• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Första nyare Tudorn för min del, klämde på en i höstas och gillade den men svårt att minnas exakt hur det kändes.
Iaf mycket nöjd :)
Trodde jag skulle störa mig på fejknitarna men de syns inte när man har den på sig, dock har jag kört vintage för länge så jag tycker länken känns för tung och gedigen, får väl leta upp något rassel och dra på den :)
Men storleken är verkligen perfekt, bra tavla som är mycket läsbar till skillnad från Explorer 1 jag hade förra veckan.
3E16A9FA-66FB-4C9C-A162-F22AEB5A09A9.jpeg
Skönt att höra att du inte stör dig på fake nitarna, de är dem jag känner mig lite skeptisk till på min kommande 58.

Och grattis! 😁

Första nyare Tudorn för min del, klämde på en i höstas och gillade den men svårt att minnas exakt hur det kändes.
Iaf mycket nöjd :)
Trodde jag skulle störa mig på fejknitarna men de syns inte när man har den på sig, dock har jag kört vintage för länge så jag tycker länken känns för tung och gedigen, får väl leta upp något rassel och dra på den :)
Men storleken är verkligen perfekt, bra tavla som är mycket läsbar till skillnad från Explorer 1 jag hade förra veckan.
3E16A9FA-66FB-4C9C-A162-F22AEB5A09A9.jpeg
Ser nu ännu mer fram emot den BB58 Blue som nu är beställd :)

Höll på en del fram och tillbaka med länkarna, kändes konstigt att ha så mycket fler länkar på ena sidan. Testade att ha jämnare fördelning med landade tillslut tillbaka på 4/7. Det gav bäst viktfördelning/symmetri även om det låter orimligt. Skruvarna sitter ordentligt så man får ha bra grejer och göra det med självförtroende så man inte slinter.
Det låter tvärtom helt klart rimligt.
Jag blev mest nyfiken och ville prova att flytta om lite för att känna efter om det kunde bli ännu bättre. Nyfiken perfektionist som man är i ständig jakt på förbättring :D
Jag kommer antagligen behålla 5-7 men ska prova 6-6 bara för att få känna på skillnaden. Sen är jag helt nöjd ;)

Det låter tvärtom helt klart rimligt.
Jag blev mest nyfiken och ville prova att flytta om lite för att känna efter om det kunde bli ännu bättre. Nyfiken perfektionist som man är i ständig jakt på förbättring :D
Jag kommer antagligen behålla 5-7 men ska prova 6-6 bara för att få känna på skillnaden. Sen är jag helt nöjd ;)
Kör 5-6

Packat upp och burit min första Tudor i ett dygn. Sitter perfekt på armen. Njuter av form och design. Känns helt rätt😎
Men kan man inte använda bara den stora sekund visaren utan att cronografen går?
Grattis till en riktigt trevlig klocka! Den stora sekundvisaren används bara vid tidtagning, så är det på i princip alla kronografer.

har vi nån med strapcode på sin BB58:a här?
@SvenD hade strapcode på sin.

Tror ni denna skulle funka till en BB58?

Ändlänkarna ser ut att fara fast monterade i länken så de sitter nog där, så man kan inte använda original ändlänkarna. Men prova, det är ju 14dagars ångerrätt :)

@SvenD hade strapcode på sin.

@thelizardking
Jag hade denna på min som var riktigt grym, se annonsen för bilder som @rambo_amadeus länkade till.
SS201620B099 20mm Super-O Boyer 316L Stainless Steel Watch Bracelet for TUD BB58, Brushed V-Clasp
Köpte den från Kockmagasinet.se
Trevlig helg Tudorfans!

Kan nog gjort ett av dem sämsta besluten på länge tidigare under dagen... Sålde min BB, ref 79220B :(

Den passade verkligen till allt från att man var uppklädd till jeans och tisha! Man kunde rocka den tillsammans med ens mors Fiat 500 till en Porsche Panamera Gran Turismo 4S 😥

Kommer saknas endel! Dock lär jag nog köpa en ny ifall det blir för jobbigt...
AFF49AC3-482A-4577-86C5-1E64679ABE9D.jpeg

CC5E85DA-46AD-4EC2-8AF7-37A3A8E233A8.jpeg

Tillbaka
Topp