• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sluta omgående att posta grymma bilder på den! Sånt beteende kommer bara locka fler klocknördar att skaffa en ;)
Här kommer lite fler bilder!

CEAA7785-2A4E-4CF7-A2DA-E58C2066DA09.jpeg
38F6430F-E054-4971-9F34-20DC9E517786.jpeg
098E5A99-5D60-4318-AB6C-7340071F792F.jpeg
F2DD6995-AC62-496B-ACE1-7276DC10B9E5.jpeg
6C453E23-64A5-481F-9C71-EB22CEC36085.jpeg

Senast ändrad:
Jag är nybliven tudorägare. Jag köpte en 79090 och är supernöjd, men jag är på jakt efter ett extra caseback som jag kan få graverat. Jag vill ju inte ta "orginalet", det vill jag ha som det är. Således är ju frågan hur fasen man hittar en ny. Aftermarket skulle ju så klart kunna funka också. Jag har förstått att rolex inte passar då ETA-verket är tunnare. Någon som har någon aning?

Är det någon här som har en känsla kring hur BB GMT samt BB58 står i värde förhållande till listpris?
Någon av dem som kommer vara bättre där tro?
Om jag skulle vara tvungen/vilja sälja/byta kan det ändå vara bra att ha lite koll på detta.

Jag har ex en PAM510 som tappat kanske 35%-40% från list vilket gör att jag gärna behåller den (gillar även klockan mkt).

Är det någon här som har en känsla kring hur BB GMT samt BB58 står i värde förhållande till listpris?
Någon av dem som kommer vara bättre där tro?
Om jag skulle vara tvungen/vilja sälja/byta kan det ändå vara bra att ha lite koll på detta.

Jag har ex en PAM510 som tappat kanske 35%-40% från list vilket gör att jag gärna behåller den (gillar även klockan mkt).

BB GMT verkar vara lite svalare än BB58.

Var precis förbi Nymans Ur för att lämna in en klocka på service. Frågade dem om BB GMT och BB58. Stängd kölista sa de. Jag står på kö i både Uppsala och Jönköping sen innan.

Gick för skojs skull förbi systerbutiken Kroons.
Dem hade en GMT kvar efter en större lev förra veckan och betat av kö. Supertrevlig säljare på Kroons och en toppupplevelse där.

Så jag blev med min första Tudor!

Senast ändrad:
Var precis förbi Nymans Ur för att lämna in en klocka på service. Frågade dem om BB GMT och BB58. Stängd kölista sa de. Jag står på kö i både Uppsala och Jönköping sen innan.

Dem hade en GMT kvar efter en större lev förra veckan och betat av kö. Supertrevlig säljare på Kroons och en toppupplevelse där.

Gratulerar till en fin klocka, upp med en bild! :)

Senast ändrad:

Grattis!
Bild?

.

Kul. Grattis! Var själv i kontakt med Krons för några veckor sedan. Verkar fått bra tilldelning, 4-5 mån kö. Rob E har precis som Nymans stängt kölistan..

.

Kul. Grattis! Var själv i kontakt med Krons för några veckor sedan. Verkar fått bra tilldelning, 4-5 mån kö. Rob E har precis som Nymans stängt kölistan..
Tack!

Ja de sa att Kroons är större på Tudor och Nymans lite mer ”high end” vilket gör att de får större leveranser från Tudor medan Nymans får mkt mer Rolex än dem. 58:an fortfarande stängd även där dock.

Tillbaka
Topp