• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tack! Tycker fan det är en oslagbar kombo. På rak arm.. 550 skulle jag säga. Inte sviiiiin tight fit men funkar. Är dock aftermarket (orkade inte leta original längre) så vet inte om det beror på refen eller tillverkaren.
Mycket bra kombo! Har också haft en Tudor sub på jubile. Men den är inte längre kvar... :banghead::banghead:

Klart du skall ha..
image.jpg

Säljer du?

Vad tycker Tudor-panlen om "nya" Heritage Ranger då?

Jag hade inte mojo för den vid release förra året, men den växer hela tiden på mig...

Jag diggar den! Precis som du var jag inte jätteimponerad för ett år sedan, men när jag testat den gillar jag den verkligen! Grymt snygg på camo samt läder, lite tveksam fortfarande till länken men den växer också :)

40 känns som en magisk gräns överlag, Tudor envisas med större mest hela tiden (även BB som jag förvisso älskar) men ska nog dra och testa den en sväng i morgon igen bara för att!

40 känns som en magisk gräns överlag, Tudor envisas med större mest hela tiden (även BB som jag förvisso älskar) men ska nog dra och testa den en sväng i morgon igen bara för att!

Tycker klockor kan vara över 40 mm utan problem, men just designen på Ranger Heritage tycker jag blir lite tom i den storleken.

Jag gillar Rangern. Precis som BB så känns den clean utan en massa text (som nya Pelagos). Tror dock jag hade velat ha end links för länken.

Hur länge körde Tudor med plexi på Submariner? Och var det målade index fram till safirsubbarna kom?

Känner att jag måste samla lite info :)

Så om man ska ha en plexi sub så är det 79090 eller tidigare? Är det målade index på alla dessa, eller finns det nån övergångsvariant med typ vitguldsindex?

Japp!

Har sett en 79090 med vad jag vill minnas var servicetavla och då var det typ vitguldsindex. Gissar på att det är samma som på 79190.

Annars så är det normala att indexen är målade.

Det är ju såklart ett medvetet val och tror det beror på två saker. Huvudsakligen att klockan ska kännas toolig i sin framtoning, vilket marknadsföringen helt klart vill förmedla. På en tool-klocka passar det väl inte riktigt med ett utmyckat urverk. Dels hade ett utsmyckat urverk dragit iväg kostnaderna och Tudor hade missat vad man får förmoda är en sweet spot prismässigt och den ligger väl väldigt bra där, inte mycket in-house-urverk man får för 30 papp.

Det är ju såklart ett medvetet val och tror det beror på två saker. Huvudsakligen att klockan ska kännas toolig i sin framtoning, vilket marknadsföringen helt klart vill förmedla. På en tool-klocka passar det väl inte riktigt med ett utmyckat urverk. Dels hade ett utsmyckat urverk dragit iväg kostnaderna och Tudor hade missat vad man får förmoda är en sweet spot prismässigt och den ligger väl väldigt bra där, inte mycket in-house-urverk man får för 30 papp.
Eftersom toolklockor mycket sällan har glasbaksida tror jag båda dina gissningar är fel. Jag är övertygad om att det är så enkelt som att Tudor vill visa upp sitt första in-houseverk. Inga konstigheter egentligen.

Eftersom toolklockor mycket sällan har glasbaksida tror jag båda dina gissningar är fel. Jag är övertygad om att det är så enkelt som att Tudor vill visa upp sitt första in-houseverk. Inga konstigheter egentligen.
Det är ju inget argument för att det inte är en toolklocka att det är ovanligt med glasbaksida på toolklockor. Den marknadsförs utan tvekan som en toolklocka sett till reklamkampanjer och The Hudson River Project. Det finns ju inget som hade hindrat Tudor från att smycka ut bryggan och vikten etc. om det bara handlade om att visa upp urverket.

Det är ju inget argument för att det inte är en toolklocka att det är ovanligt med glasbaksida på toolklockor. Den marknadsförs utan tvekan som en toolklocka sett till reklamkampanjer och The Hudson River Project. Det finns ju inget som hade hindrat Tudor från att smycka ut bryggan och vikten etc. om det bara handlade om att visa upp urverket.
Du missförstår mig. Jag håller med om att NF är en toolklocka vilket gör att jag gissar att det är urverket Tudor vill visa upp. Rätt och slätt. Min gissning är också att NF inte haft glasbaksida om den hyst ett ETA-verk.

Trevlig kommentar man fick av en saeljare inne hos Jared jewelry idag.
-That's a nice Tudor you have there.
-Thank you. I love it.
Vi pratar vidare lite, sen kommer
-Maybe you can afford one of these one day....och flashar sin smp 2531.80.....:shifty:

Tillbaka
Topp