Och jag vill inte ”bedra” någon med ”säkra” investeringar när allt går i trender. Det är inte sååå många år sen (ca 12-13) som jag köpte min 16613 beggad för 20% mer än vad samma säljare begärde för en 11460. Gav 32k för min och han skulle ha ca 27k för 11460 vill jag minnas. Men idag, imorgon och förmodligen nästa år är det just som du säger med helstål/TT, Men ingen vet ju..kom igen nu, jag vill hålla en vänlig ton. Jag måste väl ändå kunna applicera normala marknadskrafter utan att få tillbaka prat om ”spåkula”. Han ber om ett generellt råd om att hålla värde och skriver att han inte köper den för spekulation och mitt svar är det mest korrekta som går att ge idag, så släpp din prestige och uppblåsta approach.
Och ditt resonemang om framtida utveckling är spännande. Enligt dig är det alltså inte möjligt att spå om en framtid baserad på historik, mänskliga preferenser och långa marknadstrender?
Stackars alla som köpt boende i Danderyd, köpt en bil/båt med erkänt riktigt bra andrahandsvärde, en tavla från en erkänd konstnär etc. Vilka vilda chansningar, för helt omöjligt att bedöma hur saker kommer se ut framåt
Men kör på ditt race och köp det fulaste och minst populära på spekulation, det har historiskt sett varit en fullkomligt värdelös taktik för varor med värde, men allt ändras säkert.
Och läs om mitt inlägg vad jag faktiskt skrev. Jag köper inte i spekulation så jag, precis som många andra, köper det som den stora massan efterfrågar idag. Men jag köper heller inte i spekulation, för hade jag gjort det hade jag siktat på de minst populära referenserna idag.