• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blackbay 58, 39mm förmodligen den bästa stoleken på klocka.
 

Bilagor

  • IMG_0165.jpg
    IMG_0165.jpg
    98.1 KB · Visningar: 1
Intressant läsning även om ingenting direkt okänt nämns - Artikeln är inte ny men kul läsning i solen för dem som missat!

https://www.gq-magazine.co.uk/article/inside-the-tudor-watch-factory
Intressant läsning och lite ny info fanns. T.ex så är man stolt att man har två stycken av den model som kickade igång Tudors comeback :happyhappy:
BA6FF504-3F3A-49C8-9767-B9C4FF28705F.jpeg

Sen var detta lite sjukt. Påminner om IKEAs automatiska låd-stängings-robot som man kan se i varuhuset som konstant öppnar och stänger en låda :)
01AEDA6E-42A4-4387-929D-FEFE34D732E4.jpeg
 
Sitter och inväntar min första premiumklocka just nu, är ingen tudor men har tudorurverk
Har funderingar att komplettera den med en black bay s&g champagne lite längre fram. Någon som har eller haft den och vill ge lite feedback?
 
Är du nöjd med denna? Har kikat lite på dem, men inte riktigt vågat slå till eftersom de inte finns att prova i Sverige.
Hur står den sig kvalitetsmässigt/känsla mot typ Tudor Black Bay 36?
Svarar i denna tråden då dagens-tråden endast är för bilder.

Jag är absolut nöjd! BB 36 är en kraftigare klocka som inger mer kvalitetskänsla skulle jag säga. Länken är mer solid och låset mer distinkt.
 
Vad tror ni om en black bay blå bezel, inhouse eller ETA? Gillar urtavlan mer på de äldre men tänkte mest vilken som håller sitt värde bäst?
 
Har eta- varianten och är mycket förtjust i den. Instämmer med @Gabriel90 men lägger till att eta även är tunnare än den med inhouseverk. "Inhouse" håller generellt tiden bättre och har bättre gångreserv. Summerat tycker jag att eta med smiley och ros, tunnare boett osv. är valet.
Vad tror ni om en black bay blå bezel, inhouse eller ETA? Gillar urtavlan mer på de äldre men tänkte mest vilken som håller sitt värde bäst?
Ingen större skillnad skulle jag tro... kan skilja 3-5 tusen som max på beg.priser.
Jag hade ETA versionen av den blåa och var supernöjd :) snyggare länk och tavla. nya länken med fejk nitar är gräslig.
 
Tillbaka
Topp