• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag håller med om att det framstår som något onödigt med glasbaksida när de inte dekorerat urverket med discolampor men å andra sidan får man anta att de tänkt sig att urverkets prestanda får tala för sig själv före bells and whistles, det tycks ju vara en riktig arbetshäst till urverk. Nackdelen är ju att urverket blir något tjockare med glasbaksida, annars är det ju bara att ge fasen i att titta på baksidan :)

Det är det jag menar. Känns som om de bara har med det, för att ha med det. De borde ha skippat det.

x1500x1000_TudorNorthForkCaliberMT5621.jpg
x1500x1000_tudor_north_flag_baselworld_2015_06.jpg

Förbannade Internet explorer på jobbet kan inte editera inlägget och lägga till text :( Ju mer jag tittar desto mer gillar jag urverket, understated, med giljotinen, det snygga fästet och de sandblästrade bryggorna.

Jag måste säga att jag gillar Tudors inhouse-verk. Visst, andra urverk ser mer smyckade ut men jag gillar hårdheten med Tudors. Ser lite farligt ut nästan!

Ja. Det är ju charmen med tool-klockor trots allt. Då skulle man dock kunna påstå att urverket ej skall visas över huvud taget.
Ja nackdelen är ju höjden. Jag håller med om att det är onödigt :/ Jag hoppas inte klockan blir för tjock pga detta, har inte sett några specs om tjockleken. Urverket är 6,5 mm så det är inte obetydligt i tjocklek heller.

• Like
Reactions: joF
Ja nackdelen är ju höjden. Jag håller med om att det är onödigt :/ Jag hoppas inte klockan blir för tjock pga detta, har inte sett några specs om tjockleken. Urverket är 6,5 mm så det är inte obetydligt i tjocklek heller.
De videor jag sett vittnar om en hyfsat hög klocka. Dock ej så att det stör, den ser rejäl ut på ett bra sett.

30900 för den nya Pelagisen på länk?
är det hos svensk ad verkligen? Låter för bra för att vara sant :)

En modell det inte pratats så mycket om är Tudor Style. Nu kom en recension från ablogtowatch:

Ingen hyllning direkt.

Tyvärr skulle det nog vara bland det fulaste James Bond skulle kunna ha på sin arm ;) Nejdå, men möjligen skulle väl Bond kunna ha en Rolex Sub på armen, om kontraktet med Omega skulle sägas upp... inte tusan har han på sig en Tudor iaf ;)

Som sagt - Omega är ju ett skämt att han har på sig och Rolex gör ju inte några Big Crowns längre. Tycker Blue Bayn är given Bond-dinka!

Tillbaka
Topp