• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

6C58EC52-73FF-45E0-A30F-7FB849F2898A.jpeg

Vad tror ni om denhär på läder?
 
Tjena alla!

Har kikat lite på en 23013-62113-BDIDSTL men är lite osäker på klockan rent generellt. Vad tycker folket? Något att ha?

tudor-23013-62113-BIDSTL.jpg

Jag har stålvarianten med blå tavla. Som många säger är det delvis en udda fågel. Bandhornens form har nästan något kudd-likt över sig, i brist på bättre jämförelser. Att bezelen går ner lite i boetten vid sidorna är helt klart speciellt. Med det sagt är jag väldigt nöjd med min. Det är inte en klocka jag bär hela tiden, men tar med glädje fram den emellanåt för omväxling. Har för mig även tvåtons-varianten är ganska överkomlig prismässigt, så jag säger kbk!

Edit: min är bara date, inte dag+datum, men ska vara enda som skiljer förutom det tidigare nämnda.
 
Jag har stålvarianten med blå tavla. Som många säger är det delvis en udda fågel. Bandhornens form har nästan något kudd-likt över sig, i brist på bättre jämförelser. Att bezelen går ner lite i boetten vid sidorna är helt klart speciellt. Med det sagt är jag väldigt nöjd med min. Det är inte en klocka jag bär hela tiden, men tar med glädje fram den emellanåt för omväxling. Har för mig även tvåtons-varianten är ganska överkomlig prismässigt, så jag säger kbk!

Edit: min är bara date, inte dag+datum, men ska vara enda som skiljer förutom det tidigare nämnda.
Tack för svaret! Den jag är intresserad ska säljaren ha 22 för med lite prutmarginal. Måste vara ett rätt okej pris ändå.
 
Trillat in en massa 1926 nu, trevligt :) Känns som en riktigt prisvärd klocka!
Ni som köpt får gärna posta bilder!
 
Tillbaka
Topp