• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Angående nya Pelagos så kommer den under juli säger Rob Engström med ett listpris på 37500:- mot nuvarande som listar på 33490:-

Är det någon större skillnad mellan en snowflake/pelagos/black bay? Märker att tecknen som står vid klockslagen är mer kvadrat aktiga i en snowflake/pelagos än en black bay men utöver det tycker jag att de är väldigt lika varandra! Lutar lite åt att eventuellt köpa en Black bay och undrar om någon vänlig själ skulle kunna försöka upplysa mig mer angående dessa tre modeller?
Black Bay och Pelagos är idag i produktion och går att köpa nya. Snowflake är inte i produktion.

Black Bay är i stål och vintageinspererad och klassisk dykare. ETA 2824
Pelagos är i titan(lättare) och mer modernt utseende och fler funktioner(som snabbjusteringar på låset, HE ventil). ETA 2824, kommer i höst med in-house verk
Snowflake är kort och gott Tudormärkt(Äldre har Rolexmärka delar) Submariner med ETA verk.

Är det någon större skillnad mellan en snowflake/pelagos/black bay? Märker att tecknen som står vid klockslagen är mer kvadrat aktiga i en snowflake/pelagos än en black bay men utöver det tycker jag att de är väldigt lika varandra! Lutar lite åt att eventuellt köpa en Black bay och undrar om någon vänlig själ skulle kunna försöka upplysa mig mer angående dessa tre modeller?

Snowflake - Vintage Tudor Submariner modell både med och utan datum. Finns i ett antal olika referenser (samtliga med ETA verk) och ett fint exemplar på länk börjar på 40' och går upp emot över 100' (Marine Nationale versionen ligger där numera)

image.jpg

Black Bay - Heritage modell som kom med röd ring 2012 och med blå ring 2014. ETA verk och allmänt grym klocka. Baserad på Tudors vintage arv. Listar idag ny på cirka 31'. Kommer på länk eller läder och oavsett val alltid med ett textil-strap som är grymt!

image.jpg

Pelagos - Tudors moderna dykare i titan. Den moderna Tool Watchen med ett ETA verk och under juli kommer version 2 med Tudors första inhouse verk som är COSC. Grym länk med automatic extension. Levereras med gummiband som komplement. Version 1 listar på 33490:- och version 2 som dyker upp när som ligger på 40090:- och kommer även i en helt blå version.

image.jpg

Senast ändrad:
Tack för responsen och hjälpen samt beskrivning av modellerna! Kliar i fingrarna efter en Black Bay/Pelagos, får se hur det hela slutar!

*Om man nu börjar leta efter Black Bay/Pelagos: hur mycket "brukar" ett exemplar av dessa skönheter gå på som är använda och i någorlunda bra skick?

Black Bay och Pelagos är idag i produktion och går att köpa nya. Snowflake är inte i produktion.

Black Bay är i stål och vintageinspererad och klassisk dykare. ETA 2824
Pelagos är i titan(lättare) och mer modernt utseende och fler funktioner(som snabbjusteringar på låset, HE ventil). ETA 2824, kommer i höst med in-house verk
Snowflake är kort och gott Tudormärkt(Äldre har Rolexmärka delar) Submariner med ETA verk.

Snowflake - Vintage Tudor Submariner modell både med och utan datum. Finns i ett antal olika referenser (samtliga med ETA verk) och ett fint exemplar på länk börjar på 40' och går upp emot över 100' (Marine Nationale versionen ligger där numera)

image.jpg

Black Bay - Heritage modell som kom med röd ring 2012 och med blå ring 2014. ETA verk och allmänt grym klocka. Baserad på Tudors vintage arv. Listar idag ny på runt 28' som ryktas bli 30' inom kort. Kommer på länk eller läder och oavsett val alltid med ett textil-strap som är grymt!

image.jpg

Pelagos - Tudors moderna dykare i titan. Den moderna Tool Watchen med ett ETA verk och under juli kommer version 2 med Tudors första inhouse verk som är COSC. Grym länk med automatic extension. Levereras med gummiband som komplement. Version 1 listar på 33490:- och version som dyker upp när som ligger på 37500:- och kommer även i en helt blå version.

image.jpg

Senast ändrad:
Kronans dåliga värde syn mer och mer i priserna. Vet inte om Tudor säljer i € eller $. Lika illa vilket som.

Klämde på Black Bay i rött när jag var inne på Nymans sist.

Var först en på vintage läder som var helt enkelt fantastisk.
Jag kommenterade att jag är en länk människa och ville gärna se en på länk så han tog fram en på länk som en annan kund redan beställt och även om länken var grym (minus den spetsiga sidan på claspen, gillas ej) så var den galen på vintage lädret.

Väntar på nya Pelagos i blått. Kan fan bli en sån!
EDIT: 40k för en Pelagos alltså.... Något säger mig att det ändå kommer sälja och att Tudor verkligen tar ett kliv uppåt.

30100 sades det väl tidigare...? Damn, priserna.

Yes det stämmer, men Tudor verkar ha genomfört en generell prishöjning förra veckan - Om det enbart gäller Sverige vet jag inte. Alla nya prisuppgifter kommer från Krons som är AD så utgår från att de stämmer.

• Like
Reactions: joF
Yes det stämmer, men Tudor verkar ha genomfört en generell prishöjning förra veckan - Om det enbart gäller Sverige vet jag inte. Alla nya prisuppgifter kommer från Krons som är AD så utgår från att de stämmer.
Lite lustigt att ange ett pris för en klocka som ej är släppt och sedan höja den innan den ens är ute. Borde de inte haft lite bättre framförhållning och säga 33 direkt då?

Lite lustigt att ange ett pris för en klocka som ej är släppt och sedan höja den innan den ens är ute. Borde de inte haft lite bättre framförhållning och säga 33 direkt då?

Klockvärlden är en mystisk sådan - Tyvärr är det nog så att det enbart är priset i vissa länder som ändras och då pga svag valuta som i Sverige... Osäker på om listpriset i CHF är berört.

Nymans har den blå Pelagosen nu! Vilken jäkla klocka! Blå med blått gummi, känner munkar som fått ståfräs för mindre. 40090:- 3 års garanti också.

Öh ok jag pratade med Nymans kl 15.45 och då hade de den inte inne. Har du sett den i butik eller bara att de lagt upp den på nätet?

Tillbaka
Topp