• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dax för lite Royal i tråden.
DD105348-7417-456E-8068-D1F28F435CA3.jpeg

Hade först lite svårt för Royal men ju mer man ser dem desto finare blir de. En blå 38mm i silver skulle inte sitta fel. Synd att de inte fick samma fina urverka med 70 PR som i BB och Pelagos...
D0F75AD5-DEAB-48FE-A5D3-A40E6E3EEAA6.jpeg
Dök in här i tråden för att se om det fanns några Royal eller om de diskuterades överhuvudtaget. Var hos Nymans i Västerås i helgen och provade då Royal 38, den blå. Var precis som du @Limeee inte helt såld på den först men den var riktigt läcker och det såg riktigt bra ut på handleden. Har inte kunnat släppa den sen dess och i veckan uppäckte jag att det ju även finns en otroligt cool svart/guld-variant också. Nu vet jag inte om jag kan hålla mig.

Om jag ska vara lite neggig så tyckte jag att läsbarheten på den blå med silverindex kändes sisådär. Då tror jag nog den svarta kan funka bättre och den svarta med guldindex ännu bättre. @Been är detta något du har någon input på? Läsbarheten på guldisen.

Dök in här i tråden för att se om det fanns några Royal eller om de diskuterades överhuvudtaget. Var hos Nymans i Västerås i helgen och provade då Royal 38, den blå. Var precis som du @Limeee inte helt såld på den först men den var riktigt läcker och det såg riktigt bra ut på handleden. Har inte kunnat släppa den sen dess och i veckan uppäckte jag att det ju även finns en otroligt cool svart/guld-variant också. Nu vet jag inte om jag kan hålla mig.

Om jag ska vara lite neggig så tyckte jag att läsbarheten på den blå med silverindex kändes sisådär. Då tror jag nog den svarta kan funka bättre och den svarta med guldindex ännu bättre. @Been är detta något du har någon input på? Läsbarheten på guldisen.
Jag har inte reflekterat på det överhuvudtaget, så jag måste säga att den är bra, det enda lilla negativa är att det inte finns microjustering på länken.
Men till min handled på 17, 5 cm sitter den riktigt bra.
Och @Nymans Ur 1851 västerås var mycket hjälpsamma .

Jag har inte reflekterat på det överhuvudtaget, så jag måste säga att den är bra, det enda lilla negativa är att det inte finns microjustering på länken.
Men till min handled på 17, 5 cm sitter den riktigt bra.
Och @Nymans Ur 1851 västerås var mycket hjälpsamma .
Ja, ett bra och trevligt gäng som jobbar där. Ja microjustering hade man velat ha, men å andra sidan är väl länkbitarna rätt "korta"? så man har en del att spela med där.

Det var väl nån only watch som såldes för Multum för några år sedan

edit: 375.000 CHF ~ 3,5 miljoner

Tudor for Only Watch

Snuskigt snygg med pencil hands (tror det kallas så?)
Edit 2
https://www.hodinkee.com/articles/the-most-unsurprising-surprise-of-only-watch-2015

908CD86C-F20A-48C2-98EB-432A8DDF6177.jpeg

350 000 CHF för den här piece unique
Only-Watch pjäserna sätter jag i en annan liga då det finns bara en och görs specifikt för välgörenhet. Jag gissar att det finns flera av Ed Sheerans BB. Här har man tagit en BB, graverat baksidan och gjort lite med tavlan. Men visst är de unika

- Tror att vi alla (i alla fall de flesta) är överens om att detta tog riktigt fart med Rolexhypen som konstruerades för några år sedan. Själv har jag hållit på med klockor i mer än tjugofem år och sett trender komma och gå.
För några år sedan övergav jag Rolex efter att jag fått en tillsägelse om att inte sälja en Rolex stålSub om jag fick köpa den (hos svensk AD). Om jag gjorde det kunde det bli svårt att få köpa någon mer Rolex framöver...
Tyvärr har ju den här bubblan delvis förts över på Tudor nu, det pratas väntelistor hos AD och Tudorköparna jagar det som är svårt att hitta i montern hos AD samt betalar glatt över listpris för begagnade exemplar.. Tudor har blivit "Rolex light" där man oftare och oftare frågar efter "värdeökningspotentialen/andrahandsvärdet" och inte hur klockan är.
Tyvärr ligger det något i detta. Riktigt trist utveckling. Tycker AD kan ha en ganska tråkig attityd mot nya intresserade. Första gången jag frågade efter en BB hos @KRONS garvade de mest åt en och man blev idiot förklarad. Fick näst intill samma bemötande av helgpersonalen för en månad sedan när jag ställde en Tudor relaterad fråga (av ordinarie är det oftast ok). Men men, det är ju ”investerare” som trissar upp denna typ av bemötande och prisnivå på gråmarknaden.

Har haft en klock-dipp en tid nu men när jag kollade igenom gamla bilder fick jag ett sjukt stort ha-begär av pelagos igen. Inte är det en modell som blivit svår att få tag i hos AD?
Eller om någon här sitter på en över då ;)
D7903D5F-C938-4EF4-85F6-F54B0EBEA15C.jpeg
Passade på att besöka Nymans i Västerås i samband med lite julhandlande/jobbesök veckan innan jul. Vill minnas att de hade alla ( tre st) modeller inne. Kan ju inte säga att statusen ser ut så f.n men i ljuset av detta bör den inte vara svår att köpa ny från AD om det är vad du önskar.

Passade på att besöka Nymans i Västerås i samband med lite julhandlande/jobbesök veckan innan jul. Vill minnas att de hade alla ( tre st) modeller inne. Kan ju inte säga att statusen ser ut så f.n men i ljuset av detta bör den inte vara svår att köpa ny från AD om det är vad du önskar.
Okej tack för info :)
Nja men det är ju en sista utväg om man inte lyckas nypa någon beg inom överskådlig framtid 😁

Okej tack för info :)
Nja men det är ju en sista utväg om man inte lyckas nypa någon beg inom överskådlig framtid 😁
I see. Bara hålla huvudet kallt då. Går väl i vågor men de dyker ju upp titt som tätt på K&S. Brukar själv speja på dem men enbart för lite windowshopping. Lite stor och topptung för mig personligen men satan så läcker, estetiskt, den är 👌🏻
Tolkar din bild som att du ägt en blå tidigare? Vad satsar du på nu då? Jag, till skillnad från dig, föredrar dock LHD. Riktigt läcker imho.
Stort lycka till med jakten

Till min BB58 har jag letat följande gummiband:

Är någon påläst och vet om den passar? Någon som prövat?
Sett flera som länkar till följande men skulle gärna vilja ha med folding clasp.

Det kanske finns ett tredje alternativ i både rätt färg och med folding clasp?

Testade läder för första gången på pelagosen idag. Funkade riktigt bra. Vet att åsikterna går isär kring läder på dykare men det va färdigdykt för dagen och jag hade fått i mig ett glas vin så jag är säkert ursäktad :angel:
94E4333B-605C-4F9B-B808-2692C62BC64D.jpeg
Aldrig riktigt förstått varför man inte skulle ha läder på dykare, är det för att det är mindre praktiskt med läder när man dyker typ? Hur som helst ser det riktigt bra ut 👍👍

Aldrig riktigt förstått varför man inte skulle ha läder på dykare, är det för att det är mindre praktiskt med läder när man dyker typ? Hur som helst ser det riktigt bra ut 👍👍
Håller helt med. Det närmsta majoriteten av världens dykare kommer vatten är väl när bäraren ska tvätta händerna.
Om man trivs med läder på sin dykare, kör. Det är bara att byta till annat material när man väl ska under vattenytan

Tillbaka
Topp