• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

BB25E409-5996-48C9-8F75-639D39F5662F.jpeg
Bra där!

Vafalls! Detta trodde jag verkligen inte: Tudor pausar med att lansera nytt i år :(
Jag som hade siktet på att köpa!
https://www.hodinkee.com/articles/rolex-tudor-patek-philippe-postpone-2020-new-product-announcements
Nu står det väl iofs inte så? Bara att det är förlängt och kan dröja så länge som till nästa Basel.

"None of the three brands are firmly committing to a new timeline for their respective announcements, but they could come as late as the next Baselworld, taking place in January 2021."

För mig betyder det bara att de släpper senare, men inte specifikt att det inte kommer ngt i år.

Nu står det väl iofs inte så? Bara att det är förlängt och kan dröja så länge som till nästa Basel.

"None of the three brands are firmly committing to a new timeline for their respective announcements, but they could come as late as the next Baselworld, taking place in January 2021."

För mig betyder det bara att de släpper senare, men inte specifikt att det inte kommer ngt i år.
Du har en poäng!
Hoppas att Tudor inser att det lönar sig att lansera lite nytt godis :)

Vafalls! Detta trodde jag verkligen inte: Tudor pausar med att lansera nytt i år :(
Jag som hade siktet på att köpa!
https://www.hodinkee.com/articles/rolex-tudor-patek-philippe-postpone-2020-new-product-announcements
Gick personligen och spekulerade om detta redan när Basel ställdes in. Det är ju som nörd extremt tråkigt samtidigt som när man tänker efter är helt rimligt. Alla de tre tillverkarna har stängt sina fabriker, att lansera nytt just nu fram till sommaren blir ju bara en förlängd wait game för oss konsumenter.

Tillverkarna är ju helt beroende av sina återförsäljare som också är stängda.

För det tredje när det gäller specifikt Tudor är de helt beroende av deras underleverantörer för att kunna tillverka sina klockor då i princip allt tillverkas på ”entreprenad” (sen äger ju Tudor all design osv, men de tillverkar inte själva i sin byggnad så som Rolex). Kan de inte leverera så spelar det knappt roll om Tudor öppnar upp iaf.

Summering - Sjuuukt trist att som klocknörd behöva vänta men helt sådär vuxet rimligt att det är så just nu

En god gissning är väl att de kommer fatta beslut om lanseringsdatum när de vet att deras produktionsfaciliteter faktiskt är igång och rullar igen. Då har de ett hum om när de nyheter de lanserar kan nå marknad och kan räkna bakåt ifrån det datumet.

Både Breitling, Cartier och Omega går att kontakta via deras hemsida, vilket är naturligt. Säljer du en vara, så ska det också vara möjligt för konsumenten/köparen att kontakta dig utan att man ska behöva ta massor av omvägar genom AD, osv. Rolex har till och med en FAQ på deras hemsida, Tudor har inte ens det! Usch.

Vet någon hur man kan kontakta Tudor?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp