• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

C

Coach

Guest
053D949D-38CB-431A-AA93-0A5F1F50464B.jpeg

Här har vi den
Grymt snygg den där.
En av dom modeller jag är mest nyfiken på just nu men är rädd att den skulle kännas klossig för mig. Hur känns den på handleden ? Vilket handledsmått har du ?
 

Bondegatan

Cartier
2-Faktor
Grymt snygg den där.
En av dom modeller jag är mest nyfiken på just nu men är rädd att den skulle kännas klossig för mig. Hur känns den på handleden ? Vilket handledsmått har du ?
Den känns riktigt bra. Också läst en del om storleken som kunde upplevas klumpig. Jag känner absolut inte så. Jag är dock van vid min PAM510 på 44mm.

Har 18cm runt handled, kommer en till bild så man får lite bättre perspektiv på storlek.

Blev nu mailad av den lokala AD som sa att de också hade ett ex som väntade på mig. Så nu kanske det är proppen ur på GMT från tudors produktionslinje!?

23FF5A97-69A9-461E-9DFD-1F3F2F17BA77.jpeg
 
C

Coach

Guest
Den känns riktigt bra. Också läst en del om storleken som kunde upplevas klumpig. Jag känner absolut inte så. Jag är dock van vid min PAM510 på 44mm.

Har 18cm runt handled, kommer en till bild så man får lite bättre perspektiv på storlek.

Blev nu mailad av den lokala AD som sa att de också hade ett ex som väntade på mig. Så nu kanske det är proppen ur på GMT från tudors produktionslinje!?

23FF5A97-69A9-461E-9DFD-1F3F2F17BA77.jpeg
Den ser riktigt bra och proportionerlig ut på dig.
Jag lär ta mig till en ad snart för att prova helt enkelt.
 

SCM

Cartier
2-Faktor
Den känns riktigt bra. Också läst en del om storleken som kunde upplevas klumpig. Jag känner absolut inte så. Jag är dock van vid min PAM510 på 44mm.

Har 18cm runt handled, kommer en till bild så man får lite bättre perspektiv på storlek.

Blev nu mailad av den lokala AD som sa att de också hade ett ex som väntade på mig. Så nu kanske det är proppen ur på GMT från tudors produktionslinje!?

23FF5A97-69A9-461E-9DFD-1F3F2F17BA77.jpeg

Sitter riktigt snyggt på dig!

Har ca 1 cm mindre i omkrets och på mig kändes den för hög för att vara intressant, så det är nog i mångt och mycket en smaksak det där.
 

Been

Patek
2-Faktor
Hallå alla Tudor fantaster funderar på att köpa min första Tudor har kollat in en Tudor Hydronat 89190 .
Vad tycker ni om den ?
Någon som har en eller haft en som kan säga något om modellen.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Hallå alla Tudor fantaster funderar på att köpa min första Tudor har kollat in en Tudor Hydronat 89190 .
Vad tycker ni om den ?
Någon som har en eller haft en som kan säga något om modellen.
Jag har en och är otroligt nöjd med den på alla vis, förutom att den är 40 mm. Därför går jag i tankerna att sälja den.

B7DFA9F7-D521-49B2-979C-5DB30F0DA66E.jpeg
 

Zingo

Rolex
Hallå alla Tudor fantaster funderar på att köpa min första Tudor har kollat in en Tudor Hydronat 89190 .
Vad tycker ni om den ?
Någon som har en eller haft en som kan säga något om modellen.
Har ägt en och tror den fortfarande cirkulerar på forumet? Inte den mest populära modellen men helt ok. För den ringa pengen som den modellen inbringar så är den värt sitt pris, tycker jag. Upplever storleken som sedvanlig 40 mm dykare. Kör.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Har ägt en och tror den fortfarande cirkulerar på forumet? Inte den mest populära modellen men helt ok. För den ringa pengen som den modellen inbringar så är den värt sitt pris, tycker jag. Upplever storleken som sedvanlig 40 mm dykare. Kör.
Efter att ha stalkat fram din fyra år gamla annons på din Tudor, så kan jag konstatera att det är din Tudor jag har. :D
Dock köpte jag min utanför KS.
 

seikosha

Rolex
2-Faktor
Har alltid tyckt att BB är för stor. Testade en kompis BB (på gummi och länk, dock bara bild på gummit) häromdagen..

Eftersom jag även har en 44mm Panerai så börjar BB kännas mer human i storleken. Lustigt det där med hur man vänjer sig med storlekar.
8AB0DB4A-1E1F-43B2-8492-955C3C187B53.jpeg
Fin klocka det där! Men precis som flera nämner är att just den referensen är tjock (ca: 15mm). Tidigare referensen 79220 med ETA-verket är lite tunnare, på ca: 12,9mm. Men 79030 är en riktig fullträff, bärs otroligt bekvämt. Rekommenderar att du provar den, samtliga mått är förbättrade jämfört med tidigare modeller. :)
 
Senast ändrad:

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Har alltid tyckt att BB är för stor. Testade en kompis BB (på gummi och länk, dock bara bild på gummit) häromdagen..

Eftersom jag även har en 44mm Panerai så börjar BB kännas mer human i storleken. Lustigt det där med hur man vänjer sig med storlekar.
8AB0DB4A-1E1F-43B2-8492-955C3C187B53.jpeg

Har precis samma uppfattning som du. Flippade min BB blue för att jag tyckte att den var för hög och klumpig. Nu 3 år senare så tycker jag att den sitter bra igen. Inte omöjligt att jag köper en igen faktiskt.
 

rm83

Panerai
2-Faktor
Fick ett ryck och ville testa MN på min Tudor LHD. Historien talar ju för, så att säga! Visst blev det ganska fint, men bytte omgående tillbaka till länken. Får nog kora Tudors länk till den trevligaste jag ägt, och fick genast känslan att näää... MN i alla ära, men det ska MYCKET till för att Pelagosen ska lämna sin länk... Här är vad jag dissade:
IMG_20191113_122021.jpg
IMG_20191113_121958.jpg
IMG_20191113_122003.jpg
 
Topp