• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Som generellt svar så ja, dock så ska de dra av UK moms innan de skickar. Vissa företag är dock momsreg. i SE såsom watchgecko, christopherward och Jura så där betalar man inget ytterligare. Andra använder sig av duty pre paid där man betalar moms vid köpetillfället och ev. införtullningskostnader går tillbaka till säljarna. Är lite av en oreda frtf så det är viktigt att fråga inför ev. köp.
Det hade jag inte koll på - tack för info!!
/J

Som generellt svar så ja, dock så ska de dra av UK moms innan de skickar. Vissa företag är dock momsreg. i SE såsom watchgecko, christopherward och Jura så där betalar man inget ytterligare. Andra använder sig av duty pre paid där man betalar moms vid köpetillfället och ev. införtullningskostnader går tillbaka till säljarna. Är lite av en oreda frtf så det är viktigt att fråga inför ev. köp.

Okej men tar inte tullen sig en titt så man åker på expeditionsavgifter/frakt?

Kan inte svara för Sinn 556:an men vanligtvis gör de grymma klockor. Som nämns ovan sitter BB36:an grymt bra och är indeed en riktig GADA.
Nu nämner du att 58:an inte är aktuell, men om jag skulle välja mellan de två skulle det bli 36:an. Ser 58:an mer som ett komplement.
Eftersom det inte råder någon större brist på 36:an så om du har möjlighet kika in hos AD och känn lite.
Blir nog en tur för att testa inom kort. Märkligt hur ofta en klocka kan se ut på ett sätt och sen kännas helt annorlunda på. Tack för input!

Okej men tar inte tullen sig en titt så man åker på expeditionsavgifter/frakt?
Jag köpte klocka av ChrWard efter Brexit och har inte fått betala ngt ytterligare. Ställde även frågan till DHL införtullning och fick då svaret - citerar :) "Alla importavgifter skickas tillbaka till avsändaren"
Om postmord agerar annorlunda vet jag inte, skulle inte tro det. UK är även exkluderat när det kommer till Tull och det är endast moms man betalar.

Bb36 lumeshot
B01A8B76-5714-461B-BA95-43C25126F9CB.jpeg

Vill inte vara den som är den, men blir det inte billigare att beställa direkt av lunarstraps (om det är APOLLO - THE BLUE BAY)? Enl. deras hemsida så hamnar man på 25 gbp ink. frakt vilket motsvarar c.a 285kr. Visserligen fördel att få hem den snabbt inom svearike.
Hamnade på 328kr när jag beställde, sen tillkommer moms (hamna på 130kr för mig iaf) och ja precis en månads väntetid med Postnord. Bara komma med bud men tyckte det var fair prissatt mot bakgrund av det.
Jag köpte klocka av ChrWard efter Brexit och har inte fått betala ngt ytterligare. Ställde även frågan till DHL införtullning och fick då svaret - citerar "Alla importavgifter skickas tillbaka till avsändaren"
Om postmord agerar annorlunda vet jag inte, skulle inte tro det. UK är även exkluderat när det kommer till Tull och det är endast moms man betalar.
Jag har beställt tre band från UK från Lunarstrap. I samtliga tre fall har Postnord begärt in betalning för moms och för deras hanteringsavgift.

Senast ändrad:
Kan nog gjort ett av dem sämsta besluten på länge tidigare under dagen... Sålde min BB, ref 79220B :(

Den passade verkligen till allt från att man var uppklädd till jeans och tisha! Man kunde rocka den tillsammans med ens mors Fiat 500 till en Porsche Panamera Gran Turismo 4S 😥

Kommer saknas endel! Dock lär jag nog köpa en ny ifall det blir för jobbigt...
AFF49AC3-482A-4577-86C5-1E64679ABE9D.jpeg

CC5E85DA-46AD-4EC2-8AF7-37A3A8E233A8.jpeg
Perfekt, precis införskaffat mig en sådan skönhet, så nu är det bara att övertala frugan om Porsche då! 😎

Hamnade på 328kr när jag beställde, sen tillkommer moms (hamna på 130kr för mig iaf) och ja precis en månads väntetid med Postnord. Bara komma med bud men tyckte det var fair prissatt mot bakgrund av det.

Jag har beställt tre band från UK från Lunarstrap. I samtliga tre fall har Postnord begärt in betalning för moms och för deras hanteringsavgift.
Yikes, bra att veta då det står att moms är inräknat. Isf borde UK moms dras av vid köp. Det tråkiga är dock postmords avg. :dead:
Screenshot_20210207-223830_Chrome.jpg

Yikes, bra att veta då det står att moms är inräknat. Isf borde UK moms dras av vid köp. Det tråkiga är dock postmords avg. :dead:
Screenshot_20210207-223830_Chrome.jpg
Helt ärligt vet jag inte om det var moms, Postnords avgift eller både och. Det var i vart fall 131 kr, 120 kr och 118 kr vid respektive tillfälle, så knappast summor man känner behov av att detaljgranska.

Så som svar på din fråga bör det bli billigare än att köpa direkt från LS.

Intressant, har en Sinn 104 som är 41 mm och när jag testade 556an som är 38,5 så upplevde jag nästan den som lika stor även om den de facto är betydligt mindre. Tror den rena tavlan med små index lurar ögat.

Har dessvärre aldrig testat BB36. Det var den första BBn som öppnade ögonen för Tudor när jag testade en kompis för många år sedan. BB58an är också något jag sneglat på men just nu en bra bit förbi budget.
In och prova hos närmaste AD om du har möjlighet så kommer det nog att klarna ytterligare vilken utav dom som du föredrar.
Jag tycker BB36 som många andra klockor är betydligt bättre irl än på bilder.
Första gången jag fick prova min så slogs jag direkt över kvalitetskänslan som den gav mig både rent visuellt men även hur uppdraget och kronan kändes.
Fick däremot inte samma feeling för Sinn 556 som jag hade läst väldigt mycket om innan men som i verkligheten ej levde upp till mina förväntningar.
Dock är det två väldigt olika klockor med olika egenheter.
Tycker däremot att Sinn har många trevliga modeller och att dom gör bra klockor av hög kvalitet sett till priset.
Känns som man hade kunnat undvika många köp dock om man bara hade kunnat prova klockorna innan men ibland så kan det vara svårt av olika anledningar.

In och prova hos närmaste AD om du har möjlighet så kommer det nog att klarna ytterligare vilken utav dom som du föredrar.
Jag tycker BB36 som många andra klockor är betydligt bättre irl än på bilder.
Första gången jag fick prova min så slogs jag direkt över kvalitetskänslan som den gav mig både rent visuellt men även hur uppdraget och kronan kändes.
Fick däremot inte samma feeling för Sinn 556 som jag hade läst väldigt mycket om innan men som i verkligheten ej levde upp till mina förväntningar.
Dock är det två väldigt olika klockor med olika egenheter.
Tycker däremot att Sinn har många trevliga modeller och att dom gör bra klockor av hög kvalitet sett till priset.
Känns som man hade kunnat undvika många köp dock om man bara hade kunnat prova klockorna innan men ibland så kan det vara svårt av olika anledningar.
Ja, ska definitivt se till att få prova. Håller helt med, trist när man trott att det ska kännas perfekt och så blir känslan helt annan live.

Har ju sett allas fina bilder och hur nöjda dom är med klockan så borde inte va orolig men lite pepp hade varit smutt 😂

Den är grym, har haft många olika Rolex och en del Tudor, nu gillar jag vintage så har lite svårt för moderna Rolex med blank tavla och safirglas. Men denna känner jag verkligen att den får stanna, fick den iofs i förra veckan men gillar den verkligen. Storleken är bra, tavlan bra och läsbar i många vinklar. Känns riktigt bra helt enkelt.

Ja, ska definitivt se till att få prova. Håller helt med, trist när man trott att det ska kännas perfekt och så blir känslan helt annan live.
Ofta överskattar vi intellektet och underskattar känslan.

Vet inte hur många timmar jag spenderade på att läsa på om Black Bay GMT innan jag köpte den. Väl hemma på handleden så var känslan för den stendöd.

Lycka till i jakten :)
2E28EC0A-849A-45BC-B2FE-2810EA2BA66B.jpeg

Ingen som vet, varför är det intressant?
Nej såklart ingen som VET. Det är mer om man ska försöka signa upp sig för en Harrods och planera resa till UK (när Corona-situationen har lagt sig), eller om man inte behöver stressa och det ska skena iväg. Sen är det kul ur en annan aspekt ifall Limited Edition Tudors håller sig pris bra eller om det skenar som Rolex. Det var helt enkelt en frågeställning för att väcka diskussion och höra andras syn på det :)

Nej såklart ingen som VET. Det är mer om man ska försöka signa upp sig för en Harrods och planera resa till UK (när Corona-situationen har lagt sig), eller om man inte behöver stressa och det ska skena iväg. Sen är det kul ur en annan aspekt ifall Limited Edition Tudors håller sig pris bra eller om det skenar som Rolex. Det var helt enkelt en frågeställning för att väcka diskussion och höra andras syn på det :)
Moms+Tull tillkommer redan då Brexit är klart. En modern Tudor som är i produktion, satsa på börsen om du vill ha avkastning. Den var ovanlig i början men är väl nu iaf +4000 producerade så inte så ovanlig, i vart fall inte i Europa. Köp om du gillar den men ha inte förstora förhoppningar på att göra pengar på den.
Med det sagt, äger en själv som används som slit och släng klocka. Gillar den gröna nyansen som jag upplever som trevligare än Rolex dito. Stör mig dock främst på tjockleken, och storleken överlag.

Moms+Tull tillkommer redan då Brexit är klart. En modern Tudor som är i produktion, satsa på börsen om du vill ha avkastning. Den var ovanlig i början men är väl nu iaf +4000 producerade så inte så ovanlig, i vart fall inte i Europa. Köp om du gillar den men ha inte förstora förhoppningar på att göra pengar på den.
Med det sagt, äger en själv som används som slit och släng klocka. Gillar den gröna nyansen som jag upplever som trevligare än Rolex dito. Stör mig dock främst på tjockleken, och storleken överlag.
+1 på den och tyngden. Tung att gå en hel dag med.

Tillbaka
Topp