• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

1825F546-55B0-4EED-867C-612E48C690D5.jpeg

Någon som vet om den nya tavlan på Black Bay har börjat komma ut i butiker än?
Pratade med R Engström i torsdags och de sa att de hade den inne.

kom igen nu, jag vill hålla en vänlig ton. Jag måste väl ändå kunna applicera normala marknadskrafter utan att få tillbaka prat om ”spåkula”. Han ber om ett generellt råd om att hålla värde och skriver att han inte köper den för spekulation och mitt svar är det mest korrekta som går att ge idag, så släpp din prestige och uppblåsta approach.

Och ditt resonemang om framtida utveckling är spännande. Enligt dig är det alltså inte möjligt att spå om en framtid baserad på historik, mänskliga preferenser och långa marknadstrender?

Stackars alla som köpt boende i Danderyd, köpt en bil/båt med erkänt riktigt bra andrahandsvärde, en tavla från en erkänd konstnär etc. Vilka vilda chansningar, för helt omöjligt att bedöma hur saker kommer se ut framåt 😉

Men kör på ditt race och köp det fulaste och minst populära på spekulation, det har historiskt sett varit en fullkomligt värdelös taktik för varor med värde, men allt ändras säkert.
Och jag vill inte ”bedra” någon med ”säkra” investeringar när allt går i trender. Det är inte sååå många år sen (ca 12-13) som jag köpte min 16613 beggad för 20% mer än vad samma säljare begärde för en 11460. Gav 32k för min och han skulle ha ca 27k för 11460 vill jag minnas. Men idag, imorgon och förmodligen nästa år är det just som du säger med helstål/TT, Men ingen vet ju..

Och läs om mitt inlägg vad jag faktiskt skrev. Jag köper inte i spekulation så jag, precis som många andra, köper det som den stora massan efterfrågar idag. Men jag köper heller inte i spekulation, för hade jag gjort det hade jag siktat på de minst populära referenserna idag.

Någon som haft denna eller testat öht? Snubblade på modellserien på Tudors hemsida, aldrig sett förut. Tycker den ser spännande ut om än några mm stor (tidstypiskt för 10 år gammal modell?)

Screenshot_20210523_183949_com.android.chrome.jpg

Någon som haft denna eller testat öht? Snubblade på modellserien på Tudors hemsida, aldrig sett förut. Tycker den ser spännande ut om än några mm stor (tidstypiskt för 10 år gammal modell?)

Kollade lite reviews på min North Flag häromdagen och då kom den där upp som en av Tudors mindre efterfrågade modeller, precis som North Flag. Kan bli en framtida hit med andra ord 😉

Ja precis så. Sen blir man ju kanske lite påverkad på vägen av olika faktorer.
Japp instämmer sedan så tycker jag att Tudor i alla dess olika färgkombinationer kan kännas lite spretiga. De har säkerligen underlag för sina linjer men 52 olika Royal, 146 Style, 104 Tudor 1926 eller 161 Glamour Date känns lite som en overkill imo. Nu vet jag att det handlar om olika storlekar etc. Men för en som tyckte att Omega var spretiga så är det lite mycket. o_O
Lustigt att det sedan ofta omnämns om hur många BB modeller det finns om man jämför med ovan.

Japp instämmer sedan så tycker jag att Tudor i alla dess olika färgkombinationer kan kännas lite spretiga. De har säkerligen underlag för sina linjer men 52 olika Royal, 146 Style, 104 Tudor 1926 eller 161 Glamour Date känns lite som en overkill imo. Nu vet jag att det handlar om olika storlekar etc. Men för en som tyckte att Omega var spretiga så är det lite mycket. o_O
Lustigt att det sedan ofta omnämns om hur många BB modeller det finns om man jämför med ovan.
Och 0 Ranger, vore inte helt orimligt om tisdagen ändrar på det! :)

Och 0 Ranger, vore inte helt orimligt om tisdagen ändrar på det! :)
Exakt, en ranger i typ 36-38 spannet more optimalt. Take my money now! :greedy:

Men för in i h-e...... var fram till nu rätt övertygad om att om ryktet är rätt att det kommer en nu BB581 men utan gilt ring och som ser ut som OG BB så föredrar jag fortfarande OG '58. Sedan såg jag denna från Tudors hemsida på BB där gilt dialen inte är så stark...... och helt plötsligt infann sig en annan osäkerhet....... iom att den fortarande har gilt dial och den röda markören. I 39mm kan den bli grym........... trams intresse detta :bored:

tudor-m79230n-0009.jpg

Senast ändrad:
Exakt, en ranger i typ 36-38 spannet more optimalt. Take my money now! :greedy:

Men för in i h-e...... var fram till nu rätt övertygad om att om ryktet är rätt att det kommer en nu BB581 men utan gilt ring och som ser ut som OG BB så föredrar jag fortfarande OG '58. Sedan såg jag denna från Tudors hemsida på BB där gilt dialen inte är så stark...... och helt plötsligt infann sig en annan osäkerhet....... iom att den fortarande har gilt dial och den röda markören. I 39mm kan den bli grym........... trams intresse detta :bored:

tudor-m79230n-0009.jpg
Det vore onekligen en succé. Det som talar emot starkast är väl att storebror just släppt Explorern i 36mm.

Jag har aldrig haft ngn men gillar modellen. Priset har dock en rätt avkylande effekt. Tyvärr.

Hur tycker ni att länken bär sig på BB58? Föredrar klockor med länk, men något som är lite trist är avsaknaden av snabbjustering.. Har känt att det skulle vara trevligt att ha vid ett flertal tillfällen. Kollat lite på Pelagos men den är tyvärr för stor för min smak.
Jag tycker micro adjustmenthålen räcker för att få till bra passform. Har man något på nyckelknippan som är i samma storlek som hålen så går det snabbt att fixa!

• Like
Reactions: ajs
Tillbaka
Topp