Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Utveckla gärna. Vad var det du inte gillade?Nymans har fått in North Flag - Den föll mig sådär i smaken. Förvisso sa jag samma sak när Rangern kom och idag älskar jag den.
![]()
![]()
Utveckla gärna. Vad var det du inte gillade?
Kronan var inte så rolig heller, liten och klen kändes den.
![]()
Jag har läst på andra forum att kronan ger ett väldigt sladdrigt intryck och vobblar i utdraget läge. Det var en enorm besvikelse, det vill man inte känna i prisklassen även om klockan är väldigt aggressivt prissatt. Annars tycker jag North Flag är grymt snygg. Är detta något med rasslig krona något som är genomgående med Tudor?
Jag är ju sugen på den äldre Pelagosen, tappade lusten på den nya när jag läste att den var en halv mm tjockare, i kombination med det femradiga textkladdet.
Har inte ägt någon Tudor förrän nu men har klämt på Black Bay (röd) några gånger. Tycker inte den övertygade alls faktiskt. Fel färg på vridringsinläggets lysplupp, tråkig känsla i vridringen, vobbel i kronan och det kändes som att den släppte inne i urverket (oprecis tidsomställning), klossig boett och överdimensionerad länk. Pelagosen har jag däremot inte klämt på.Jag har läst på andra forum att kronan ger ett väldigt sladdrigt intryck och vobblar i utdraget läge. Det var en enorm besvikelse, det vill man inte känna i prisklassen även om klockan är väldigt aggressivt prissatt. Annars tycker jag North Flag är grymt snygg. Är detta något med rasslig krona något som är genomgående med Tudor?
Jag är ju sugen på den äldre Pelagosen, tappade lusten på den nya när jag läste att den var en halv mm tjockare, i kombination med det femradiga textkladdet.
Vad menar du med vobbel?Har inte ägt någon Tudor förrän nu men har klämt på Black Bay (röd) några gånger. Tycker inte den övertygade alls faktiskt. Fel färg på vridringsinläggets lysplupp, tråkig känsla i vridringen, vobbel i kronan och det kändes som att den släppte inne i urverket (oprecis tidsomställning), klossig boett och överdimensionerad länk. Pelagosen har jag däremot inte klämt på.
Har inte ägt någon Tudor förrän nu men har klämt på Black Bay (röd) några gånger. Tycker inte den övertygade alls faktiskt. Fel färg på vridringsinläggets lysplupp, tråkig känsla i vridringen, vobbel i kronan och det kändes som att den släppte inne i urverket (oprecis tidsomställning), klossig boett och överdimensionerad länk. Pelagosen har jag däremot inte klämt på.
Har haft min NF i två veckor snart och inte märkt något vobbel i kronan. En utförlig recension kommer i recensionsdelen inom kort, så håll utkik där.Jag har läst på andra forum att kronan ger ett väldigt sladdrigt intryck och vobblar i utdraget läge. Det var en enorm besvikelse, det vill man inte känna i prisklassen även om klockan är väldigt aggressivt prissatt. Annars tycker jag North Flag är grymt snygg. Är detta något med rasslig krona något som är genomgående med Tudor?
Menar vobbel.Vad menar du med vobbel?
Vill du sälja?Var tvungen att byta när jag kom hem, pga allt postande om NF
![]()
Frågar du här så föredra nog folk Tudor, frågar du i en Omegatråd så kommer folk svara Omega.Hur är kvaliteten allmänt med Tudor? om man skulle jämföra exempelvis Pelagos med min 8500 Aqua terra?
Frågan är väl ändå så neutral att det omöjligen kan bli en kukmätartävlingFrågar du här så föredra nog folk Tudor, frågar du i en Omegatråd så kommer folk svara Omega.![]()
På ett klockforum.Frågan är väl ändå så neutral att det omöjligen kan bli en kukmätartävling![]()
Fick ingen wow känsla. Kompakt och hög, tyckte de kunde gjort den någon mm större för bättre harmoni. Gillade inte att power reserve var en disk som hade en utskuren ring runt sig. Integrerade länken var ok men gillar inte tanken på att inte kunna välja mellan straps.
Kul klocka men kändes t ex helt out of place med genomskinligt boettlock på en äventyrsklocka.
Jag gick in beredd på köp men det kom av sig. Den kanske växer på mig men första intrycket var inte mer än OK!
Nu väntar jag in blåa Pelagosen med spänning!
Min Tudor är tät! Klarade trycktestet.![]()
![]()
Min Tudor är tät! Klarade trycktestet.![]()
![]()
haha okMenar vobbel.![]()
Dyka lär jag ju aldrig göra men jag kommer definitivt att bada i havet med den.Gött! Då kan du dyka med den nu.![]()
Det är ett riktigt tropic din tjötis.Men köp nu ett riktigt tropic - Det är det värt!![]()
Satt väl läderband på de första Panerai-klockorna som togs i bruk före andra världskriget. Inte optimalt, men ändå. Och även de tyska dykarna hade Panerai på läder under vatten. Slit-del, helt enkelt. Ersattes förstås senare av smartare material.@Point Blank
Självklart gör man precis som man vill men jag vidhåller min åsikt att det inte är eller någonsin varit korrekt att ha en dykarklocka på läder eftersom lädret gör att du inte kan använda klockan så som det är tänkt. Jag tycker inte heller att det är särskilt snyggt faktiskt.
Slänger in en dagen. 79090 från 1989.
![]()
Har inte ägt en 8500 men har ägt en Pelagos och två moderna (post 2011) Rolexar och i min värld äger Tudorn båda dessa. En helt fenomenal klocka!Hur är kvaliteten allmänt med Tudor? om man skulle jämföra exempelvis Pelagos med min 8500 Aqua terra?
Måste man alltid skriva ut allt för att motivera en åsikt? Jag har självklart koll på Panerai och har även sett de gamla bilderna på när mastodonturen bars. Som du själv säger ersattes läder med gummi och länk när det kom, få märken har backat tillbaka till läder. Blancpain hade säkert också läder på sin första modell.Satt väl läderband på de första Panerai-klockorna som togs i bruk före andra världskriget. Inte optimalt, men ändå. Och även de tyska dykarna hade Panerai på läder under vatten. Slit-del, helt enkelt. Ersattes förstås senare av smartare material.
Trevlig Tudor, förresten.
Edit: jaha, den här var man ju inte ens tvåa på... @yonsson hade fel... @Gummo hade koll och jag borde ha läst hela tråden...
Menar du att du tycker Pelagos är bättre än SubC?Har inte ägt en 8500 men har ägt en Pelagos och två moderna (post 2011) Rolexar och i min värld äger Tudorn båda dessa. En helt fenomenal klocka!
De kan väl knappast vara slutsålda? Bergströms i GBG hade en inne senast jag var där.Sen har jag problemet med dessa satans jävla kvinnohandleder också, misstänker att trots att jag verkligen inte vill det, Pelagosen är för stor för min handled (16 cm). Går ju inte riktigt att prova på AD nu heller eftersom den gamla modellen fasats ut.
Haha träning har ytterst liten effekt på tjockleken vid klockans position. Fett fungerar ju alltid men jag tänker inte offra allt för en klocka haha ;DDe kan väl knappast vara slutsålda? Bergströms i GBG hade en inne senast jag var där.
Det finns en lösning: Ladda hem appen 100 pushups och kör igång med armhävningar på knogarna. Kombinera med chipsdiet för bästa effekt.![]()