• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Big Block!
5C84D66D-2267-42F4-9911-5EA8D048A436.jpeg

Senast ändrad:
Mikrojusteringen på min Pelagos satt plötsligt fast och gick inte att rubba. Efter lite googlande visade det sig att skruven som håller dykarförlängningen hade skruvats ur och låste fast mikrojusteringen. Genom att lossa stiften som håller fast justeringen gick det att kommat att skruva i skruven igen. Kass design men om man vet vad problemet är går det att fixa rätt lätt.

2CBE2C59-770F-4593-8B52-15C3EAB942FC.jpeg

9E667389-56F5-4DC4-96CB-E51CE5D84F16.jpeg
Wow, tack för bilderna.
Min gamla Pelagos (2-raders) tappade en länkskruv precis när den var ny.

Det där såg ju verkligen inte kul ut. Din klocka?
Jepp, min.
Lite dubbelt! Jag trodde att det var by design första gången jag granskade den, läsbarheten på 6/18 är riktigt bra på detta sätt :) och så tycker jag att det är lite kul att kunna plocka ut "min" klocka ur en hög med GMT:s, för det händer ju så ofta du vet..

Valde faktiskt att be Rolex behålla insertet som det är nu när jag skickade den på garantiservice för datumväxlingsproblem, tycker imperfektionen är lite festligt på något sätt :)

Jepp, min.
Lite dubbelt! Jag trodde att det var by design första gången jag granskade den, läsbarheten på 6/18 är riktigt bra på detta sätt :) och så tycker jag att det är lite kul att kunna plocka ut "min" klocka ur en hög med GMT:s, för det händer ju så ofta du vet..

Valde faktiskt att be Rolex behålla insertet som det är nu när jag skickade den på garantiservice för datumväxlingsproblem, tycker imperfektionen är lite festligt på något sätt :)
Jag ångrar mig, vid närmare eftertanke hade jag gjort likadant :)

Tillbaka
Topp