Bergeon 6767 fine! Viktigt att det är fine.En fråga till er erfarna. Vad använder ni helst för verktyg till att byta band/länk? Tänker främst till en 58:a.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bergeon 6767 fine! Viktigt att det är fine.En fråga till er erfarna. Vad använder ni helst för verktyg till att byta band/länk? Tänker främst till en 58:a.
Förstår det. Den är förjäkla bra.Lite så. Sålde en svart bb36 för ett tag sen. Sen hänger man här i tråden och kollar alla fina bilder... "Kanske skulle man köpa tillbaka en likadan igen."
Topp! Det var precis denna info jag sökte. Då köper jag en sådan. Tackar!Bergeon 6767 fine! Viktigt att det är fine.
Får alltid packångest när jag ska sälja en Tudor Någon mer som brukar få det ?
Den är riktigt bra instämmer.Bergeon 6767 fine! Viktigt att det är fine.
Härligt! Grattis! Får se hur det blir nu utan min, men känlan är att jag nog inte återvänder till en 36:a. Den är riktigt grym men med annat i lådan så åker den inte på lika ofta som den borde.Förstår det. Den är förjäkla bra.
Jag köpte både en blå och en svart men dom är lite för snarlika så den blå får gå och glädja någon annan
Skulle nog sakna för mycket att inte ha en BB 36a i nuläget. Det är en grym allroundklocka. Min svarta sitter säkert dock nu när den blå får lämna.Den är riktigt bra instämmer.
Härligt! Grattis! Får se hur det blir nu utan min, men känlan är att jag nog inte återvänder till en 36:a. Den är riktigt grym men med annat i lådan så åker den inte på lika ofta som den borde.
Köper båda idagKlart mest fantasifulla prediction mockup hitintills.
Rangern ser jag inte som en omöjlighet, den andra känns mer som kul idé som jag tvivlar någonsin kommer att förverkligas, däremot måste jag säga att jag älskar tanken på den
Jag är helt med digKöper båda idag
Klart mest fantasifulla prediction mockup hitintills.
Rangern ser jag inte som en omöjlighet, den andra känns mer som kul idé som jag tvivlar någonsin kommer att förverkligas, däremot måste jag säga att jag älskar tanken på den
Ja därför säljer jag aldrigFår alltid packångest när jag ska sälja en Tudor Någon mer som brukar få det ?
Helt rättJa därför säljer jag aldrig
Ja vilken jävla smörja.Varför är han så aggressiv?
Hade varit en grym kombo. Men som du säger, förmodligen bara Rangern som känns rimlig.Klart mest fantasifulla prediction mockup hitintills.
Hoppas innerligt inte att något sådant kommer ut. Då kan man lika gärna köpa en Steinhart...Klart mest fantasifulla prediction mockup hitintills.
Tror inte du behöver oroa dig för Exploren, däremot Rangern vore ju helt rimligt och sjukt bra!Hoppas innerligt inte att något sådant kommer ut. Då kan man lika gärna köpa en Steinhart...
Here hereTror inte du behöver oroa dig för Exploren, däremot Rangern vore ju helt rimligt och sjukt bra!
Hahaha varsågodHere here
Fan, nu börjades det spekuleras en del i alla fall
Trevligt!Är det sonntag så är det. En ref som är lite under radarn: 7017
Större än Rolex syskon, stål istf ädelmetall och mycket mer sällsynt.
Man behöver inte alla index.Bra fråga, inget särskilt. Indexet ville bara lossna tydligen...
Iofs är den välanvänd och inte direkt omvårdad ska erkännas. Men jag har inte tappat den eller nåt så lite konstigt är det.
Ja den där gmt modellen hade jag kunnat betala strax över list för. Man kan ju alltid hoppas, och med tudor är väl ändå ingenting omöjligt?!Klart mest fantasifulla prediction mockup hitintills.
Den har en nyare länk, ska vara en vikt länk. Här är ett exempel på en NOS:Trevligt!
Är allt original här?
Vad kostar den på ett ungefär?
Haha nä du har så rätt så, vem hade sett P01 komma...Ja den där gmt modellen hade jag kunnat betala strax över list för. Man kan ju alltid hoppas, och med tudor är väl ändå ingenting omöjligt?!
Nää, inte jag iallafall!! Trodde, som majoriteten av internet, på en ny sub alt en 58:a i annan färg. Men det kom året efter. Jag, som så många andra, har varit lite sugen på en gmt i 58:a format. Men när man ser lite mockups och dylikt går jag mer igång på tanken med ovan exp/gmt. Dessutom roligare komplement till min 58:a än en gmt i samma case. Men vi får väl, kanske bara fullt av besvikelser om två veckor. Gillar förvisso nya glamour day+date. Någon mm för stor för att jag skulle kicka igång till 100%Haha nä du har så rätt så, vem hade sett P01 komma...
Tyvärr blir den där i 41mm även för stor för mig som ändå ligger på 18cm handled. Däremot 38mm modellen utan dag sitter som en smäck!Nää, inte jag iallafall!! Trodde, som majoriteten av internet, på en ny sub alt en 58:a i annan färg. Men det kom året efter. Jag, som så många andra, har varit lite sugen på en gmt i 58:a format. Men när man ser lite mockups och dylikt går jag mer igång på tanken med ovan exp/gmt. Dessutom roligare komplement till min 58:a än en gmt i samma case. Men vi får väl, kanske bara fullt av besvikelser om två veckor. Gillar förvisso nya glamour day+date. Någon mm för stor för att jag skulle kicka igång till 100%
Nej, nej. Tudor kommer undan med detHoppas innerligt inte att något sådant kommer ut. Då kan man lika gärna köpa en Steinhart...
Den har en nyare länk, ska vara en vikt länk. Här är ett exempel på en NOS:
Tudor 7017 Date Day - Davide Parmegiani
Stainless Steel Tudor Date Day ref.7017, silver dial, Oyster case with screw back case and crown, automatic movement. Box and Papers, NOS conditions. 1970s.davideparmegiani.ch
Här finns all info jag skrapat ihop:
Tudor Jumbo Date + Day - en översikt
För 4-5 år blev jag lite sugen på en Rolex Day-Date 1803 i vitguld. Storleken (36 mm) kändes dock lite fjuttig och när jag hittade Tudors variant som visade sig vara några millimeter större (och dessutom var gjord i stål!) insåg jag att det såklart var en sådan jag skulle ha. Det tog dock ett...klocksnack.se
De flesta ligger i spannet 25-35tkr. Väldigt ovanliga i Sverige, brukar finnas 5-10 st till salu på C24 och några på ebay (ofta skakigt skick, ibland ommålade urtavlor eller rena replicas, beware!)
Samma här. Beroende på dagsform ligger jag på 18-19cm. Men dessvärre har jag riktigt runda handleder så omkretsen säger väl inte allt. Tror som du säger 38:an skulle sitta som gjutet på mig. Men den är inte intressant, för mig, utan dagvisning. Kör 44mm panerai, BB58 och g-shock till vardags och tycker själv samtliga sitter perfekt. Men när det kommer till tudor DD vill jag ha den smäckrare. Synd egentligen då även prislappen är riktigt bra. Så nära en fullträff men ändå inteTyvärr blir den där i 41mm även för stor för mig som ändå ligger på 18cm handled. Däremot 38mm modellen utan dag sitter som en smäck!
Själv väntar jag in att de ska få tummen ur och sätta in en matt Cali Dial tavla på den, sen jäklarSamma här. Beroende på dagsform ligger jag på 18-19cm. Men dessvärre har jag riktigt runda handleder så omkretsen säger väl inte allt. Tror som du säger 38:an skulle sitta som gjutet på mig. Men den är inte intressant, för mig, utan dagvisning. Kör 44mm panerai, BB58 och g-shock till vardags och tycker själv samtliga sitter perfekt. Men när det kommer till tudor DD vill jag ha den smäckrare. Synd egentligen då även prislappen är riktigt bra. Så nära en fullträff men ändå inte