• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag diggar Pelagos, så stenhård och clean design :cool: . Har sett att du äger både Pelagos och Black Bay Blue, om du var tvungen att välja att behålla bara en av dom, vilken skulle du välja?

Faktum är att jag idag bara har Pelagos så svaret är givet [emoji2]

Den blå är mycket fin men det blev tokigt att ha bägge.

Aj, har en liten fråga.. Tog av min Pelagos vid 17 går när jag kom hem från jobb, lade den med glaset nedåt. Imorse när jag skulle ta på mig klockan hade den stannat till min förvåning, 07:02 mer eller mindre exakt. Hur kan det komma sig? Hade trots allt på mig klockan drygt 9h innan den togs från min handled. Den är helt ny, om det spelar någon roll

/Robin

Aj, har en liten fråga.. Tog av min Pelagos vid 17 går när jag kom hem från jobb, lade den med glaset nedåt. Imorse när jag skulle ta på mig klockan hade den stannat till min förvåning, 07:02 mer eller mindre exakt. Hur kan det komma sig? Hade trots allt på mig klockan drygt 9h innan den togs från min handled. Den är helt ny, om det spelar någon roll

/Robin

Hur ny är den?
Kan ju vara något med gångreserven...

/Robin
hade du dragit upp den innan du började använda den eller gick du endast på rörelse?

Har du ett stillasittande jobb/inte rör dig så mycket och du inte har manuellt dragit upp den när du började använda den och kanske även använt den lite för lite finns det ju en risk att kraftreserven inte är tillräcklig för att klara sig över natten :) Använd din klocka! ;)

Så har man äntligen köpt en Tudor BB. Den är MAGISK
IMG_0553.JPG

Nytt gummi till hydron och trycktestad på Rob.
Härlig vaniljdoft :) hur länge håller håller i regel ett gummi? :)
20150513_131434.jpg

Det går inte att säga rakt av. Det original gummi jag hade till min Longines hc har jag för mig garanterades till 18 månader men jag gissar att det var med mycket god marginal för att säkra även extrem användning. Gummi är ett naturmaterial och påverkas av vatten, UV ljus etc. Vid professionell användning (dykning och mycket solljus) så bör man nog byta med jämna mellanrum men vid normal desktop diving håller det säkert några år.

Det går inte att säga rakt av. Det original gummi jag hade till min Longines hc har jag för mig garanterades till 18 månader men jag gissar att det var med mycket god marginal för att säkra även extrem användning. Gummi är ett naturmaterial och påverkas av vatten, UV ljus etc. Vid professionell användning (dykning och mycket solljus) så bör man nog byta med jämna mellanrum men vid normal desktop diving håller det säkert några år.
Tack.
ja jag kommer ju varva med andra klockor osv. men dock så är ju solen i Tennessee ganska stark =/

NY glömde jag ta med mig min BB för provtryck. Men den köpte jag hos Rob för ett år sedan, borde väl fortfarande vara tät?

Ingen mer än jag som är sugen på North flag? Tyvärr ingen riktig dykare men på 150 m borde man ju kunna bada med den och skölja av den under rinnande vatten och liknande iaf. Sjukt snygg tycker jag med de schyssta detaljerna i gult och prismässigt tycks den ju bli rena rama kapet med in-house.
tudor-s-north-flag-watch-meshes-precision-with-adventure

Tudor-north-flag-KD.jpg

Ingen mer än jag som är sugen på North flag? Tyvärr ingen riktig dykare men på 150 m borde man ju kunna bada med den och skölja av den under rinnande vatten och liknande iaf. Sjukt snygg tycker jag med de schyssta detaljerna i gult och prismässigt tycks den ju bli rena rama kapet med in-house.

Jag är ruskigt sugen på den! Ska testa den så fort den finns tillgänglig.

Riktigt snygg enligt mig, älskar integrerade länkar. Som en sportigare ingy typ :)

Bra pris också!

Förstår inte grejen med att ha en glasbaksida... vill man verkligen visa upp ett urverk utan någon som helst finnish?

rOVBQbt.jpg

Jag håller med om att det framstår som något onödigt med glasbaksida när de inte dekorerat urverket med discolampor men å andra sidan får man anta att de tänkt sig att urverkets prestanda får tala för sig själv före bells and whistles, det tycks ju vara en riktig arbetshäst till urverk. Nackdelen är ju att urverket blir något tjockare med glasbaksida, annars är det ju bara att ge fasen i att titta på baksidan :)

Jag tycker att det är ganska snyggt i all sin enkelhet, men de borde visa mer av urverket.

Tillbaka
Topp