• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Letar efter en tudor sub och ska titta på en. Tyvärr utan länk men ser ut att vara fint skick. Den är från 92 och nu till min fråga. Boettlocket är inget oysterlock utan ett tudorlock. Se bild. Är det servicelock, franken eller var vissa så? Känns lite konstigt då det är ett oyster case. Vad säger tudor maffian?
croppedimage570427-IMG2317.JPG

Letar efter en tudor sub och ska titta på en. Tyvärr utan länk men ser ut att vara fint skick. Den är från 92 och nu till min fråga. Boettlocket är inget oysterlock utan ett tudorlock. Se bild. Är det servicelock, franken eller var vissa så? Känns lite konstigt då det är ett oyster case. Vad säger tudor maffian?
ett sånt lock sitter åtminstone på hydronauten

Skulle nog undersöka den där både en och två gånger! En sub från -92 borde nog ha oystercase-märkt baklock, i alla fall om det är en fullsize sub. Vad är det för ref på den?

Skulle nog undersöka den där både en och två gånger! En sub från -92 borde nog ha oystercase-märkt baklock, i alla fall om det är en fullsize sub. Vad är det för ref på den?
Jo det känns lite Spooky, delevis för att han när jag skulle kolla på den första gången så hade kronan ramlat ur. Gick på garanti hos företaget han köpt den.
Kanske ska satsa på en annan?!
Det är en 79090.
79090-2.JPG

79090 från -92 bör ha Rolex lock. Det hade min. Det där exet ser ut att ha rätt tunna luggar. Överpolerad. Fler bilder?

Jo det känns lite Spooky, delevis för att han när jag skulle kolla på den första gången så hade kronan ramlat ur. Gick på garanti hos företaget han köpt den.
Kanske ska satsa på en annan?!
Det är en 79090.
79090-2.JPG
Ja, som @Scaramanga påpekat, så bör inte en 79090 från -92 ha det boettlocket, mig veterligen. Har själv haft 2 st 79090 från -93 resp. -95. Båda med oystercase-märkt lock. Skulle personligen satsa på en annan. För mycket som verkar halvrisigt med den, även om du skulle få den hyfsat billigt IMHO.

Jo det känns inte helt 100.... Fan trist... Tack för svaren gubbs!
Jag får nog helt enkelt skicka över en 25tusing till nån italienare på vinst och förlust ;)

Har ganska nyligen gått över till Rolex, men måste nog erkänna att jag nästan föredrar Tudor. Känns som en Rolex för de som inte behöver visa det för alla andra. Mer gentleman och mindre nyrik alltså ;) Jag hade hoppats på en svart BB men det lär ju inte bli mer än en

Nära döden upplevelse igår..
..åtminstone för min Pelagos. Efter lång promenad, gräsklippning och tvätt av båda bilarna upptäcker jag att ena stiftet på länken var en hårsmån från att trilla av!
Verkar ha skruvats ur av sig själv och var förmodligen inte tillräckligt spänt. Säger som vid däckskifte; glöm inte att efterspänna!
Passade därför på att byta till gummi, känns bättre lämpat vid denna årstiden. Ser bra ut!
image.jpg

Nära döden upplevelse igår..
..åtminstone för min Pelagos. Efter lång promenad, gräsklippning och tvätt av båda bilarna upptäcker jag att ena stiftet på länken var en hårsmån från att trilla av!
Verkar ha skruvats ur av sig själv och var förmodligen inte tillräckligt spänt. Säger som vid däckskifte; glöm inte att efterspänna!
Passade därför på att byta till gummi, känns bättre lämpat vid denna årstiden. Ser bra ut!
image.jpg

Ja djävlar, tänk om den dratt en vända i gräsklipparn o_O
Fick in en bit grov kedja som legat gömd i gräset en gång i gräsklipparn, det blir ju bara småbitar kvar.

De där ser man inte så ofta! Hur tycker du att den är? Vilken storlek?

Min flickvän har lyckats bli Tudor-fan sen jag köpte min Black bay, så hon är sugen på en glamour med diamanttavlan.
Denna är 39mm, sitter väldigt bra på min handled måste jag erkänna. Hur nöjd som helst med den, diggar verkligen date+day kombinationen :)

Tillbaka
Topp