• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

image.jpg
Delar med mig av min sköning. Funderar på att utöka Tudorsamlingen med en black bay, men inte helt 100 än :)
tmp_20964-do-it_zps755ae61b.png~320x480-524961286.png

lust att lägga upp en bild på dom?
sen har jag haft ett helvete att få av och på länken på den, trots verktyg osv. Några tips?
Jag har använd majs grillbestick för min länk. Går ju av as enkelt. Så fort den ena sidan släpper så måste man hålla kvar medans man spänner av andra sidan men så är det väl med alla klockor utan lugholes.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Någon insatt KSare som har ägt både Tudor Pelagos och BB som har lust att upplysa mig lite? Är inne på att köpa nytt men har varken sett BB eller Pelagos irl, hur stora är skillnaderna? Är den ena bättre än den andra eller är utseendet den stora skillnaden?

Någon insatt KSare som har ägt både Tudor Pelagos och BB som har lust att upplysa mig lite? Är inne på att köpa nytt men har varken sett BB eller Pelagos irl, hur stora är skillnaderna? Är den ena bättre än den andra eller är utseendet den stora skillnaden?
Vad menar du med hur stora skillnaderna är? Det beror helt på vem du frågar :) Många skulle nog säga att skillnaden är minimal... :)

Jag tycker dock skillnaden är stor. Stilen, materialet, känslan. Gillar Pelagos betydligt mer. Titanet ger ett snyggt tooligt sken, och den känns absolut inte lika lätt som andra titanklockor. Länken är fantastiskt! Fjädern i låset är galet nice. Gillar även att den är matt och cool.

Vad menar du med hur stora skillnaderna är? Det beror helt på vem du frågar :) Många skulle nog säga att skillnaden är minimal... :)

Jag tycker dock skillnaden är stor. Stilen, materialet, känslan. Gillar Pelagos betydligt mer. Titanet ger ett snyggt tooligt sken, och den känns absolut inte lika lätt som andra titanklockor. Länken är fantastiskt! Fjädern i låset är galet nice. Gillar även att den är matt och cool.
Tycker du gav väldigt bra svar på "hur stora skillnaderna är" ;). Tänkte på att de klockor med titan som jag känt på har haft en "plastig" känsla jämfört med stål. Iof har det varit billigare klockor men man skapar ju sig en uppfattning. Du tycker med andra ord att det är värt att punga ut lite extra för en Pelagos istället för en Black-Bay? :)

• Like
Reactions: joF
Tycker du gav väldigt bra svar på "hur stora skillnaderna är" ;). Tänkte på att de klockor med titan som jag känt på har haft en "plastig" känsla jämfört med stål. Iof har det varit billigare klockor men man skapar ju sig en uppfattning. Du tycker med andra ord att det är värt att punga ut lite extra för en Pelagos istället för en Black-Bay? :)
Du kommer ej tycka att Pelagosen känns plastig, trust me :) Men jag vet vad du menar, många titanklockor känns ej 100.

Och ja, lätt värt de extra kronorna för att få en Pelagos!

@Schmumel ja du det där var ju en intressant och rätt svår fråga att besvara. Rekommenderar dig att försöka prova klockorna då de är väldigt olika (och samtidigt lika).

Själv står jag just och funderar på om jag ska komplettera min Blue Bay med en Pelagos...

@Schmumel ja du det där var ju en intressant och rätt svår fråga att besvara. Rekommenderar dig att försöka prova klockorna då de är väldigt olika (och samtidigt lika).

Själv står jag just och funderar på om jag ska komplettera min Blue Bay med en Pelagos...
Önskar man hade lyxen att bo nära en klockaffär som säljer sådan kvalitet. Blir dessvärre en resa på minst 2 timmar för att komma till sådana butiker. Brukar undersöka online tills jag verkligen bestämt mig och sedan ta mig till klockhandlarna :)

Önskar man hade lyxen att bo nära en klockaffär som säljer sådan kvalitet. Blir dessvärre en resa på minst 2 timmar för att komma till sådana butiker. Brukar undersöka online tills jag verkligen bestämt mig och sedan ta mig till klockhandlarna :)

Låter som lätt värda två timmar - Oavsett val så kan det inte gå fel med val mellan de två - Fantastiska klockor där BBn är mer vintage och Pelagosen är modern tool watch!

Låter som lätt värda två timmar - Oavsett val så kan det inte gå fel med val mellan de två - Fantastiska klockor där BBn är mer vintage och Pelagosen är modern tool watch!
Hehe kanske är så. Det ultimata hade dock varit en Tudor Submariner, men inte sugen på att köpa en klocka som har för många år på nacken. Är det Pelagos som är efterträdaren till den föresten eller suben kanske inte har någon direkt efterträdare?

Pelagosen skulle jag likna vid den moderna Tudor Submarinern rent spontant ja. De som har dykt med den kallar den för en riktigt riktigt bra dykare så funktionsmässigt så har den många rätt som det verkar!

För att göra allt svårare så släpps den ju snart med ett nytt urverk och vissa små designskillnader på boettlock och urtavla samt även i en blå version som ser het ut.

Black Bay är kanske en mer allsidig klocka som är som en kameleont på alla olika bandval som finns. Allt från Nato, länk till läder. Mer dressad sportare helt enkelt!

Tillbaka
Topp