• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Verktyg

82390BF8-D8DA-4E20-B466-37260B9890B8.jpeg
Snygg bild, och snygg klocka. Men det snurrar bra i mitt huvud nu:wideyed: Är det en blå lhd??? Trodde de endast fanns i svart?!? Eller missar jag nåt häro_O

@Hasse Varg
Grattis till en väldigt fin Tudor! På tal om inspiration från vintage modeller har jag själv alltid tyckt att BB58 klingar väldigt mycket av en vintage Submariner ref. 6538 (här buren av Sean Connery i Dr. No).
6538.jpeg

/Emil
Mer specifikt Tudors egen tidiga Submariner 7924 som kom 1958, därav 58 i namnet. Naturligtvis var de två intimt besläktade.
Tudor-Submariner-7924-red-Triangle.jpg

Någon som har alternativt testad chrono s/g? Är sugen på en men skulle vilja ha lite input huruvida den har upplevts? Är ni nöjda?

Någon som har alternativt testad chrono s/g? Är sugen på en men skulle vilja ha lite input huruvida den har upplevts? Är ni nöjda?

Jag har personligen velat på den klockan i några månader. Provat den tre gånger, påbörjat förhandlingar lite lätt för att sen typ ångra mig. Den sitter bra på mig tycker jag. Jag kommer nog köpa den någon gång. Den har ju några drag som gör den svår att älska men det är lite därför jag vill ha den.
Dessa är:
stökig, dyr, delvis en Breitling, guldfärg blandas med guld, antagligen svårsåld.
Den slåss just nu med en El primero.

Jag har personligen velat på den klockan i några månader. Provat den tre gånger, påbörjat förhandlingar lite lätt för att sen typ ångra mig. Den sitter bra på mig tycker jag. Jag kommer nog köpa den någon gång. Den har ju några drag som gör den svår att älska men det är lite därför jag vill ha den.
Dessa är:
stökig, dyr, delvis en Breitling, guldfärg blandas med guld, antagligen svårsåld.

Haha, ja vi har nog lite samma tänk. Tack för input. Får se hur jag gör, kommer nog sluta med att jag också köper en framöver. Värdeminskningen är ju garanterad så den får man ta med i beräkningarna.

Dessa är:

Har varit i precis samma kval mellan primero 69 och chrono s/g med bund-strap, landade dock med tudor även om bägge har det där lilla egna (samt att jag redan har zenith). Problemet med primero är att den lyckas vara helt perfekt på många sätt men samtidigt riktigt blek och stökig i vissa ljus/lägen, sen är väl service nästan på Breguet Type XX- nivå?

Tycker personligen inte att B01 är något negativt, särskilt med 5 års garanti och om man jämför vad brattes kronografer med B01 kostar. Svårsåld kan köp/sälj påvisa - den har bumpats rejält! Men ska man tänka så, så är det väl bara GMT och BB58 man ska köpa. För mig är chrono s&g en lite roligare bb58 / bb s&g, som helt ny går att få tag på för bara någon tusenlapp över de nämnda.

Mitt största problem med klockan är dock tachymetern, typsnittet är gräsligt o färgen trist. Sen hamnar den mellan dykare och racing på något konstigt sätt, hade nästan föredragit om det var diving bezel på den, även om det är lite lame på kronografer.

Har varit i precis samma kval mellan primero 69 och chrono s/g med bund-strap, landade dock med tudor även om bägge har det där lilla egna (samt att jag redan har zenith). Problemet med primero är att den lyckas vara helt perfekt på många sätt men samtidigt riktigt blek och stökig i vissa ljus/lägen, sen är väl service nästan på Breguet Type XX- nivå?

Tycker personligen inte att B01 är något negativt, särskilt med 5 års garanti och om man jämför vad brattes kronografer med B01 kostar. Svårsåld kan köp/sälj påvisa - den har bumpats rejält! Men ska man tänka så, så är det väl bara GMT och BB58 man ska köpa. För mig är chrono s&g en lite roligare bb58 / bb s&g, som helt ny går att få tag på för bara någon tusenlapp över de nämnda.

Mitt största problem med klockan är dock tachymetern, typsnittet är gräsligt o färgen trist. Sen hamnar den mellan dykare och racing på något konstigt sätt, hade nästan föredragit om det var diving bezel på den, även om det är lite lame på kronografer.

Jag hör allt detta. Har GMTn och 58:an och frågan är väl om de får någon handledstid om det kommer en Tudor till. Lite OT Angående El Primeron, Jag sneglade på 42an i rätt färger på Nymans och kände ingenting men några dagar senare började jag bildgoogla den igen. Märkligt hur man alltid återkommer till vissa klockor.

Min Tudor, bland andra, fick följa med på en amatörmässig fotografering i skogen i eftermiddag! Katten kunde inte låta bli att lägga sig i. Han är som en hund! Han följer med på långa promenader, kommer på inkallning och är allmänt sugen på att umgås för jämnan :)

_DSC2657.JPG
_DSC2667.JPG

Tillbaka
Topp