Haha! Nejdå.Måste man alltid skriva ut allt för att motivera en åsikt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha! Nejdå.Måste man alltid skriva ut allt för att motivera en åsikt?
Har inte ägt en SubC men en GMT-C och en Explorer-I. Jag menar att jag tycker Pelagosen kniper förstaplatsen av dessa tre. Även om man bortser från priset. Jag tycker Pelagosen känns mer välbyggt, mer inovativ, snyggare etc. Det är såklart min personliga åsikt och de flesta på KS håller såklart inte med mig men så tycker jag. Att den sedan är mer vattentät är en bonus (även om det eg inte spelar ngn roll för mig). Jag gillar enkla, matta klockor och då är Pelagosen perfekt. Vidare har den skönare ljud i vridningen och jag bara älskar tavlan och de tredimensionella indexen.Menar du att du tycker Pelagos är bättre än SubC?
Är Tudor kanske på väg att bli det nya Rolex ?? Ironi varningHar inte ägt en SubC men en GMT-C och en Explorer-I. Jag menar att jag tycker Pelagosen kniper förstaplatsen av dessa tre. Även om man bortser från priset. Jag tycker Pelagosen känns mer välbyggt, mer inovativ, snyggare etc. Det är såklart min personliga åsikt och de flesta på KS håller såklart inte med mig men så tycker jag. Att den sedan är mer vattentät är en bonus (även om det eg inte spelar ngn roll för mig). Jag gillar enkla, matta klockor och då är Pelagosen perfekt. Vidare har den skönare ljud i vridningen och jag bara älskar tavlan och de tredimensionella indexen.
Kort och gott. Ingen klocka jag ägt saknar jag så mycket som Pelagosen och allt med den är bara grymt![]()
Jag har en PO (XL) och en Pelagos. Dom upplevs nog som ganska olika pga Pelagosen är gjord i titan och mycket lättare. Jag hittar ingenting att anmärka på vad gäller utseendet på någon av dom, man kan granska båda med lupp utan att bli besviken.Hur är kvaliteten allmänt med Tudor? om man skulle jämföra exempelvis Pelagos med min 8500 Aqua terra?
Är Tudor kanske på väg att bli det nya Rolex ?? Ironi varning![]()
Jag har en PO (XL) och en Pelagos. Dom upplevs nog som ganska olika pga Pelagosen är gjord i titan och mycket lättare. Jag hittar ingenting att anmärka på vad gäller utseendet på någon av dom, man kan granska båda med lupp utan att bli besviken.
Omegan tycker jag påminner lite om nyare Rolex, lite som smycken, lite bling/blänk och blankpolerat både här och där. Omegan har fler detaljer och känns mer genomarbetad pga detta. Pelagosen däremot är 100% tool utseendemässigt, inte alls lika mycket detaljer, ingenting onödigt als faktiskt. Detta var huvudanledningen till att jag köpte Pelagosen, kul med en klocka som känns genuin, lite back to the roots.
Vad gäller urverken så går Omegan (8500) nästan på sekunden vecka in och vecka ut oavsett position/gångreserv etc. Pelagosen (ETA) är lite för ny för att dra några slutsatser (ej inkörd), men än så länge går den stadigt ca +2s/dygn.
Om jag skulle välja ? Dom är alldeles för olika trots att båda är dykare. Älskar Omegans detaljer och Pelagosens toolighet, skulle inte kunna välja.
Så grym!!Så illa är det väl ändå inte?
7016 - 1968
![]()
Jag har en, ligger en recension på den om du söker på den forumavdelningen.Är lite smått sugen på en sådan här eller en Panerai. Någon här som har någon erfarenhet av den här modellen?
Ser riktigt FET ut!
![]()
Schysst ! Ska kolla in detJag har en, ligger en recension på den om du söker på den forumavdelningen.
Härlig kvällsbild! Kontrar med denna med inslag från skånsk kvällshimmel även om den är postad i annan tråd tidigare i kväll.76100 på kvällstur längs skånska kusten
![]()
Ranger med California dial var väl bara en önskan från Monochrome?Någon som har några hintar om när de nya Tudor modellerna kommer? T.ex. Ranger Heritage med California dial?
http://monochrome-watches.com/tudor-2015-novelties-tudor-baselworld-2015-tudor-new-watches-hope-see/
-81 verkar stämma bättre även om det är en uppskattning enligt TRFHello tudorlovers!
Jag har en 76100 som jag försöker årsbestämma. Verkar inte helt enkelt... Finns inte med i de listor jag hittat men serienumret är 65xxx. Hittade nån på HQ Milton som påstås vara från -81, på chrono24 påstås 65xxx vara -84. Nånstans läste jag att den tillverkades mellan 84-86. Nån som vet?
Please tudortråden, your my only Hope...
Under 1984 nådde man 999999, då började man om. 1985 börjar med 140000 i listorna. Alltså blir det 1984 för 65XXX.Hello tudorlovers!
Jag har en 76100 som jag försöker årsbestämma. Verkar inte helt enkelt... Finns inte med i de listor jag hittat men serienumret är 65xxx. Hittade nån på HQ Milton som påstås vara från -81, på chrono24 påstås 65xxx vara -84. Nånstans läste jag att den tillverkades mellan 84-86. Nån som vet?
Please tudortråden, your my only Hope...
SjälvklartUnder 1984 nådde man 999999, då började man om. 1985 börjar med 140000 i listorna. Alltså blir det 1984 för 65XXX.
Inte nog med det, du la till ett "x"...SjälvklartMin dyslektiska sida vände Johnnes inledande 6'a till en 9'a
![]()
![]()
![]()
Jakten på länk pågår, men jäklar vad jag gillar klockan (79090-89). Grym på nato!
Ja Nato är kalas, rekommenderar varmt ett Phoenix Admirality Grey - Sjult bra kombo!
Skall det vara Tudor så skall det vara riktigt mögligt
![]()