Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag brukade köra min 58a på Oris original-tropic. Så jävla bra combo alltså! Satt som en smäck och var det bekvämaste gummit jag testat. Ifall jag en dag hittar tillbaka till Tudorn så är de det första bandet jag kommer att införskaffa.Undrar om någon har förslag på ett bra, och passande, gummi till bb58 svart. Kurvade mot boetten inget krav. Jag tänker klassiskt men praktiskt. Tropic lär vara det givna förslaget men där skall man ha tur om hålen skall stämma givet att det brukar vara lång mellan dom. Använder den på läder från Molequin som är mycket bekvämt och passar klockan fint enligt mig. Även ett Ericas tar jag ibland och det är sannolikt det bekvämaste av alla alternativ som kan finna. Länken gillas och lider inte ett dugg av fake nitarna. Men som sagt så lrar jag om inte ett gummi i klassisk stil skulle vara ett bra komplement. Några bilder som visar de alternativ jag använder idag men allra mest är det lädret som används.
Många, eller alla jag haft, av tropic har haft ett närmast fyrkantigt avslut som jag inte gillat. Hur är denna? Vet att någon visat en bild på ett med rundare avslut men kan inte komma vem eller vilket märke det var.Jag brukade köra min 58a på Oris original-tropic. Så jävla bra combo alltså! Satt som en smäck och var det bekvämaste gummit jag testat. Ifall jag en dag hittar tillbaka till Tudorn så är de det första bandet jag kommer att införskaffa.
Okej, av det jag kommer ihåg så var det nog lite fyrkantigt även på detta tropic-gummi, men satt som sagt mycket bekvämt och såg kanon ut.Många, eller all jag haft, av tropic har haft ett närmast fyrkantigt avslut som jag inte gillat. Hur är denna? Vet att någon visar en bild på en med ett rundare avslut men kan inte komma vem eller vilket märke det var.
Undrar om någon har förslag på ett bra, och passande, gummi till bb58 svart. Kurvade mot boetten inget krav. Jag tänker klassiskt men praktiskt. Tropic lär vara det givna förslaget men där skall man ha tur om hålen skall stämma givet att det brukar vara lång mellan dom. Använder den på läder från Molequin som är mycket bekvämt och passar klockan fint enligt mig. Även ett Ericas tar jag ibland och det är sannolikt det bekvämaste av alla alternativ som kan finna. Länken gillas och lider inte ett dugg av fake nitarna. Men som sagt så lrar jag om inte ett gummi i klassisk stil skulle vara ett bra komplement. Några bilder som visar de alternativ jag använder idag men allra mest är det lädret som används.
Walk away, det där är en gräddfil in i vintagefällan. Priset i sig är varningssignal nog, men sedan är det så mycket annat som ser knas ut (boettlock, bezel, urtavla, urverk osv osv)...(edit)
Hej,
Vet inte om jag postar i rätt tråd, men försöker ändå. Har hittat en Tudor Sub "small rose" till, vad ja anser vara, ett rimligt pris (USD 1299). Dock är detta en utlänsk säljare så beskrivning av varan är något bristfällig och jag har inte så mycket kunsap som modellen. Tänkte därför höra med KS folket om någon har lite mer info om ref.no, om priset är rimligt, eller om jag är på väg in in den kända "vintage fällan" ? Väl medveten om att den är sliten, speciellt runt bezel inserten'.
Tacksam för all input.
Den ska gälla. International guarantee.Hej Tudorvännner,
Jag undrar om garantin på en Tudor som är uttagen i Spanien gäller hos AD i Sverige också?
Om jag har fattat det rätt skrev Tudor enbart ”OYSTER” på klockor med manuellt urverk medan de automatiska fick heta ”OYSTER-PRINCE”.Alla har OYSTER-PRINCE och inte bara PRINCE.
Alla har smiling SELF-WINDING
https://www.josephbonnie.com/en/product/rubber-tropic-black/. Här har du svaret, suveränt band och den enda tropicvariaten jag fått att sitta väl. De är slut just nu men dyker upp lite då och då.Undrar om någon har förslag på ett bra, och passande, gummi till bb58 svart. Kurvade mot boetten inget krav. Jag tänker klassiskt men praktiskt. Tropic lär vara det givna förslaget men där skall man ha tur om hålen skall stämma givet att det brukar vara lång mellan dom. Använder den på läder från Molequin som är mycket bekvämt och passar klockan fint enligt mig. Även ett Ericas tar jag ibland och det är sannolikt det bekvämaste av alla alternativ som kan finna. Länken gillas och lider inte ett dugg av fake nitarna. Men som sagt så lrar jag om inte ett gummi i klassisk stil skulle vara ett bra komplement. Några bilder som visar de alternativ jag använder idag men allra mest är det lädret som används.
Exakt vad jag letat efter. Satt upp mig på listan för tillgänglighet att köpa.https://www.josephbonnie.com/en/product/rubber-tropic-black/. Här har du svaret, suveränt band och den enda tropicvariaten jag fått att sitta väl. De är slut just nu men dyker upp lite då och då.
De är rätt dyra men tycker att det är värt det.Exakt vad jag letat efter. Satt upp mig på listan för tillgänglighet att köpa.
Det där känns igen Läst det någonstansOm jag har fattat det rätt skrev Tudor enbart ”OYSTER” på klockor med manuellt urverk medan de automatiska fick heta ”OYSTER-PRINCE”.
Står lite skrivet om det på bla tudorcollector.comDet där känns igen Läst det någonstans
Hej! Vad är det för referens. Den ser lite konstig ut. Får jag ref och årtal kan jag nog uttala mig.(edit)
Hej,
Vet inte om jag postar i rätt tråd, men försöker ändå. Har hittat en Tudor Sub "small rose" till, vad ja anser vara, ett rimligt pris (USD 1299). Dock är detta en utlänsk säljare så beskrivning av varan är något bristfällig och jag har inte så mycket kunsap som modellen. Tänkte därför höra med KS folket om någon har lite mer info om ref.no, om priset är rimligt, eller om jag är på väg in in den kända "vintage fällan" ? Väl medveten om att den är sliten, speciellt runt bezel inserten'.
Tacksam för all input.
Tyvärr inte men jag ville bara ge lite beröm till ett bra val av en rolig och lite udda modell. Lycka till i jakten på ett bra exemplar!Hej Tudor-proffs!
Har snöat in mig helt på en Tudor Sub 75190/75090. Är det någon här som sitter på ett fint exemplar och funderar på att avyttra den så hör av dig. Sitter även på ett par stål Rolex som jag kan inkludera vid eventuell bytesaffär.
Tack! Ja tyvärr så verkar det vara en udda modell. Framförallt i Sverige. Vill helst undvika Chrono24, men tillgången på modellen i Sverige verkar vara i princip obefintlig. Det talar ju i och för sig att modellen är en keeper i alla fall, eftersom det kommer ut så få på marknaden.Tyvärr inte men jag ville bara ge lite beröm till ett bra val av en rolig och lite udda modell. Lycka till i jakten på ett bra exemplar!
Walk away, det där är en gräddfil in i vintagefällan. Priset i sig är varningssignal nog, men sedan är det så mycket annat som ser knas ut (boettlock, bezel, urtavla, urverk osv osv)...
Hej! Jag kom inte så lång, bestämde mig att avvakta allt för mycket frågeteckenHej! Vad är det för referens. Den ser lite konstig ut. Får jag ref och årtal kan jag nog uttala mig.
Kan bara instämma, färg, kvalitet och känslaSitter här och reflekterar över att denna modell i allmänhet och denna färg i synnerhet är en slow burner som växer och småningom känns självklar. Kanske en klocka för livet, vem vet.
Någon som känner igen sig?
Finns väl en av varje på tradera som ser ut att vara i ok skick utan att ha synat närmare.Tack! Ja tyvärr så verkar det vara en udda modell. Framförallt i Sverige. Vill helst undvika Chrono24, men tillgången på modellen i Sverige verkar vara i princip obefintlig. Det talar ju i och för sig att modellen är en keeper i alla fall, eftersom det kommer ut så få på marknaden.
Jo jag har sett dom. Tyvärr så är det inte oysterlänk på den ena, vilket är en dealbreaker och den andra har en misshandlad oysterlänk.Finns väl en av varje på tradera som ser ut att vara i ok skick utan att ha synat närmare.
Känt precis samma sedan jag införskaffade mig en under förra veckan. Alla klockor har sina små "fel" som jag tycker krymper och krymper samtidigt som de positiva delarna bara växer. Den största kritik som jag upplevt att den får är att den är tråkig. Jag har haft flera klockor som varit "roligare" men jag upplever att klockor med saker som sticker ut har man en tendens att fort tröttna på. En "tråkigare" klocka tror jag att man i längden har roligare med och uppskattar då den helt enkelt gör jobbet, precis som denna modell.Sitter här och reflekterar över att denna modell i allmänhet och denna färg i synnerhet är en slow burner som växer och småningom känns självklar. Kanske en klocka för livet, vem vet.
Någon som känner igen sig?
Lägger ribban direkt!Mitt första inlägg på KS och här även de senaste inköpen. BB36 anlände förra veckan och 58:an idag. Just nu känns båda toppen men återstår att se hur det känns om en tid
Bra jobbat där!! Grattis till två riktigt fina klockor Spännande att se vilken av de två som blir din favorit.Mitt första inlägg på KS och här även de senaste inköpen. BB36 anlände förra veckan och 58:an idag. Just nu känns båda toppen men återstår att se hur det känns om en tid