• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hehe, så länge blir det inte kvar i min ägo :).
Detta har faktiskt inte stört mig det minsta men kommer sälja den så snart den kommer tillbaka från Tudor då jag precis fått tag i en annan GMT. Känns mer lättsålt om det inte finns nåt att anmärka på.
Hängde inte med där. Du har en GMT som är på service. Fått tag i en GMT som inte hade samma ”fel”. Sen ska du sälja GMTn som är på service?
Bra omsättning på GMTer :)

Du har hela helgen på dig ;). Går många flyg. Jag var i London förra veckan och fick med mig en Batman hem, lätt värt resan :).
Kikade även på Tudor Harrods, 6mån var det på den som tidigare nämts.
Ja, jag får försöka lösa det på lämpligt sätt. Blir lite stressigt bara. Handpenning gick inte. Tänkte kolla om de kan ta emot full betalning och upphämtning senare annars..

Första gången jag får vara med och posta bild i denna tråden. Känns bra!
2B624146-1B77-44DA-9B08-F2E18AE62B70.jpeg

Är det någon annan som haft "problem" med dåligt tryck på siffror på datumskivan? Siffrorna 8-9 på min BB GMT är mycket svaga. Detta är alltså ett fabrikationsfel och inget som uppkommit med tiden. Jag köpte den beggad med den vetskapen men valde nu att få det åtgärdat eftersom garantin fortfarande gäller.

Du har nog min gamla... Uttagen juli 2018 hos Rob E?

Då är jag med. Oavsett bra omsättning på GMTer :happyhappy:
Hur jämförs de två: Batman så mycket bättre än Tudors Pepsi? (var försiktig nu så du inte gör någon Tudoristi upprörd ;))

Tudors GMT är helt klart en kanonklocka. Gillar den verkligen. Jämfört med Rolex GMT bärs den aningen för stort för min smak. Hade en 116710ln tidigare och saknade den så provade Tudors GMT. Hade även den vanliga röda Black Bay tidigare och väljer Tudors GMT alla dagar i veckan mot den. Skulle haft den kvar om jag inte snubblade på en ny Batman till list.

En till fundering om Harrods Tudorn.. Jag har aldrig haft någon Black Bay, inte ens provat den. Jag skrev upp mig på listan för att jag tycker den är snygg. Det kostar en liten slant att ta sig till London, men det kan ju vara skoj i alla fall. Men om jag mot förmodan inte skulle bli kompis med klockan så verkar just denna version ha ett starkt andrahandsvärde. De som ligger på K&S har ju ett klart högre pris än ny-pris. Vad motiverar detta? Jag menar så limiterad är den ju inte (längre), inte mer väntetid än en BB58a i vissa fall verkar det ju som..?

En till fundering om Harrods Tudorn.. Jag har aldrig haft någon Black Bay, inte ens provat den. Jag skrev upp mig på listan för att jag tycker den är snygg. Det kostar en liten slant att ta sig till London, men det kan ju vara skoj i alla fall. Men om jag mot förmodan inte skulle bli kompis med klockan så verkar just denna version ha ett starkt andrahandsvärde. De som ligger på K&S har ju ett klart högre pris än ny-pris. Vad motiverar detta? Jag menar så limiterad är den ju inte (längre), inte mer väntetid än en BB58a i vissa fall verkar det ju som..?
Ingenting. De säljs ju inte för de fantasipriserna.

Ingenting. De säljs ju inte för de fantasipriserna.
Nej så är det kanske. När de börjades skeppas ut såldes det väl ett par ganska dyrt förra hösten. Priserna på C24 är helt sjuka.
Nu är ju planen att behålla och njuta av klockan själv, annars hade jag investerat pengarna på börsen eller nåt. Men om vi mot förmodan inte skulle bli kompisar så borde det ju inte vara någon mega-förlust rent ekonomiskt i alla fall. Var väl egentligen det jag ville resonera kring. Vanliga röd/svart/blå går ju att köpa beggade till ok pris men denna finns ju inte att få beggad till rimliga priser.
Vart så tagen på sängen när de plötsligt ringde upp igår, hade lite smått glömt att jag stod på listan och gått vidare. Det är en del pengar som skall upp för en vanlig knegare :)

Nej så är det kanske. När de börjades skeppas ut såldes det väl ett par ganska dyrt förra hösten. Priserna på C24 är helt sjuka.
Nu är ju planen att behålla och njuta av klockan själv, annars hade jag investerat pengarna på börsen eller nåt. Men om vi mot förmodan inte skulle bli kompisar så borde det ju inte vara någon mega-förlust rent ekonomiskt i alla fall. Var väl egentligen det jag ville resonera kring. Vanliga röd/svart/blå går ju att köpa beggade till ok pris men denna finns ju inte att få beggad till rimliga priser.
Vart så tagen på sängen när de plötsligt ringde upp igår, hade lite smått glömt att jag stod på listan och gått vidare. Det är en del pengar som skall upp för en vanlig knegare :)
Den har ju definitivt bättre andrahandsvärde än BB41 i blå, svart, röd. Men du ska inte förvänta dig o kunna sälja den för de där fantasipriserna som @Fixxxer säger.

Köp, säger jag :) fin klocka.

Tillbaka
Topp