Gabriel90
Silver
Gratulerar, den är riktigt fin.Äntligen fick min 76213
Bomba med lite fler bilder nu, gärna framifrån.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gratulerar, den är riktigt fin.Äntligen fick min 76213
Ja, det lutar åt den du har. Hade helst velat ha den fast med vitguldsring men den är ju inte lätt att hitta, i alla fall inte ny just nu.oavsett färg på tavlan så ska du självklart prova mosaic tavlorna.
Livfulla och riktigt bra tavlor.
Ja det där är en smaksak.. själv tycker jag om guld på klockorna, och tavlan funkar riktigt bra med guldet, ser bättre ut IRL än på bild.Ja, det lutar åt den du har. Hade helst velat ha den fast med vitguldsring men den är ju inte lätt att hitta, i alla fall inte ny just nu.
3 dagar inkl. 1 dag för DHL att hantera tullen.Hur lång tid tog frakten?
Ojjj nu vill jag ha en sån också.oavsett färg på tavlan så ska du självklart prova mosaic tavlorna.
Livfulla och riktigt bra tavlor.
Haha du har ju redan två!Ojjj nu vill jag ha en sån också.
Jag flikar in med info om min 76200 . - 2-3s per dygn men skiftar spott on vid 0:00 senast jag kollade.@PeterK01 @Gabriel90
Hur håller era 76200or tiden, samt när byter de dag/datum?
Min går 1 sek snabbt per dygn, och byter dag/datum någonstans mellan 23:58-23:59, vilket är otroligt störande.
Kul att fler har 76200or, min förra 76200a tappade också 2-3 sek/dygn och bytte datum prick 00:00.Jag flikar in med info om min 76200 . - 2-3s per dygn men skiftar spott on vid 0:00 senast jag kollade.
Min byter datum 00:00@PeterK01 @Gabriel90
Min går 1 sek snabbt per dygn, och byter dag/datum någonstans mellan 23:58-23:59, vilket är otroligt störande.
En sekund per dygn är ju riktigt bra för en icke cosc, skulle jag säga. Jag är inte vaken 23:59 förutom på nyårsafton så jag skulle ju inte störa mig på det men jag man väl hängt upp sig på något så har man. Jag stör mig mer på att den är så trög i uppdraget, trodde det var något fel men när jag var in till Nymans fick jag dra i en annan ETA-Tudor i butiken och det var samma känsla. En inhouse BB var som smör i uppdraget.Kul att fler har 76200or, min förra 76200a tappade också 2-3 sek/dygn och bytte datum prick 00:00.
Med den jag har nu är det svårt att se om det är ca 23:58:20 den byter dag/datum eller om det är ca 23:59:20. Men jag antar det är okej och inte fel eftersom den endast tappar 1 sek/dygn.
Jo, jag vet. När man köper Tudor så är det mer märket man betalar för än klockan. Känns små surt att likadana urverk som finns i 76200an finns i många Tissot o Certina, de i Tudorn är av top grade, men ändå. Jag hoppas på en inhouse med dag och datumkomplikation från Tudor.En sekund per dygn är ju riktigt bra för en icke cosc, skulle jag säga. Jag är inte vaken 23:59 förutom på nyårsafton så jag skulle ju inte störa mig på det men jag man väl hängt upp sig på något så har man. Jag stör mig mer på att den är så trög i uppdraget, trodde det var något fel men när jag var in till Nymans fick jag dra i en annan ETA-Tudor i butiken och det var samma känsla. En inhouse BB var som smör i uppdraget.
Fast på Tudors verk så har dom bytt till Kif istället för incabloc, och sen triovis istället för etachron. Så helt off the shelf som Certina och Tissot är det inteJo, jag vet. När man köper Tudor så är det mer märket man betalar för än klockan. Känns små surt att likadana urverk som finns i 76200an finns i många Tissot o Certina, de i Tudorn är av top grade, men ändå. Jag hoppas på en inhouse med dag och datumkomplikation från Tudor.
Samma här. Min går också ca. +1s/d. Lite överraskande att det är svårt att vrida upp. Det finns en hel del motstånd när mar vrider kronan. Jag läste någonstans att det är typisk för ETA urverk.@PeterK01 @Gabriel90
Haha. Det känns samma historia som jag hade med Seiko SARB033 och 035. Kunde inte bestämma då köpte jag båda. Sedan sålde båda och nu har jag köpt nyligen 033-an igen...Haha du har ju redan två!
Men det är faktiskt sjukt prisvärda klockor.
Syftar du nu endast på ETA 2834-2 som finns i 76200orna eller menar du samtliga ETA verk?Fast på Tudors verk så har dom bytt till Kif istället för incabloc, och sen triovis istället för etachron. Så helt off the shelf som Certina och Tissot är det inte
2834-2 och 2824-2Syftar du nu endast på ETA 2834-2 som finns i 76200orna eller menar du samtliga ETA verk?
Är det från en viss period som man bytt2834-2 och 2824-2
Min hydronaut hade det åtminstone. Kommer inte ihåg när det börjades med. Tror jag har en länk på min gamla telefonÄr det från en viss period som man bytt
till kif istället för incabloc, och triovis istället för etachron eller har det sedan dag ett varit så för 2834-2 och 2824-2?
Är det från en viss period som man bytt
till kif istället för incabloc, och triovis istället för etachron eller har det sedan dag ett varit så för 2834-2 och 2824-2?
Här kan man såklart bara gissa, så det är det jag gör Tror att 130k för den andra är ett fantasipris och ingenting säljaren kommer att få. Däremot så känns 70k som mer i rätt härad och att den inte blir såld borde väl kunna ledas till efterfrågan. Är "solo dial" så pass eftertraktad att någon kan tänka sig att lägga 10-15k på det?En stilla fundering, varför blir inte den här såld? https://www.chrono24.se/tudor/oysterdate-chrono-big-block-ref94300-solo-dial--id13405326.htm
Solo dial, 70 tkr, Tyskland så ingen moms.
Jämför t ex med den här: https://www.chrono24.se/tudor/vinta...st-series-solo-dial-from-1978--id12801803.htm 130 tkr.
Är det för att originalhandlingar saknas? Eller bara svag efterfrågan?
Här är en mini sub från tidigt 80-tal och det ser ut att vara Triovis där
Hittade du länken? Vill läsa mer om det.Min hydronaut hade det åtminstone. Kommer inte ihåg när det börjades med. Tror jag har en länk på min gamla telefon
Nej precis! Det finns ju en del unika egenskaper, såsom 94-referens och inte 79-referens, och "solo dial," men jag misstänker att marknaden inte värderar dessa unika delar som värdehöjande. Då är kanske skicket - fräschören - mycket viktigare.Här kan man såklart bara gissa, så det är det jag gör Tror att 130k för den andra är ett fantasipris och ingenting säljaren kommer att få. Däremot så känns 70k som mer i rätt härad och att den inte blir såld borde väl kunna ledas till efterfrågan. Är "solo dial" så pass eftertraktad att någon kan tänka sig att lägga 10-15k på det?
Sen är det ju så att priserna på en Big Block är väldigt mycket upp och ner, i kombination med att efterfrågan kanske inte är skyhög. Jag köpte min 79180 (efter tungt prutande) för 53k och en månad senare så såldes det en likadan för 15k mer (jag hade kontakt med säljaren). Så jag tror inte att marknaden bestämt sig riktigt för var de här klockorna ska ligga rent prismässigt. Det är min take på det.
När du vill släppa din för samma pris du gav är det bara att hojta tillHär kan man såklart bara gissa, så det är det jag gör Tror att 130k för den andra är ett fantasipris och ingenting säljaren kommer att få. Däremot så känns 70k som mer i rätt härad och att den inte blir såld borde väl kunna ledas till efterfrågan. Är "solo dial" så pass eftertraktad att någon kan tänka sig att lägga 10-15k på det?
Sen är det ju så att priserna på en Big Block är väldigt mycket upp och ner, i kombination med att efterfrågan kanske inte är skyhög. Jag köpte min väldigt krispiga 79180 (efter tungt prutande) för 53k och en månad senare så såldes det en likadan för 15k mer (jag hade kontakt med säljaren). Så jag tror inte att marknaden bestämt sig riktigt för var de här klockorna ska ligga rent prismässigt. Det är min take på det.
Haha - lös en tidsmaskin så åker vi tillbaka några årNär du vill släppa din för samma pris du gav är det bara att hojta till