Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Drar till med ngt annat!Riktigt mycket Tudor-subs idag. Underbart!
Lika fint det - och grym bild!!Drar till med ngt annat!
- Hur trivs du med den? Du tycker inte den känns för stor? Finns det microjustering på länken?Dax för lite Royal i tråden.
Nej jag tycker inte den känns för stor men klar jämför jag med min BB 36 så är den stor.- Hur trivs du med den? Du tycker inte den känns för stor? Finns det microjustering på länken?
Jag tycker du ska köpa den om du vill ha den för att det är en Tudor och för att den är grön.Nej såklart ingen som VET. Det är mer om man ska försöka signa upp sig för en Harrods och planera resa till UK (när Corona-situationen har lagt sig), eller om man inte behöver stressa och det ska skena iväg. Sen är det kul ur en annan aspekt ifall Limited Edition Tudors håller sig pris bra eller om det skenar som Rolex. Det var helt enkelt en frågeställning för att väcka diskussion och höra andras syn på det
- Mycket bra skrivetJag tycker du ska köpa den om du vill ha den för att det är en Tudor och för att den är grön.
Jag tycker INTE att du ska köpa den för att hoppas att den ska öka i värde.
Generellt vore det fantastiskt skönt om sådana önskemål inte diskuterades alls här i mitt tycke. Varför? Jo för att vi som är intresserade av klockor inte gagnas av det. Priserna trissas och allt färre kan vara med och glädjas med och åt klockorna. Vem blir gladare av detta? Tycker det mycket liknar det här med kissa i byxorna faktiskt.
Generellt skulle jag tro, kan såklart inte veta, men rimligtvis är det så att den som har råd att köpa en så dyr klocka inte behöver krama ur några tusenlappar till i premiumpris för att tjäna den där sista kronan. Vi förlorar gemensamt på detta, allihop. Nästa klocka man ska köpa kommer att, just det, också vara dyrare. Och den som inte är med tåget blir... frånåkt. Tråkigt för alla yngre inte minst. Här såväl som annars.
M a o säger jag återigen, köp den om du vill ha och använda den. Låt bli annars.
Tack!- Mycket bra skrivet
Instämmer helt och det gör det även svårt för nya kunder att upptäcka märket. Trist för kunder som inte är entusiaster men vill ha en schysst klocka. Med hela spekulationsbiten i klockor leder det bara till listor, priserna trissas och gråhandlarna gnuggar händerna.Jag tycker du ska köpa den om du vill ha den för att det är en Tudor och för att den är grön.
Jag tycker INTE att du ska köpa den för att hoppas att den ska öka i värde.
Generellt vore det fantastiskt skönt om sådana önskemål inte diskuterades alls här i mitt tycke. Varför? Jo för att vi som är intresserade av klockor inte gagnas av det. Priserna trissas och allt färre kan vara med och glädjas med och åt klockorna. Vem blir gladare av detta? Tycker det mycket liknar det här med kissa i byxorna faktiskt.
Generellt skulle jag tro, kan såklart inte veta, men rimligtvis är det så att den som har råd att köpa en så dyr klocka inte behöver krama ur några tusenlappar till i premiumpris för att tjäna den där sista kronan. Vi förlorar gemensamt på detta, allihop. Nästa klocka man ska köpa kommer att, just det, också vara dyrare. Och den som inte är med tåget blir... frånåkt. Tråkigt för alla yngre inte minst. Här såväl som annars.
M a o säger jag återigen, köp den om du vill ha och använda den. Låt bli annars.
Tack!
Jag tror att det är viktigt att vi som är inne på den här linjen faktiskt protesterar på ett vänligt men tydligt sätt, för att väga upp dessa uttryck och tankar.
Kanske kan vi, om vi är många, tillsammans vrida över intresset mot klockorna och bort ifrån förhoppningar om klipp och värdeökningar. Jag inser att det är ett naivt önsketänkande, men åtminstone för mig så skulle glädjen och intresset för det som då diskuteras öka.
Tänkte precis uppdatera mitt inlägg och skriva samma sak! Trådstartaren borde även skaffa en trisslott och se vad som ger avkastning först. Investering i klockor eller trisslotter. Kan bli en intressant tråd......Ett Forum-förslag är kanske att det öppnas en "Spekulera i klock-värde"-tråd dit alla tankar om just spekulation kan hänvisas. Klockintresset har ju många ansikten och för vissa är det kanske främst ekonomiska perspektiv som lockat? Med en specifik tråd kan även dessa finna sin plats och göra sig hörda på forumet - utan att det kommer i vägen för oss som hellre bara läser om historia, nyheter, nyköp, specifikationer, kollar på bilder och nördar i största allmänhet. Utöver att jag sällar mig till det senare gänget så tycker jag det är häpnadsväckande att frågan kommer upp om och om igen - inte sällan med dagars mellanrum och gällande i stort samma referenser ...
Klart slut! (..på gubbtjurandet)
/J
Snyggt! Är det gummi från vanguard?Många bidrag till TudorTorsdag så jag får väl också se till att bidra med något som vi inte ofta ser samt att under mars så blir det ingen Tudor alls
Tack.Snyggt! Är det gummi från vanguard?
Ok! Köpte från vanguard i november typ så gissar att det är gen 2 kanske? Än så länge håller det fint men har ju inte använt det så länge så återstår att se. Och ja det är ju lite högt pris så billigare välkomnas! Men då vet jag iaf om 02straps för framtida inköp!Tack.
Har gummi från Vanguards (1a gen) men efter ett tag så blev det lite sladdrigt. De ska ha uppgraderat inför 2a generationen men jag vet inte om det är bättre.
Så för att testa nytt så hittade jag 02straps - köpte svart och blått och båda används en hel del och hittills så vill jag hävda att kvalitén är bättre och samtidigt var priset hälften
Skickades från USA så leveransen tog runt 4 veckor vilket är smått irriterande
Då ska det vara 2a generationenOk! Köpte från vanguard i november typ så gissar att det är gen 2 kanske? Än så länge håller det fint men har ju inte använt det så länge så återstår att se. Och ja det är ju lite högt pris så billigare välkomnas! Men då vet jag iaf om 02straps för framtida inköp!
- Tror att vi alla (i alla fall de flesta) är överens om att detta tog riktigt fart med Rolexhypen som konstruerades för några år sedan. Själv har jag hållit på med klockor i mer än tjugofem år och sett trender komma och gå.Tack!
Jag tror att det är viktigt att vi som är inne på den här linjen faktiskt protesterar på ett vänligt men tydligt sätt, för att väga upp dessa uttryck och tankar.
Kanske kan vi, om vi är många, tillsammans vrida över intresset mot klockorna och bort ifrån förhoppningar om klipp och värdeökningar. Jag inser att det är ett naivt önsketänkande, men åtminstone för mig så skulle glädjen och intresset för det som då diskuteras öka.
Tror inte det, frågade i och för sig inte när jag köpte min.Dum fråga kanske men går det att få Tudor Royal med Svenska veckodagar? Eller är det endast engelska som finns?
Jäkla snygg din är, nöjd med klockan?Tror inte det, frågade i och för sig inte när jag köpte min.