Var är bilhandlarhänget?![]()
Haha det rasslar gott under handleden. Svårt fånga både solens reflektioner och hänget på en gång
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var är bilhandlarhänget?![]()
Schysst på jubile! 550 eller 502 ändlänkar?
Mycket bra kombo! Har också haft en Tudor sub på jubile. Men den är inte längre kvar...Tack! Tycker fan det är en oslagbar kombo. På rak arm.. 550 skulle jag säga. Inte sviiiiin tight fit men funkar. Är dock aftermarket (orkade inte leta original längre) så vet inte om det beror på refen eller tillverkaren.
Klart du skall ha..
![]()
Köpte inte du annat?Säljer du?
Köpte inte du annat?![]()
HeheJo men jag hjälper en annan suktande att spana [emoji2]
Hehenej denna är en keeper..om inte den suktande ger en "offer I can't refuse"
![]()
Word!Som sagt - Omega är ju ett skämt att han har på sig och Rolex gör ju inte några Big Crowns längre. Tycker Blue Bayn är given Bond-dinka!
När jag ser den i fönstret hos ad så tycker jag den ser alldeles för stor ut. Inte testat den på armen dockVad tycker Tudor-panlen om "nya" Heritage Ranger då?
Jag hade inte mojo för den vid release förra året, men den växer hela tiden på mig...
![]()
![]()
Vad tycker Tudor-panlen om "nya" Heritage Ranger då?
Jag hade inte mojo för den vid release förra året, men den växer hela tiden på mig...
När jag ser den i fönstret hos ad så tycker jag den ser alldeles för stor ut. Inte testat den på armen dock
Proportionerna ser lite off ut. Har inte lagt så mkt tid på att analysera men den är för mycket tavla på nått sätt. Och på bund tycker jag den sen klumpig ut. Märk väl, jag har en Avenger Skyland... [emoji12]Håller med om storleken. Borde varit 38 mm kanske.
40 känns som en magisk gräns överlag, Tudor envisas med större mest hela tiden (även BB som jag förvisso älskar) men ska nog dra och testa den en sväng i morgon igen bara för att!
Hur länge körde Tudor med plexi på Submariner? Och var det målade index fram till safirsubbarna kom?
Känner att jag måste samla lite info![]()
Så om man ska ha en plexi sub så är det 79090 eller tidigare? Är det målade index på alla dessa, eller finns det nån övergångsvariant med typ vitguldsindex?Sista ref med plexi var 79090. Man gick över till safir när man ersatte 79090 med79190 nånstans i mitten på 90-talet.
Så om man ska ha en plexi sub så är det 79090 eller tidigare? Är det målade index på alla dessa, eller finns det nån övergångsvariant med typ vitguldsindex?
Japp!
Har sett en 79090 med vad jag vill minnas var servicetavla och då var det typ vitguldsindex. Gissar på att det är samma som på 79190.
Annars så är det normala att indexen är målade.
Kanske är Tudor lite glada över att kunna visa upp sitt första in-house verk? Och så struntar de förmodligen i att det sitter ett gäng snobbar strax söder om Nordpolen och "kräver" finisheringFörstår inte grejen med att ha en glasbaksida... vill man verkligen visa upp ett urverk utan någon som helst finnish?
![]()
Eftersom toolklockor mycket sällan har glasbaksida tror jag båda dina gissningar är fel. Jag är övertygad om att det är så enkelt som att Tudor vill visa upp sitt första in-houseverk. Inga konstigheter egentligen.Det är ju såklart ett medvetet val och tror det beror på två saker. Huvudsakligen att klockan ska kännas toolig i sin framtoning, vilket marknadsföringen helt klart vill förmedla. På en tool-klocka passar det väl inte riktigt med ett utmyckat urverk. Dels hade ett utsmyckat urverk dragit iväg kostnaderna och Tudor hade missat vad man får förmoda är en sweet spot prismässigt och den ligger väl väldigt bra där, inte mycket in-house-urverk man får för 30 papp.
Det är ju inget argument för att det inte är en toolklocka att det är ovanligt med glasbaksida på toolklockor. Den marknadsförs utan tvekan som en toolklocka sett till reklamkampanjer och The Hudson River Project. Det finns ju inget som hade hindrat Tudor från att smycka ut bryggan och vikten etc. om det bara handlade om att visa upp urverket.Eftersom toolklockor mycket sällan har glasbaksida tror jag båda dina gissningar är fel. Jag är övertygad om att det är så enkelt som att Tudor vill visa upp sitt första in-houseverk. Inga konstigheter egentligen.
Du missförstår mig. Jag håller med om att NF är en toolklocka vilket gör att jag gissar att det är urverket Tudor vill visa upp. Rätt och slätt. Min gissning är också att NF inte haft glasbaksida om den hyst ett ETA-verk.Det är ju inget argument för att det inte är en toolklocka att det är ovanligt med glasbaksida på toolklockor. Den marknadsförs utan tvekan som en toolklocka sett till reklamkampanjer och The Hudson River Project. Det finns ju inget som hade hindrat Tudor från att smycka ut bryggan och vikten etc. om det bara handlade om att visa upp urverket.