• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudorsöndag [emoji2]

ImageUploadedByTapatalk1431282390.674593.jpg

Bilagor

• ImageUploadedByTapatalk1431281994.491693.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1431281994.491693.jpg
    81.4 KB · Visningar: 50
Ni som äger en tudor black bay.. Äger ni eller har ni tidigare ägt en sub av äldre referens? (Allt innan maxi caset)
Undrar isf hur de bärs i jämförelse. Främst tyngd och storlek är av intresse. :)

Ni som äger en tudor black bay.. Äger ni eller har ni tidigare ägt en sub av äldre referens? (Allt innan maxi caset)
Undrar isf hur de bärs i jämförelse. Främst tyngd och storlek är av intresse. :)

Den är ju 41mm, enligt mig är boetten lite fetare och bärs lite större än en 14060 exempelvis. Inget negativt enligt mig dock. :)
ping Ernesto, som kanske kan fylla i lite mer.

Kan inte jämföra med en sub men har en black bay och den sitter fint. Jag har ~16,5 handled och har inga problem med tyngd eller storlek.

Jag har testat en hel del olika referenser av Subs, en del på GTGs och någon på lån. Har ägt BB under två månader i somras.

Var ju ett tag sedan men BB har mer tyngd om handleden minns rätt. Känns stabilare än de gamla Subarna. Den bärs större också och jag har haft den till kavaj och skjorta, den gled in under manschetten. Jag tyckte inte att den var för stor - jag har små handleder. 16 cm mäter de. Du får två referensbilder.

En närbild ovanifrån:
image.jpg

En på avstånd:
image.jpg

Fick jag välja mellan safirsubbarna och en BB skulle jag valt BB. Röd.

Vill ha en igen nu. Vaffanculo.

Härligt. Tack för snabba svar! Den jag tänkte köpa var tydligen on-hold redan så får leta vidare.
Satt snyggt på dig och jag har 18.5cm så inga problem att den ska bäras stort för mig då. Tack! :)

Det flippas ju otroligt mycket BB:s, man blir ju lite misstänksam att det är en klocka man snabbt tröttnar på, alternativt att bristen av datum är för jobbig ;)

Ska bli intressant att se hur priset på Tudor Pelagos ETA blir när de nya med inhouse har släppts...

Flippas ska den göras oavsett. Många kanske känner avsaknad av datum och att det är en "nästan" klocka eller bara en mer prisvänlig första klocka medans man bygger upp en större budget men tror inte det är fel på klockan i sig att man tröttnar på den. För mig växer den snarare mer och mer. :)

Ska bli intressant att se hur priset på Tudor Pelagos ETA blir när de nya med inhouse har släppts...

Enligt Nymans är priset för närvarande 37 130 kr. Tycker inte riktigt prisökningen motsvarar det nya listpriset om 275 $ mer men fortfarande ett bra pris för ett in-house-verk.

Tillbaka
Topp