• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage vibes ;)

IMG_0560.jpg

En riktigt grym klocka, min allra första Tudor. Men jag vet inte om jag ska behålla den, den känns inte riktigt 100% på min handled. Som Omeganörd så dras jag alltid till omega i slutändan 🤣 ska man behålla eller låta den vandra vidare?
F84BC229-AD98-4A8B-A235-141B77B3A783.jpeg

En riktigt grym klocka, min allra första Tudor. Men jag vet inte om jag ska behålla den, den känns inte riktigt 100% på min handled. Som Omeganörd så dras jag alltid till omega i slutändan 🤣 ska man behålla eller låta den vandra vidare?
Känns den inte bra så brukar en försäljning vara nära förestående. Men å andra sidan vilken klocka är riktigt 100 % ;)

Känns det inte rätt så är det bara att skicka vidare. Infinner sig inte "kärlek vid första ögonkastet" så lär det nog inte växa senare.

Känns det inte rätt så är det bara att skicka vidare. Infinner sig inte "kärlek vid första ögonkastet" så lär det nog inte växa senare.
Otroligt fin klocka och älskar designen. Sitter inte Bara helt rätt på handleden. Kanske får testa storebrodern (Rolex) och se hur den sitter innan jag ger mig in på Omega igen 🤣

Sant, dock så älskar jag designen. Riktigt snygg. Ens nackdelen är väl att sen inte sitter helt 100 på min handled.
Ja den är snygg. Hade en själv under en veckas tid men den kändes inte rätt för mig. Du kanske hittar rätt däremot om du provar något annat band än länken ?

God kväll, jag slänger in en länk till en trevlig artikel jag ramlade över om Tudor Submariner 79090 och 75190.
Fina detaljbilder och en hel del info för den som vill nörda in sig.

God kväll, jag slänger in en länk till en trevlig artikel jag ramlade över om Tudor Submariner 79090 och 75190.

Intressant läsning, tack för länken!

Tack för den, you live and learn: hade t.ex. ingen aning om att man gick från Triplock tillbaka till Twinlock 1995.

Hej mitt först inlägg här.... är rätt sugen på att köpa min första riktiga fina klocka en Tudor BB58.
-Någon som har några tips?
-Hur länge är väntetiden?
-Vilken AD är bäst NymansUr, Rob Engström eller Krons?
-Hade tänkt mig en med länk och original Nato till (vad kan det kosta)? (eller köpa ett nato band hos https://www.crownandbuckle.com/ istället?)
-Går det att förhandla pris hos dessa? (eller förhandla andra perks)

Hej mitt först inlägg här.... är rätt sugen på att köpa min första riktiga fina klocka en Tudor BB58.
-Hade tänkt mig en med länk och original Nato till (vad kan det kosta)? (eller köpa ett nato band hos https://www.crownandbuckle.com/ istället?)
Hej! Millenary watches har några ute till mycket bra pris, i princip listpris, se länk nedan. Både blå och svart. Original nato kostar runt 2000 kr. Svårt att förhandla pris med AD kanske med gråhandlare. Jag bygger detta tips på att du inte ska behöva vänta, sedan finns det ju alltid mycket bra beg ex på både blocket och klocksnack.

Har köpt flera klockor av dem, på distans, dvs de skickar klockan. Det har aldrig uppstått något problem. Kan rekommendera dem. OBS! Jag är inte på något vis involverad i deras företag. Vill bara ge dig ett tips ;)

Senast ändrad:
Roligt och bra val!
Väntetiden kan variera, har handlat från både Krons och Nymans och tycker båda är bra. Krons kan vara lite ojämt beroende på vem du pratar med medan min erfarenhet från Nymans är överlag jämnare (men kolla gärna hissa/dissa en AD" tråden.

Har ägt både på länk och på läder, lädret till BB58 är riktigt bra, men om eller förmdligen när jag köper en igen blir det nog på länk.
För just BB58'an kan det nog bli tufft att förhandla pris iallafall om man är utan köp historik.
Min rekommendation till armband är MN Strap från erikasoriginals. Helt vansinnigt sköna.

Den blå och den svarta är väldigt olika. Har ägt båda och måste säga att den blå är mycket bättre i verkligheten än på bild. Riktigt vass. men om jag köper den igen så blir det en svart igen. Gillar den överlag bättre, men skillnaden är hårfin båda är bra.
Jag använde min som en "fritidsklocka" tycker imo att dykare inte görs sig till jobbet och som absolut max till kavaj. Men det är en smakfråga. Men om du vill använda den till "alla" tillfällen så är nog den svarta mer diskret.

Hej! Millenary watches har några ute till mycket bra pris, i princip listpris, se länk nedan. Både blå och svart. Original nato kostar runt 2000 kr. Svårt att förhandla pris med AD kanske med gråhandlare. Jag bygger detta tips på att du inte ska behöva vänta, sedan finns det ju alltid mycket bra beg ex på både blocket och klocksnack.

Har köpt flera klockor av dem, på distans, dvs de skickar klockan. Det har aldrig uppstått något problem. Kan rekommendera dem. OBS! Jag är inte på något vis involverad i deras företag. Vill bara ge dig ett tips ;)
Yup riktigt nära AD´s listpris. Skippa för gudsskull luxury watches ockerpriser.

Tack för svar, får kolla in den sidan men just nu är jag rätt inne på att köpa nytt. Känns om jag ska köpa en begagnad så ska den vara avsevärt mycket billigare typ 24-28k men det lär ju inte hända att jag hittar den på länk för det priset.

Roligt och bra val!
Väntetiden kan variera, har handlat från både Krons och Nymans och tycker båda är bra. Krons kan vara lite ojämt beroende på vem du pratar med medan min erfarenhet från Nymans är överlag jämnare (men kolla gärna hissa/dissa en AD" tråden.

Har ägt både på länk och på läder, lädret till BB58 är riktigt bra, men om eller förmdligen när jag köper en igen blir det nog på länk.
För just BB58'an kan det nog bli tufft att förhandla pris iallafall om man är utan köp historik.
Min rekommendation till armband är MN Strap från erikasoriginals. Helt vansinnigt sköna.

Den blå och den svarta är väldigt olika. Har ägt båda och måste säga att den blå är mycket bättre i verkligheten än på bild. Riktigt vass. men om jag köper den igen så blir det en svart igen. Gillar den överlag bättre, men skillnaden är hårfin båda är bra.
Jag använde min som en "fritidsklocka" tycker imo att dykare inte görs sig till jobbet och som absolut max till kavaj. Men det är en smakfråga. Men om du vill använda den till "alla" tillfällen så är nog den svarta mer diskret.

Yup riktigt nära AD´s listpris. Skippa för gudsskull luxury watches ockerpriser.

Är inne på den svarta just nu men får se, får ta och prova båda två men vet dock inte om BB58 passar min handled....som sagt får ta och prova klocka.

Erikasoriginals hade riktigt fina Natos, kan vara ett bra komplement :) . Bär sälla en kavaj så den kommer nog att passa mig :D

Hej alla tudor fans! Jag kollade runt lite efter en ny klocka och snubblade över black bay harrods versionen. Vad har ni för tankar kring den modellen?

1. Boetten är relativt tjock va? Kan bli lite boll på snöre känsla tänker jag..
2. Tankar kring "nitarna" på länken?
3. Vad bör man betala för en sådan?

Tillbaka
Topp