial up. Max +6/dygn är de väl garanterade i snitt om jag tolkat rätt. Denna överskrider det.Håller med, vad jag har hört så ska 55b8 hålla tiden väldigt bra. Kan den ha blivit magnitiserad? Eller så behöver den en ruckning
Jag fick tillbaka en bb36 från garantiservice för en månad sen den gick ca 1 sek+/dygn men började plötsligt gå 9+/dygn så jag tänkte att man kanske skulle rucka den. Men det var något som hade hänt med oljorna att dem hade skurit sig uppfattade jag det som. Så dem körde en service på garantin och nu är den tillbaka på 1+Ja, min andra har som sagt gått väldigt exakt, lite därför jag väntat mig mer av denna än den presterar. Magnetiserad brukar de gå orimligt fort så känns lite lite för det. Har ökat stadigt från augusti förra året. Då låg den på ca 3 sek/dygn när den var alldeles ny. Brukar vara vanligt annars att de går som mest rätt med urtavlan upp då tycker jag. 3 sek tror jag det står på Tudors sida att de kan gå Dial up. Max +6/dygn är de väl garanterade i snitt om jag tolkat rätt. Denna överskrider det.
Den behöver nog ruckas åtminstone. Får bli en omgång på AD-verkstaden då.
Lite skumt att den här ökat så pass undan för undan på så relativt kort tid fast den blivit ganska lite använd. Har därför funderat om det enbart är ruckning som behövs eller om orsaken är nåt speciellt som behöver ordnas.Jag fick tillbaka en bb36 från garantiservice för en månad sen den gick ca 1 sek+/dygn men började plötsligt gå 9+/dygn så jag tänkte att man kanske skulle rucka den. Men det var något som hade hänt med oljorna att dem hade skurit sig uppfattade jag det som. Så dem körde en service på garantin och nu är den tillbaka på 1+
Bara provat båda lite hastigt men tyckte fois kändes lite större. 15.5cm runt handleden.Ni som äger/har ägt/burit båda klockorna, hur bär BB58 storleksmässigt jämfört med FOIS?
Nu får jag posta här igen. Bärs extremt bekvämt, inte minst med tanke på måtten. Tack @Klockaren för jättetrevlig affär!
Tudor och oannkakatorsdag, det är sedan gammalt!
Är man nykär får man bildbomba. Det är sen gammalt.
Grymt gummi till en grym klocka! Snyggt!Nu får jag posta här igen. Bärs extremt bekvämt, inte minst med tanke på måtten. Tack @Klockaren för jättetrevlig affär!
16.5-17cm tror jag36:an är riktigt fin! Vad mäter din handled?
Är faktiskt ”bara” en enklare kompaktkamera. En Olympos Tough inköpt för att kunna bada med på semestern men som visade sig hygglig på makro. Enkel att föra över bilder till iPhone via inbyggt wifi.Dina foton är alltid så grymma så bomb away. Själv saknar man den fotografiska ådran, tur att så många andra har den på detta forum så att man kan njuta av grymma bilder dagligen.