• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hint om coke GMT?

Screenshot_20210331-211742_Chrome.jpg
Med tanke på hur mörka nyanserna är på deras original GMT, som ju bara knappt kvalar in som pepsi om man ska vara ärlig, så känns det som det är nästan hopplöst för Tudor att göra en Coke som skiljer sig tillräckligt för att det ska vara motiverat. Jag gissar att nåt annat är på g. Pelagos i färgskala likt bilden kanske?

Med tanke på hur mörka nyanserna är på deras original GMT, som ju bara knappt kvalar in som pepsi om man ska vara ärlig, så känns det som det är nästan hopplöst för Tudor att göra en Coke som skiljer sig tillräckligt för att det ska vara motiverat. Jag gissar att nåt annat är på g. Pelagos i färgskala likt bilden kanske?
De gör nog som Rolex och släpper en i princip identisk klocka fast med jubilee.

Jag är intresserad utav era intryck utav Royal-serien. Jag vill belöna min personal med något bra och prisvärt, har tittat på denna nya modell och tycker den verkar helt ok. Pros vs Cons, någon? Vore väldigt uppskattat. 🙏
Fin gest! Nackdelen är enligt mig att Royal-serien är en rätt smal serie, av min erfarenhet är kantigt och udda något en icke-klockintresserade inte alltid uppskattar. Jag hade gått på något säkrare kort.

Senast ändrad:
Och här känner jag mig som en snål arbetsgivare som överväger Royal-serien 😅. Jag gillar Tudor personligen, tycker deras "dress" modeller är neutrala och smälter in bra i de flesta väder.
Förlåt. Kanske ska svara på din ursprungliga fråga också. Jag personligen gillar royalerna då det, imho, är sjukt mycket klocka för pengarna. Sen har nog vi som hänger på ks lite högre krav och andra preferenser än gemene man. Jag var (och är kanske fortfarande lite) intresserad av deras date+day. Dock upplevde jag den aningen för stor för att vara 100% på mig, 41mm. Jag provade ingen mindre då det var just DD jag var sugen på. Men jag är helt övertygad om att den lite mindre 38mm skulle varit mer eller mindre perfekt för mina handleder och smak. Vilken/vilka kikar du på?? Har du både män och kvinnor anställda??
23C9C024-9680-43AA-8923-17FAD04EDA7A.jpeg
6025B6AC-9D6E-4937-9438-621C47BB54B3.jpeg
05F5D2C7-01BA-4743-B511-2940DE4F29EF.jpeg

Och här bredvid min 39mm 58:a som jämförelse.
9E2999E3-AC6C-4E1B-917A-262E6AA52399.jpeg

Jag är intresserad utav era intryck utav Royal-serien. Jag vill belöna min personal med något bra och prisvärt, har tittat på denna nya modell och tycker den verkar helt ok. Pros vs Cons, någon? Vore väldigt uppskattat. 🙏
Kör tycker det låter kanon själv har jag en date day och grymt nöjd. Är ju som andra sagt ingen mainstream klocka men det är ju det som tilltalar . Dom personal vore jag superglad om jag skulle få en sådan. Här kommer lite bilder.
EF01BFAA-7EF7-4E13-B651-547E4B4C9240.jpeg
A02BFF5B-A379-41EC-AA8F-9392F7414E55.jpeg
F8EC27D7-66FE-486C-922C-391A375A008B.jpeg

Kör tycker det låter kanon själv har jag en date day och grymt nöjd. Är ju som andra sagt ingen mainstream klocka men det är ju det som tilltalar . Dom personal vore jag superglad om jag skulle få en sådan. Här kommer lite bilder.
EF01BFAA-7EF7-4E13-B651-547E4B4C9240.jpeg
A02BFF5B-A379-41EC-AA8F-9392F7414E55.jpeg
F8EC27D7-66FE-486C-922C-391A375A008B.jpeg
Kanske en jävligt dum fråga: Men är det äkta guld eller något pläterat? Med tanke på priset känns den väl billig för solitt guld?!

Mycket fin gest! Nu har jag bara ägt min Royal i några timmar men versionen i 38mm sitter antagligen mycket bra på de flesta handleder. Klockan känns stabil och ljuset leker med tavla, bezel och länk på ett härligt sätt. Den känns förhållandevis prisvärd måste jag säga.

20210401_190742.jpg

20210401_190709.jpg

Fick min i tisdags, så har inte hunnit smälta allt.
Men Daydate 41mm, skruvad krona, integreratarmband, 100m. Blå Sunbursttavla med lume på tim och minut visarna.
Tyvärr inget inhouse verk, men dock ett lätt moddat ETA efter vad jag förstår.

Mitt första intryck är att designen har lånat det bästa från många världar. En hel del så klart med andra/äldre tudor modeller, en massa Rolex gener och en hel del AP med det integrerade armbandet. Kanske lite 80-tals Rolex quartz känsla, vilket jag gillar. Så ser det som en ytterst stilfull, smidig krabat som lekullt leker med flera element från betydligt dyrare klenoder.

Någon kanske tycker att det är respektlöst och osmakligt, men jag ser mer glimten i ögat och humorn bakom.
En väldig massa pang för pengarna låt vara med ett något lite enklare urverk, som ändå har varit en grundsten hos
Tudor i många, många år.

Jag menar att detta är en urstark konkurrent till massor med alternativ i samma prisklass som dessutom obehindrat rör sig i zonen mellan dress och sportklocka.
Med vår solen speglandes på den så har jag redan fått kommentarer, vilket inte är vanligt för mig i alla fall.

Någar bilder också

IMG_20210401_220605[1].jpg
IMG_20210401_220329.jpg
IMG_20210401_220656.jpg
IMG_20210401_221419.jpg
IMG_20210401_222531.jpg

Mvh
Peter

Det stämmer med Selitta, däremot inte sett något som säger att de är modifierade eller inte.
Har försökt kik runt lite men kan egentligen inte hitta några större rön om att Selitta är sämre än ETA. Eller har jag missar något. Har ägt både äldre och nyare samma Tudor modeller med (gissningsvis) båda verken i.

Har försökt kik runt lite men kan egentligen inte hitta några större rön om att Selitta är sämre än ETA. Eller har jag missar något. Har ägt både äldre och nyare samma Tudor modeller med (gissningsvis) båda verken i.
Nä det finns inget som säger det, Selitta och ETA är för mig likställt i kvalitet. Sjukt bra urverk som är pålitliga och gör att tillverkarna kan hålla nere priset lite. IWC har använt Selitta som bas för flera modeller under en längre period t ex.

Tillbaka
Topp