• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Black Bay gör Mallis
IMG_20150713_190301.jpg
Nice bild! Har aldrig provat medföljande bandet, funkar det bra att bada med?

Hejsan! Jag har alldeles snöat in på Pelagos. För mig som hyfsat ny i denna världen,vet ni det är fler skillnader mellan 'gamla' och nya modellen förutom verk och ny färg? Har tyckt mig läsa att även små designskillnader skiljer dem åt? Har relativt små handleder (16,5 cm) så är den nya större går den nog bort därav. Tacksam för input här.

Hejsan! Jag har alldeles snöat in på Pelagos. För mig som hyfsat ny i denna världen,vet ni det är fler skillnader mellan 'gamla' och nya modellen förutom verk och ny färg? Har tyckt mig läsa att även små designskillnader skiljer dem åt? Har relativt små handleder (16,5 cm) så är den nya större går den nog bort därav. Tacksam för input här.
Den nya är något högre tror jag. Hört något om 1 extra millimeter tjock.

Det här har stötts och blötts ganska mycket. Den nya har flera rader text på tavlan vilket många inte gillar av någon anledning.

Men den blåa är ju bara för grym! Kan inte någon som sitter bra till ladda upp en bild på denna? Tror för övrigt att diametern är densamma på gamla och nya modellen.

Kan inte bestämma mig vad som blir nästa.

Heritage Ranger, Heritage Chronograph Blue, North Flag eller Blue Pelagos?!

Ranger - Cool minimalist som funkar på många straps. Lite stor ev? Larvigt ball på sitt Camouflage strap. Raka ändlänkar på länken älskar man eller hatar.

Chrono Blue - Ascool på sommaren, men sen då? Grym färgkombination med orange, blå, vitt etc.

North Flag - nytt och ballt. Men integrerad länk gör det omöjligt att slänga på ev Nato eller straps.

Blue Pelagos - Het och blå. Tröttnar man fort? Sen rätt dyr med sina 40'. En Rolex Smurf wannabe?

Någon som har lust att bolla lite - Brutal truth vill jag ha!

Senast ändrad:

Ranger - Cool minimalist som funkar på många straps. Lite stor ev? Larvigt ball på sitt Camouflage strap. Raka ändlänkar på länken älskar man eller hatar.

Chrono Blue - Ascool på sommaren, men sen då? Grym färgkombination med orange, blå, vitt etc.

North Flag - nytt och ballt. Men integrerad länk gör det omöjligt att slänga på ev Nato eller straps.

Blue Pelagos - Het och blå. Tröttnar man fort? Sen rätt dyr med sina 40'. En Rolex Smurf wannabe?

Klämde lite på alla dessa modeller igår (ej blåa Pelagos då den inte komme rförrän ca september), gick i samma tankar. Det slutar nog med en Pelagos ("gamla modellen"), tror den håller bäst i längden för mig. Chronon är asball den med, superfin och ändå rätt diskret i verlkigheten, tror inte man tröttnar.
Ang. Pelagos så är den hyfsat hög, och den nyare ännu pyttelite högre (1mm ?). Till nackdel för den nya är även att det är galet mycket text på tavlan. Stort plus för nya är förstås inhouse och 70 timmars PR... Har funderat ett par dagar ang. detta :)
Blå Pelagos eller svart.... Man måste nog klämma... Den blåa är säkert otroligt fin. För mig som bestämt mig för gen.1 finns bara svart, så valet blev enkelt.
Börja med att bestämma om du vill ha chrono eller inte, dykare eller inte dykare, i den ordningen.

Håll oss uppdaterade!

Personligen väljer jag north flag lätt! Utan att ens ha sett den i verkligheten! Som en sportigare variant av ingy, riktigt nice enligt mig :)

Ranger är snusk som du säger, speciellt på camo. Men för stor för mig, väljer hellre rolex Explorer då.

Blå Chronograph har jag också funderat på... Cool på nato på sommaren sen skönt kylig och vintrig på länk.

Sen föredrar jag svart pelagos framför blå, även fast den är cool. Svart tröttnar man aldrig på :) bildbevis:
DSC_0454.JPG

Klämde lite på alla dessa modeller igår (ej blåa Pelagos då den inte komme rförrän ca september), gick i samma tankar. Det slutar nog med en Pelagos ("gamla modellen"), tror den håller bäst i längden för mig. Chronon är asball den med, superfin och ändå rätt diskret i verlkigheten, tror inte man tröttnar.
Ang. Pelagos så är den hyfsat hög, och den nyare ännu pyttelite högre (1mm ?). Till nackdel för den nya är även att det är galet mycket text på tavlan. Stort plus för nya är förstås inhouse och 70 timmars PR... Har funderat ett par dagar ang. detta :)
Blå Pelagos eller svart.... Man måste nog klämma... Den blåa är säkert otroligt fin. För mig som bestämt mig för gen.1 finns bara svart, så valet blev enkelt.
Börja med att bestämma om du vill ha chrono eller inte, dykare eller inte dykare, i den ordningen.

Håll oss uppdaterade!
Har du bilder på north flag?

Aningen partisk då jag är totalt insnöad på dykare. Men blå pelagos helt klart! Tycker att de har fått till en fantastisk blå nyans som är helt sjukt snygg matt. Klockan skiljer sig mer än tillräckligt från rolex för att kännas som en egen klocka och inte något wannabe. Häftigt nu när den har ett inhouse urverk också, då känns den ännu mer unik! Tror verkligen inte att man tröttnar på den, snarare att man skulle tröttna på den svarta isåfall, då den kanske har ett mer "vanligt" utseende som liknar andra klockor!

• Like
Reactions: m_s
Intressanta åsikter alltihopa - Keep em coming!

Står på kölista på både North Flag och Blå Pelagos men verkar ta sin tid för dem att hitta till butik. Som säljaren sa så stressar inte Tudor när de vet att de har två vinnare på väg..

Trodde på ev leverans av Pelagos förra veckan då Rolex passade på att skeppa nya YM till butik men icke!

Tillbaka
Topp