• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej alla tudor fans! Jag kollade runt lite efter en ny klocka och snubblade över black bay harrods versionen. Vad har ni för tankar kring den modellen?

1. Boetten är relativt tjock va? Kan bli lite boll på snöre känsla tänker jag..
2. Tankar kring "nitarna" på länken?
3. Vad bör man betala för en sådan?
1. Allt är relativt. Beror ju lite på vad man är van vid
2. Vad jag har hört så verkar de inte märkas/kännas av när klockan är på handleden
3. Om du ställer dig i kö hos Harrods: ca 30K
Begagnad brukar ligga runt 50K

Hej alla tudor fans! Jag kollade runt lite efter en ny klocka och snubblade över black bay harrods versionen. Vad har ni för tankar kring den modellen?

Det är en jättefin klocka! Lång väntetid hos Harrods och svårt att åka dit och hämta den just nu, vilket är ett måste.
storleken är ju så klart en smaksak, personligen så kan jag gilla att ha en klocka med lite tyngd och storlek, det är trots allt en 200m dykare med 70h gångreserv. Nitarna tänker du inte på i verkligheten, dom gör att länken upplevs lite smalare än vad den är.

Nu är det helg, skål kompisar :)
BBWHISKEY.jpg

Det snackas ju mycket varje år innan det ska släppas nya klockar. Odds för det ena eller det andra släppet. Framför allt om Rolex och Tudor. Det är ju dags om en dryg vecka. Vissa prominenta influenser kommer återigen med förutsägelsen att detta år smäller det - 2021 året då Tudor kommer med sin, efterlängtade... Submariner!!! Till råga på allt en "milsub"... (sic!) se klippet nedan. Klockvärlden skulle ju gå bananso_OVad tror ni?

Det snackas ju mycket varje år innan det ska släppas nya klockar. Odds för det ena eller det andra släppet. Framför allt om Rolex och Tudor. Det är ju dags om en dryg vecka. Vissa prominenta influenser kommer återigen med förutsägelsen att detta år smäller det - 2021 året då Tudor kommer med sin, efterlängtade... Submariner!!! Till råga på allt en "milsub"... (sic!) se klippet nedan. Klockvärlden skulle ju gå bananso_OVad tror ni?

Jag tror starkt att dessa influenser mer eller mindre får en slant för videos likt dessa, allt för att hypa varumärket ännu mer. Jag tror dock 2021 kommer bli en besvikelse på klockfronten. Sen tror jag inte Tudor släpper något som kan sno kunder allt för stor mängd kunder från storebror.

Haft en Harrods sen slutet av sommaren 20.
1. Den är rätt tung, men länken väger ut det och den är absolut balanserad.
2. Själv inte varit ett fan av nitarna innan jag köpte min första Tudor, sen dess har jag aldrig stört mig på dom. Med andra ord så upplever jag att dom ser bättre ut i verkligheten.
3. Jag har en på annons just nu 😅

Haft en Harrods sen slutet av sommaren 20.
1. Den är rätt tung, men länken väger ut det och den är absolut balanserad.
2. Själv inte varit ett fan av nitarna innan jag köpte min första Tudor, sen dess har jag aldrig stört mig på dom. Med andra ord så upplever jag att dom ser bättre ut i verkligheten.
3. Jag har en på annons just nu 😅
Haha pga din annons som jag ställde frågor här.😀

Billigare alternativ som du kan komma undan med för ca 30kkr, begagnad. Kombinera följande två:

Hvordan ligger det an med ventelister på BB58 navy blue i Sverige?
Her i Oslo anslår AD opp mot to års ventetid, hvis man i det hele tatt får lov til å stå på listen.
Merkelig at modellen er så veldig mye mer tilgjengelig videre ned i Europa og i USA. På Rolex Forum, Watchuseek og reddit.com/r/watches leser jeg stadig vekk at de finnes tilgjengelig hos AD, eller med bare noen få ukers leveringstid.

Her i Oslo anslår AD opp mot to års ventetid, hvis man i det hele tatt får lov til å stå på listen.
Merkelig at modellen er så veldig mye mer tilgjengelig videre ned i Europa og i USA. På Rolex Forum, Watchuseek og reddit.com/r/watches leser jeg stadig vekk at de finnes tilgjengelig hos AD, eller med bare noen få ukers leveringstid.
Samma här i Sverige är min uppfattning tyvärr.

Pratat med flertalet ADs här i Stockholm, vet inte hur det ser ut i resten av landet men samtliga ADs sa mellan 6-12 månaders väntetid.
Finns dock många gråhandlare som inte tar orimligt mycket mer än marknadspris, så vill du ha en idag skulle jag rekommendera dessa.

Pratat med flertalet ADs här i Stockholm, vet inte hur det ser ut i resten av landet men samtliga ADs sa mellan 6-12 månaders väntetid.
Finns dock många gråhandlare som inte tar orimligt mycket mer än marknadspris, så vill du ha en idag skulle jag rekommendera dessa.
Klev in hos Rob Engström i början av mars, då hade dom denna inne. Fanns även med band/nato.
CD60CB23-6255-454A-A775-B31B99E16DEE.jpeg

När jag köpte min i Jan var det ett ”spontan” köp på Nymans. Har förstått att blå är enklare än svarta just nu.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp