Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stort grattis vännen!
Jag köpte en igår, för andra gången fortfarande förbaskat bra.
Grattis till nyförvärvet
Jag köpte en igår, för andra gången fortfarande för!
Jasså? Hur ska man gå till väga för att få tag i en?Intresset är nog högt men hypen har väl lagt sig. Både blå o svart dyker upp mer frekvent hos AD samt flippas det en hel del oxå.
Tycker de dyker upp titt som tätt på k&s..om inte nån AD i Europa kan hjälpa dig...Jasså? Hur ska man gå till väga för att få tag i en?
Haft kontakt med flera AD senaste veckan eller så och fått höra allt från 6 månader/ första halvåret 2021 till 12 månader och även att det inte ens finns en lista pga osäkerhet kring leveranstid? Gäller svart på länk dvs
Finns information i tråden om du söker. Eller så köper du hos gråhandlare eller begagnat.Jasså? Hur ska man gå till väga för att få tag i en?
Haft kontakt med flera AD senaste veckan eller så och fått höra allt från 6 månader/ första halvåret 2021 till 12 månader och även att det inte ens finns en lista pga osäkerhet kring leveranstid? Gäller svart på länk dvs
Det är jag med på - tyckte bara det framgick att allt fler klockor dyker upp hos AD men då jag själv fått helt andra svar under veckan undrade jag bara vad jag missat och om han hade tips på hur jag skulle gå till väga om det nu finns AD som har inneFinns information i tråden om du söker. Eller så köper du hos gråhandlare eller begagnat.
Hej! Låter lite skumt, den borde inte börja tappa så pass på så kort tid. Hade min i ett år och den var konstant runt + 2.Dubbelpostar en fråga här från BB36 tråden. Min bb36a har börjat gå lite långsamt , tappar ca 8s/dag. Är det inom spec eller bör man lämna in på en liten koll? Gick ca +1 i våras.
Dubbelpostar en fråga här från BB36 tråden. Min bb36a har börjat gå lite långsamt , tappar ca 8s/dag. Är det inom spec eller bör man lämna in på en liten koll? Gick ca +1 i våras.
Beror väl också på åldern på klockan. Kan ju va ett tecken på service om den är äldre/okänd service historik. Men om ny så kan den ju kanske varit utsatt för magnetism eller fått sig en liten smäll och då är det väl oxå läge att lämna inHej! Låter lite skumt, den borde inte börja tappa så pass på så kort tid. Hade min i ett år och den var konstant runt + 2.
Hej! Låter lite skumt, den borde inte börja tappa så pass på så kort tid. Hade min i ett år och den var konstant runt + 2.
Klockan är från 2016 men jag låg oanvänd fram till i vår då jag köpte den. Tack för svar! Gör nog så att jag lämnar in den.Beror väl också på åldern på klockan. Kan ju va ett tecken på service om den är äldre/okänd service historik. Men om ny så kan den ju kanske varit utsatt för magnetism eller fått sig en liten smäll och då är det väl oxå läge att lämna in
Min personliga reflektion: 36:an känns nästan som en annan klocka än 40:an. Vid första anblick är de snarast identiska men jag tycker att 36:an känns och bärs mycket mindre på armen. Den är mer subtil, glider in under skjortan/tröjan och misstas inte nödvändigtvis för en Rolex som standardstorleken gör om man inte tittar riktigt nära och läser vad det står på urtavlan. Mer under radarn och drar inte lika många blickar till sig. Vad man gillar och är bekväm med är det som spelar in och jag är själv lite ambivalent till båda klockorna. Jag har en preferens för mindre ur och kan tycka att min 79090 känns lite stor, samtidigt kan jag känna att 36:an saknar t ex känslan av ett rejält plexi. Båda är grymma klockor skall tilläggas.Jag har vart sugen på en Tudor nu ett tag. Eftersom min sweet spot är 36mm så är jag nyfiken på Sub:en på 36mm. Verkar vara en relativt ovanlig modell. Finns det några på forumet? Posta gärna lite bilder om erfarenheter ni som har!
Hej! Tack för bra information, båda klockorna är grymma enligt mig. Har själv en 79190. Om du blir riktigt ambivalent så hör av dig jag är intresserad av båda. /MMin personliga reflektion: 36:an känns nästan som en annan klocka än 40:an. Vid första anblick är de snarast identiska men jag tycker att 36:an känns och bärs mycket mindre på armen. Den är mer subtil, glider in under skjortan/tröjan och misstas inte nödvändigtvis för en Rolex som standardstorleken gör om man inte tittar riktigt nära och läser vad det står på urtavlan. Mer under radarn och drar inte lika många blickar till sig. Vad man gillar och är bekväm med är det som spelar in och jag är själv lite ambivalent till båda klockorna. Jag har en preferens för mindre ur och kan tycka att min 79090 känns lite stor, samtidigt kan jag känna att 36:an saknar t ex känslan av ett rejält plexi. Båda är grymma klockor skall tilläggas.
Bifogar några halvkackiga mobilbilder på 16,5 cm handled.
Vad är det som finns med i jämförelsen?Helt klart den bästa klockan jag har ägt.
En salig blandning enligt nedan:Vad är det som finns med i jämförelsen?
Härligt! Snacka om pang för pengarna då!En salig blandning enligt nedan:
Longines Conquest GMT
Submariner 116610LN
Omega Speedmaster
Oris Divers 65 Movember Edition
Panerai Luminor GMT 1537
DJ 116234
DJ 126200
OP36 116000
Seiko SKX009
Seiko SPB147
Omega Aqua Terra 38
TAG Heuer Aquaracer
Omega Seamaster Planet Ocean 39,5
Tudor Black Bay 36 (både svart och blå)
Ingen klår BB58 men speedyn är bra nära
Håller helt med! Verkligen pang för pengarna. Hade ju en BB58 tidigare och fattar inte vad jag tänkte när jag sålde den.. Denna stannar!Härligt! Snacka om pang för pengarna då!
Uppskattar jämförelser som denna, det hjälper till att reflektera över vad som ska in i lådan härnäst.
Jasså? Hur ska man gå till väga för att få tag i en?
Grattis till nyförvärvet Hur känns den?Tomten kom tidigt i år!
Fin klocka och läcker bild
Riktigt trevligt blandning. Kul!En salig blandning enligt nedan:
Longines Conquest GMT
Submariner 116610LN
Omega Speedmaster
Panerai Luminor GMT 1537
DJ 116234
DJ 126200
OP36 116000
Seiko SKX009
Seiko SPB147
Omega Aqua Terra 38
TAG Heuer Aquaracer
Omega Seamaster Planet Ocean 39,5
Tudor Black Bay 36 (både svart och blå)
Ingen klår BB58 men speedyn är bra nära
Den gör sig bättre i ljusare miljö och för mig känns den bättre än den svarta.Den känns bra! Diskret och mer clean än den svarta, och tror att jag gillar det! Har dock inte klämt på den svarta irl.
Hoppas på lite dagsljus inom kort för att att jämföra med inomhusmiljöer där tavlan på den blåa är rätt mörk.
Jag har en fin till saluJasså? Hur ska man gå till väga för att få tag i en?
Väldigt kul läsning då jag precis införskaffat en BB58 och varit intresserad av flera du jämför med. Saknar dock bättre justering av länken då jag är "mellan" två länkar. I övrigt väldigt nöjd.En salig blandning enligt nedan:
Longines Conquest GMT
Submariner 116610LN
Omega Speedmaster
Panerai Luminor GMT 1537
DJ 116234
DJ 126200
OP36 116000
Seiko SKX009
Seiko SPB147
Omega Aqua Terra 38
TAG Heuer Aquaracer