Går det att snurra åt båda hållen?Den är floating, inga klick.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Går det att snurra åt båda hållen?Den är floating, inga klick.
Kukvisare eller inte kukvisare?Min gissning ligger på en uppdaterad Ranger lagom till sommaren.
What?Kukvisare eller inte kukvisare?
Man har ju alltid kört med ollon-pilen för att särskilja från Explorerns mercedesvisare. Samma som Legend Divern, funkar ju som historiskt korrekt men snygg är den inte i mina ögon. För mig är det en dealbreaker.
Ja, samma princip som äldre subbar o.dyl. Roterande åt bägge håll (med en viss friktion för att förhindra ofrivillig ändring).Går det att snurra åt båda hållen?
Killgissar att det blir fler blåa klockor. Tudors senaste 30 Instagram inlägg domineras av blåa klockor och främst pelagos och heritage chrono.Watch & Wonders smyger allt närmre och rykten börjar väl startas vad gäller lanseringar. Jag ska inte spekulera mer än att jag tror det kan bli ett köp under april.
Vad hoppas jag på? Inte en aning men har för länge bara haft två Tudor-bröder. De behövs kompletteras med en tredje
Någon som har en bra gissning eller ska vi gå det gamla vanliga: en GMT i samma case som BB58 och BB58 i fler färger?
Tanken om att i något skede inneha en blå flinga eller Submariner har växt på sistone. Nästa stund tittar jag på den blåa BB58:an och inser att den ändå checkar mina boxar.
Hur går era tankar om blåa Tudors?
Fantastiskt, är det ett nytillskott, i så fal grattis.Första gången jag skulle våga skrika ut opolerat..
Har följt Tudors lanseringar sedan 2012 och varje år är det lite som julafton. Det har varit ett par rejäla överraskningar, de som har stått ut för mig har varit Pelagos, P01, Ranger (oh man jag saknar den på Bund), North Flag och BB Bronze.Watch & Wonders smyger allt närmre och rykten börjar väl startas vad gäller lanseringar. Jag ska inte spekulera mer än att jag tror det kan bli ett köp under april.
Vad hoppas jag på? Inte en aning men har för länge bara haft två Tudor-bröder. De behövs kompletteras med en tredje
Någon som har en bra gissning eller ska vi gå det gamla vanliga: en GMT i samma case som BB58 och BB58 i fler färger?
Tackar. Haft den i en månad men hade lite kvalitetstid igårFantastiskt, är det ett nytillskott, i så fal grattis.
Tänker i samma banor: slutat förutspå och istället hoppas. Känns dock att i klocksammanhang så är hoppas = diffust förutspåHar följt Tudors lanseringar sedan 2012 och varje år är det lite som julafton. Det har varit ett par rejäla överraskningar, de som har stått ut för mig har varit Pelagos, P01, Ranger (oh man jag saknar den på Bund), North Flag och BB Bronze.
Har avverkat sanslöst många Tudors genom åren men har alltid landat tillbaka i deras mer toolwatch/äventyrs inspirerade klockor så mina förhoppningar är fokuserade på det.
Vad de släpper ifrån sig har jag sedan länge slutat försöka förutspå för det är enormt svårt. Däremot så hoppas jag på en uppdaterad Ranger i 39mm (jag kan ta Bund igen) och något nytt i Pelagos familjen (GMT kanske som vi pratat om i många år). Eller varför inte en BB Bronze i 40/41mmz
Hur som är dessa veckor innan lansering alltid lika kul!
Den som söker finner.Någon som vet vad AD tar för ett Nato till en BB58?
Spännande. Något bör ju läcka innan lansering. Är ju nästan standard numeraEn liten spaning inför W&W är att i veckans Worn and Wound podcast (helt ok pod) så pratar de lite om W&W predictions, däremot så hoppar de över ett par märken med kommentaren att de redan fått se nyheterna så då blir en prediction antingen lögn eller ren NDA brott, där Tudor är ett av märkena.
Även Monochrome Watches som brukar göra en Tudor prediction med bilder har inte gjort det i år, misstänker av samma anledning.
Säger nada om vad som kommer släppas men finns helt enkelt en hel del media som redan fått infon!
Mmm tänker samma! Det har ju nästan blivit lite kul med läckta lågupplösta bilder, internet går på högvarv, alla sågar och sen mjae fan nog rätt bra modell iaf...Spännande. Något bör ju läcka innan lansering. Är ju nästan standard numera
HeheMmm tänker samma! Det har ju nästan blivit lite kul med läckta lågupplösta bilder, internet går på högvarv, alla sågar och sen mjae fan nog rätt bra modell iaf...
Oklart. Å andra sidan så vill ju alla som har full access vara den som rapporterar först så man behöver nog inte vänta länge för att se alla lanseringar. Först bilder på Instagram, sen artiklar strax därefterKan man som icke branschmänniska följa W&W på nätet?
Ja det är klart, tänkte att det var roligare att se en presentation än läsa eller kolla på någon youtuber som kommenterar.Oklart. Å andra sidan så vill ju alla som har full access vara den som rapporterar först så man behöver nog inte vänta länge för att se alla lanseringar. Först bilder på Instagram, sen artiklar strax därefter
kan iof vara skönt att slippa suddiga och mörka bilder från ngn AD på dekis i år. Förra året dök det ju upp rätt trista bilder från AD’s i Dubai etc. på den blå BB’n som man kunnat klara sig utan.Mmm tänker samma! Det har ju nästan blivit lite kul med läckta lågupplösta bilder, internet går på högvarv, alla sågar och sen mjae fan nog rätt bra modell iaf...
Oklart. Å andra sidan så vill ju alla som har full access vara den som rapporterar först så man behöver nog inte vänta länge för att se alla lanseringar. Först bilder på Instagram, sen artiklar strax därefter