Fandango22
Basic
Inte alls tänkt på men god idé, tack för tipset!Det var någon här i tråden som gav sig in på det och borrade själv.
Men det går även att lämna in hos ad och få det gjort till det facila priset av 1200 kr.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte alls tänkt på men god idé, tack för tipset!Det var någon här i tråden som gav sig in på det och borrade själv.
Men det går även att lämna in hos ad och få det gjort till det facila priset av 1200 kr.
Viktiga grejer det där med passformInte alls tänkt på men god idé, tack för tipset!
Vilken härlig trio!Nu ska en av tre godingar bort. Skynda och fynda!
Rackarns fina klockor de här vintage-Tudor där min 7020 och 7017 är snäppet för snarlika varpå en får gå.
Avslutad - PB! Tudor 7017 Date + Day Jumbo 38mm
Prisbumpas från 26 000 till 25 000! Kanonfin Tudor 7017 Date+Day från ca 1969-70. Klockan tickar på fint, växlar datum och håller tiden, servicehistorik okänd. Verket är A. Schild 1895 vilket är enkelt att serva, jämförs med ETA. Kan tillse att köpare får kontakt med duktig urmakare som servar...klocksnack.se
Tack för tipset, vilken AD gör detta jobb?Det var någon här i tråden som gav sig in på det och borrade själv.
Jag fick hjälp av Nymans Ur i Västerås.Tack för tipset, vilken AD gör detta jobb?
Har nämligen ställt frågan men fått nekande svar hos en. Började söka andra aktörer för att hitta lösning...
Dvs borra ett?
Det var någon här i tråden som gav sig in på det och borrade själv.
Viktiga grejer det där med passform
Funderar dock på hur det blir med nitarna på BB58an med ett 4e microjusteringshål och ifall dom blir i vägen.
Men det går ju också att åtgärda isf hos ad.
Eller så skrider man till verket på egen hand.Tack för tipset, vilken AD gör detta jobb?
Har nämligen ställt frågan men fått nekande svar hos en. Började söka andra aktörer för att hitta lösning...
Hej, vilken AD? Frågade nämligen själv på Krona och de idiotförklarade mig något när jag beskrev att det minsta hålet med en extralänk samt det största hålet med en länkbit mindre inte passade.Det var någon här i tråden som gav sig in på det och borrade själv.
Nu ska en av tre godingar bort. Skynda och fynda!
Rackarns fina klockor de här vintage-Tudor där min 7020 och 7017 är snäppet för snarlika varpå en får gå.
Avslutad - PB! Tudor 7017 Date + Day Jumbo 38mm
Prisbumpas från 26 000 till 25 000! Kanonfin Tudor 7017 Date+Day från ca 1969-70. Klockan tickar på fint, växlar datum och håller tiden, servicehistorik okänd. Verket är A. Schild 1895 vilket är enkelt att serva, jämförs med ETA. Kan tillse att köpare får kontakt med duktig urmakare som servar...klocksnack.se
Nymans UrHej, vilken AD? Frågade nämligen själv på Krona och de idiotförklarade mig något när jag beskrev att det minsta hålet med en extralänk samt det största hålet med en länkbit mindre inte passade.
Det ska inte vara något problem, vad jag hört. Har lämnat in min 7020 som är i princip samma AS-verk om jag inte missminner mig vilket gick utan problem. Vet att han servat andra Tudor vintage, Rolex, JLC, Cartier exempelvis så tror han kan fixa det. Han håller till i Sverige! Sen kan man väl inte garantera att det är originaldelar som sätts in, vilket jag iofs undrar om man kan för någon klocka från den tiden. Håller med! Riktigt fina klockor!Du skriver att verket är enkelt att serva och liknar ETA samt att du har en urmakare som är duktig på urverket. Min erfarenhet är att det är ett rätt svårservat verk då det inte är så enkelt att få tag på reservdelar, men jag kanske inte har kommit i kontakt med rätt urmakare. Finns den urmakaren du nämner i Sverige eller utlandet? I övrigt har du en väldigt fin trippel och modellen är ju underbar.
Korrekt, niten blir i vägen. Hos mig fräste de spår på insidan av spännet.Viktiga grejer det där med passform
Funderar dock på hur det blir med nitarna på BB58an med ett 4e microjusteringshål och ifall dom blir i vägen.
Men det går ju också att åtgärda isf hos ad.
Jaha det var också en väg att gå Snyggt!Korrekt, niten blir i vägen. Hos mig fräste de spår på insidan av spännet.
Tror det var Arne på Nymans som fixade. Jag tyckte det var lättare att slipa ner nitarna på en länkbit men han tyckte detta var bättte och man modifierade endast en komponent.Jaha det var också en väg att gå Snyggt!
Ja det var en kreativ lösning och så länge funktionen blir densamma så låter det som ett win win sättTror det var Arne på Nymans som fixade. Jag tyckte det var lättare att slipa ner nitarna på en länkbit men han tyckte detta var bättte och man modifierade endast en komponent.
Tack för svaret!Jag fick hjälp av Nymans Ur i Västerås.
Tog ca en vecka efter inlämning båda gångerna jag har gjort det.
Den stora skillnaden rent prismässigt var att dom höjde i år så det gick från 650 kr per hålpar till 1200 kr i nuläget.
Finns inga perfekta klockor, endast "nästan" perfekt. Du får väga för och nackdelar med varje klocka du införskaffar.Kanske får prova det där med ett extra hål. Länken är fasen inget vidare, Schweizaren som godkände den måste varit hög på ost eller något.
Hehe nej precis, har inte hittat rätt än. Alltid något man stör sig på. Har en länk på väg in iaf så ska prova och se. Förutom länken är den riktigt grym.Finns inga perfekta klockor, endast "nästan" perfekt. Du får väga för och nackdelar med varje klocka du införskaffar.
Så fin klocka! Har nördat ner mig helt (i klockor) och letat klocka på nätet i veckor nu. Kollat igenom så många klockor men fastnat rejält för Tudor BB i denna färg.En rätt tråkig grej med bb 41mm är ju att nato inte är så toppen med den 15mm tjocka boetten. Men då är det tur att det finns gummi! Också från vanguard som tidigare talare.
Placeringen av luggarna på bandhornen på bb58 sätter relativt långt från boetten. Har själv prövat rolex endlänkar mot min bb58 och det blir ett stort glapp. Kan dock inte tala för alla rolexmodeller.Så fin klocka! Har nördat ner mig helt (i klockor) och letat klocka på nätet i veckor nu. Kollat igenom så många klockor men fastnat rejält för Tudor BB i denna färg.
En sak jag gärna skulle vilja se den i dock är jubilelänk, skulle man kunna ha en Rolex jubile på den tror ni?
Man vill ju inte köpa en billig länk till en så fin klocka.
Fina bandhorn. Ser undernärda ut.Vad säger tråden om Tudor 79260 som ligger på blocket? Är den äkta? Har själv aldrig sett någon där det står ”T Swiss T”, utan bara Swiss Made eller T Swiss Made T
Har ingen erfarenhet av andra länkar än originalet som följer med! Skulle vara kul att testa, såg bilden där med black bay 58 på jubilee och ser ju nice ut på den, så länge ändlänken sätter sig fint mot boetten men har inte sett några lösningar med 41mm..Så fin klocka! Har nördat ner mig helt (i klockor) och letat klocka på nätet i veckor nu. Kollat igenom så många klockor men fastnat rejält för Tudor BB i denna färg.
En sak jag gärna skulle vilja se den i dock är jubilelänk, skulle man kunna ha en Rolex jubile på den tror ni?
Man vill ju inte köpa en billig länk till en så fin klocka.
Fina bandhorn. Ser undernärda ut.
Det är troligen en frankenklocka - känner igen den väl, detta är samma klocka som varit till utannonserad i Malmö flera ggr.Vad säger tråden om Tudor 79260 som ligger på blocket? Är den äkta? Har själv aldrig sett någon där det står ”T Swiss T”, utan bara Swiss Made eller T Swiss Made T
Det är troligen en frankenklocka - känner igen den väl, detta är samma klocka som varit till utannonserad i Malmö flera ggr.
Det är flera saker som sticker ut:
- Mig veterligen hade alla "Small block" och "Big block" boetter hål för bandstift.
- Vridringen på 79260 är av metall, klockan på bilden en bakelitring som liknar den som 79160 "big block" har.
- Tavlan liknar den som 79160 "big block" har (med bla "tapered indexes" och fetare siffror i de mindre visarna m.m.).
- Texten "AUTOMATIC - CHRONO TIME" ser ut att sitta för tätt mot den svarta cirkeln jämfört med 79160. Har dock sett en röd tavla med liknande placering.
Personen i Malmö har försökt kränga denna på Blocket och på Tradera flera ggr under namnet Linda. I tidigare annonser fanns ingen manual.
Är inte lådan av modernare sort?
Bra analys, tänkte att det var lika bra att lägga upp något i tråden så att ingen här från KS blir lurad Även om jag inte har stenkoll på allt vad som var ”fel”, så kändes många saker lite konstiga med denna.Det är troligen en frankenklocka - känner igen den väl, detta är samma klocka som varit till utannonserad i Malmö flera ggr.
Det är flera saker som sticker ut:
- Mig veterligen hade alla "Small block" och "Big block" boetter hål för bandstift.
- Vridringen på 79260 är av metall, klockan på bilden en bakelit ring som liknar den som 79160 "big block" har.
- Tavlan liknar den som 79160 "big block" har (med bla "tapered indexes" och fetare siffror i de mindre visarna m.m.).
- Texten "AUTOMATIC - CHRONO TIME" ser ut att sitta för tätt mot den svarta cirkeln jämfört med 79160. Har dock sett en röd tavla med liknande placering.
Personen i Malmö har försökt kränga denna på Blocket och på Tradera flera ggr under namnet Linda. I tidigare annonser fanns ingen manual.
Är inte lådan av modernare sort?
Bra analys, tänkte att det var lika bra att lägga upp något i tråden så att ingen här från KS blir lurad Även om jag inte har stenkoll på allt vad som var ”fel”, så kändes många saker lite konstiga med denna.
Åh nej är det där den ökände Linda, i princip alla annonserna på Tradera känns lite misstänksamma...