• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lite så. Sålde en svart bb36 för ett tag sen. Sen hänger man här i tråden och kollar alla fina bilder... "Kanske skulle man köpa tillbaka en likadan igen."
Förstår det. Den är förjäkla bra.
Jag köpte både en blå och en svart men dom är lite för snarlika så den blå får gå och glädja någon annan :)

Får alltid packångest när jag ska sälja en Tudor :D Någon mer som brukar få det ?
4190FBCE-D1E7-4524-8A20-52DD41A79DED.jpeg

Bergeon 6767 fine! Viktigt att det är fine.
Den är riktigt bra instämmer.
Förstår det. Den är förjäkla bra.
Jag köpte både en blå och en svart men dom är lite för snarlika så den blå får gå och glädja någon annan :)
Härligt! Grattis! Får se hur det blir nu utan min, men känlan är att jag nog inte återvänder till en 36:a. Den är riktigt grym men med annat i lådan så åker den inte på lika ofta som den borde.

Den är riktigt bra instämmer.

Härligt! Grattis! Får se hur det blir nu utan min, men känlan är att jag nog inte återvänder till en 36:a. Den är riktigt grym men med annat i lådan så åker den inte på lika ofta som den borde.
Skulle nog sakna för mycket att inte ha en BB 36a i nuläget. Det är en grym allroundklocka. Min svarta sitter säkert dock nu när den blå får lämna.

Klart mest fantasifulla prediction mockup hitintills.

Rangern ser jag inte som en omöjlighet, den andra känns mer som kul idé som jag tvivlar någonsin kommer att förverkligas, däremot måste jag säga att jag älskar tanken på den ;)

C29E25E7-50F3-4D33-B573-39922C9C10A3.jpeg

Är det jättekonstigt att längta ihjäl sig efter något som inte ens finns? Den där Ranger-mockupen är helt otrolig.

Rangern ser jag inte som en omöjlighet, den andra känns mer som kul idé som jag tvivlar någonsin kommer att förverkligas, däremot måste jag säga att jag älskar tanken på den ;)

Hade varit en grym kombo. Men som du säger, förmodligen bara Rangern som känns rimlig.

Ja den där gmt modellen hade jag kunnat betala strax över list för. Man kan ju alltid hoppas, och med tudor är väl ändå ingenting omöjligt?!

Trevligt!
Är allt original här?
Vad kostar den på ett ungefär?
Den har en nyare länk, ska vara en vikt länk. Här är ett exempel på en NOS:

Här finns all info jag skrapat ihop:

De flesta ligger i spannet 25-35tkr. Väldigt ovanliga i Sverige, brukar finnas 5-10 st till salu på C24 och några på ebay (ofta skakigt skick, ibland ommålade urtavlor eller rena replicas, beware!)

Haha nä du har så rätt så, vem hade sett P01 komma...
Nää, inte jag iallafall!! Trodde, som majoriteten av internet, på en ny sub alt en 58:a i annan färg. Men det kom året efter. Jag, som så många andra, har varit lite sugen på en gmt i 58:a format. Men när man ser lite mockups och dylikt går jag mer igång på tanken med ovan exp/gmt. Dessutom roligare komplement till min 58:a än en gmt i samma case. Men vi får väl, kanske bara fullt av besvikelser om två veckor. Gillar förvisso nya glamour day+date. Någon mm för stor för att jag skulle kicka igång till 100%
1D9E5986-BDBE-49DB-8C29-83CD58312FE9.jpeg

Nää, inte jag iallafall!! Trodde, som majoriteten av internet, på en ny sub alt en 58:a i annan färg. Men det kom året efter. Jag, som så många andra, har varit lite sugen på en gmt i 58:a format. Men när man ser lite mockups och dylikt går jag mer igång på tanken med ovan exp/gmt. Dessutom roligare komplement till min 58:a än en gmt i samma case. Men vi får väl, kanske bara fullt av besvikelser om två veckor. Gillar förvisso nya glamour day+date. Någon mm för stor för att jag skulle kicka igång till 100%
1D9E5986-BDBE-49DB-8C29-83CD58312FE9.jpeg
Tyvärr blir den där i 41mm även för stor för mig som ändå ligger på 18cm handled. Däremot 38mm modellen utan dag sitter som en smäck!

Den har en nyare länk, ska vara en vikt länk. Här är ett exempel på en NOS:

Här finns all info jag skrapat ihop:

De flesta ligger i spannet 25-35tkr. Väldigt ovanliga i Sverige, brukar finnas 5-10 st till salu på C24 och några på ebay (ofta skakigt skick, ibland ommålade urtavlor eller rena replicas, beware!)

Stort tack för info.

Tyvärr blir den där i 41mm även för stor för mig som ändå ligger på 18cm handled. Däremot 38mm modellen utan dag sitter som en smäck!
Samma här. Beroende på dagsform ligger jag på 18-19cm. Men dessvärre har jag riktigt runda handleder så omkretsen säger väl inte allt. Tror som du säger 38:an skulle sitta som gjutet på mig. Men den är inte intressant, för mig, utan dagvisning. Kör 44mm panerai, BB58 och g-shock till vardags och tycker själv samtliga sitter perfekt. Men när det kommer till tudor DD vill jag ha den smäckrare. Synd egentligen då även prislappen är riktigt bra. Så nära en fullträff men ändå inte

Samma här. Beroende på dagsform ligger jag på 18-19cm. Men dessvärre har jag riktigt runda handleder så omkretsen säger väl inte allt. Tror som du säger 38:an skulle sitta som gjutet på mig. Men den är inte intressant, för mig, utan dagvisning. Kör 44mm panerai, BB58 och g-shock till vardags och tycker själv samtliga sitter perfekt. Men när det kommer till tudor DD vill jag ha den smäckrare. Synd egentligen då även prislappen är riktigt bra. Så nära en fullträff men ändå inte
Själv väntar jag in att de ska få tummen ur och sätta in en matt Cali Dial tavla på den, sen jäklar ;)

Tillbaka
Topp