• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Är inte dessa misstänksamt billigt? Eller går de inte för med utan tillbehör och i det skicket?

Säger inte att Hodinkee alltid har rätt, men prisnivån är snarlik: https://shop.hodinkee.com/products/1992-tudor-submariner-reference-75090

Snyggt, var kommer bandet ifrån?

Tack 👍

Vintage watch company från watchgecko. Bra kvalitet, lite stelt i början precis som CWCs band men mjuknar upp efter ett tag.

Är inte dessa misstänksamt billigt? Eller går de inte för med utan tillbehör och i det skicket?

Den har legat ute på Tradera i minst två månader.

Säger inte att Hodinkee alltid har rätt, men prisnivån är snarlik: https://shop.hodinkee.com/products/1992-tudor-submariner-reference-75090
Eftersom det är en 36:a är det väl ganska rimligt? Priset på dessa håller sig däromkring.

Kastade på ett läder på Tudorn!

IMG_20210330_124012.jpg

Samma här, länken är svår att få till och skaver otroligt mycket på mig. Utforskar alternativ.
Har lurkat runt lite i tråden och såg att både du och @Fandango22 haft problem att få till passformen på länken. 16.5 såg jag att Fandago rockar. Får jag fråga vad du har för handledsomkrets och form? Jag är väldigt sugen på en BB58 men har snarlik storlek. Normaltillstånd är den 16.2 och hyfsat platt. Det gör ju att man blir lite avskräckt.

Har lurkat runt lite i tråden och såg att både du och @Fandango22 haft problem att få till passformen på länken. 16.5 såg jag att Fandago rockar. Får jag fråga vad du har för handledsomkrets och form? Jag är väldigt sugen på en BB58 men har snarlik storlek. Normaltillstånd är den 16.2 och hyfsat platt. Det gör ju att man blir lite avskräckt.
Jag har mellan 16,3-16,5 och hade svårt att hitta bra passform. Hamnade "mellan" hål. Slutade med att uris fick borra ett till hål i spännet.

Jag har mellan 16,3-16,5 och hade svårt att hitta bra passform. Hamnade "mellan" hål. Slutade med att uris fick borra ett till hål i spännet.
Tack för input. Jag kan bli förundrad ibland över hur enormt stor skillnad det är i känsla när det bara handlar om en eller två millimeter i en mikrojustering hit eller dit. Skillnaden mellan två hål känns ibland som bilhandlarhäng eller spänt strypkoppel.

Du kan få köpa min ;)
Skämtåsido så har jag 17,5cm men rätt platt.
Tror dock inte att det är något att vara orolig för kanske, är ju bara ett fåtal av alla som har en som upplever att det blir dåligt. Av dessa fåtal så har det ju även löst sig med ett extra hål i mikrojusteringen för en del.

Har en grej jag ska testa imorgon, generisk oysterlänk med clasp och ändlänkar från originallänken.

Senast ändrad:
Inte helt långsökt med tanke på bilden. Samtidigt som jag är vansinnigt sugen på en GMT så är färgkombinationen inte i min smak.

Jag är spontant heller inget superfan av coke men vi får se på onsdag. Minns för något är sedan när alla trodde Tudor hintade om en ny Submariner och vi fick istället fick det gigantiska antiklimaxet P01 😂

Inte helt långsökt med tanke på bilden. Samtidigt som jag är vansinnigt sugen på en GMT så är färgkombinationen inte i min smak.

Men är det inte lite för "tydligt" för att vara detta? Känns ju som en iskall hint om det första man tänker på är Coke-GMT och det visar sig också vara korrekt...

Jag gillar färgkombinationen men kommer bara vara ordentligt intresserad om de bytt GMT-modellen till ett BB58-case.

Men är det inte lite för "tydligt" för att vara detta? Känns ju som en iskall hint om det första man tänker på är Coke-GMT och det visar sig också vara korrekt...

Jag gillar färgkombinationen men kommer bara vara ordentligt intresserad om de bytt GMT-modellen till ett BB58-case.
Förra året kom ju denna inför släppet av den blå 58’an vilket inte heller var helt off.

Tillbaka
Topp