Det är en grym klocka! Hoppas du är nöjd!Så kan det vara, jag blev glad och köpte den!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är en grym klocka! Hoppas du är nöjd!Så kan det vara, jag blev glad och köpte den!
Jadå, har haft några 41mm och en GMT. 58 är klart den som sitter bäst på min handled.Det är en grym klocka! Hoppas du är nöjd!
Jag som trodde det bara var hype 2018 när dom släpptes, kommer ihåg. Verkar hålla i sig. Visste inte ens att det fort var kölista...OK! Fördelen på sommaren är ju att många inte har möjlighet att plocka ut på sommaren och AD brukar inte gärna vilja ha den liggandes. Men hoppas att hypen nu är över och att tillgången blir mer normal.
Hehe, jo det har varit en riktig långkörare. Lustigt nog har jag bara stått i kö för mitt återköp av BB58 OG (vilket var OK så länge den kom innan semestern, vilket den gjorde). Inget fel imo att stå på lista. Är även för snål för att betala över list.Jag som trodde det bara var hype 2018 när dom släpptes, kommer ihåg. Verkar hålla i sig. Visste inte ens att det fort var kölista...
Kul, hoppas det blir samma resa för mig med min dotter, men jag får vänta ett tag då min bara är två än så länge!Var på bio med dottern igår. Köpte min första Marveltidning 1966 och dottern närmar sig 40 år, så tiden går
Filmen då? Som Marvelfan har jag jag väntat i ett år på den här, men den levde väl inte riktigt upp till förväntningarna. Men kul att kunna gå på bio igen!
![]()
Du kan väl låta intressenter köa i alla fall?KBK! Hojta om du vill ha en ny men slippa kö![]()
Då får han fasiken bjuda på Nespresso/Skumpa eller mineralvatten också. Kan bli en intressant unboxing experience efter att postnord eller UPS hanterat paketet…..Du kan väl låta intressenter köa i alla fall?
Känns ju mer realistiskt och genuint
Du kan väl låta intressenter köa i alla fall?
Känns ju mer realistiskt och genuint
Bara du behåller dom hos dig och inte skickar dom hitNu väntar vi in blixtrarna
![]()
Trevligt och gratulerar! Inser att mkt handlar om social media och vilka trådar man hänger i. Men måste säga att ’58 designen är en av de mest oslagbara ( Trist då jag älskar mina andra klockor och det blir mindre handledstid för dem). Även om ’925 är bland favoriterna så är den ijmf med andra dykare riktigt bra.Hamnade i ett trevligt samtal på en fest häromkvällen, angående min klocka. Inte så ofta man får komplimanger om sin klocka irl men nu hände det.
För mig är en del av charmen med Tudor att den ”flyger under radarn”. Skulle vara intressant att höra lite från AD om hur den idag bemöts av kunder utanför klockkretsar.Han hade ej kännedom om Tudor men tyckte att klockan var riktigt snygg iallafall.
Dom har ju fått Tudor BB58 rätt lik gamla Tudor 7016 med snowflake. Gillar uppgraderingarna på bb58..Hamnade i ett trevligt samtal på en fest häromkvällen, angående min klocka. Inte så ofta man får komplimanger om sin klocka irl men nu hände det.![]()
Snubben trodde först att det var en submariner, och var tvungen att ta en närmare titt. Han hade ej kännedom om Tudor men tyckte att klockan var riktigt snygg iallafall.
Förklarade bara att märkena har samma grundare, och då är det ju helt naturligt att klockan har stora likheter med vintage submariners.
Haha. Just så. En polare kikade på min 58:a också och tyckte den var schysst. Sen sa han, helt seriöst, -”Tudor, de gör väl batterier OCKSÅ”Trevligt och gratulerar! Inser att mkt handlar om social media och vilka trådar man hänger i. Men måste säga att ’58 designen är en av de mest oslagbara ( Trist då jag älskar mina andra klockor och det blir mindre handledstid för dem). Även om ’925 är bland favoriterna så är den ijmf med andra dykare riktigt bra.
För mig är en del av charmen med Tudor att den ”flyger under radarn”. Skulle vara intressant att höra lite från AD om hur den idag bemöts av kunder utanför klockkretsar.
Alltså han har ju inte fel….. även om det kanske inte var så mycket ”under radarn som jag menade”….Sen sa han, helt seriöst, -”Tudor, de gör väl batterier OCKSÅ”![]()

Haha exakt den kommentaren jag fick från en polares farsa. "Tudor? Hm, visste inte att de gjorde klockor också!"Haha. Just så. En polare kikade på min 58:a också och tyckte den var schysst. Sen sa han, helt seriöst, -”Tudor, de gör väl batterier OCKSÅ”![]()
Säljes. BB58 till list eller strax över.Då får han fasiken bjuda på Nespresso/Skumpa eller mineralvatten också. Kan bli en intressant unboxing experience efter att postnord eller UPS hanterat paketet…..![]()
Grattis, och välkommen! Personligen hade jag inte funderat så mycket över det om nu säljaren kan tänka sig att ge dig kompensation. Den dag du säljer kommer det alltid att finnas köpare som vill ha med allt men min erfarenhet säger att så länge du har cert och box så lär den gå enkelt.Gör mitt inträde i tråden och tar tacksamt emot råd angående ett genomfört köp av en BB 41 ETA från en handlare på C24. Klockan är som beskrivet i fint skick men tyvärr lite smolk i bägaren..
Den bruna ytterlådan som ska rymma trälådan saknades vid leverans trots beskrivet ”full set”. Säljaren ska enligt uppgift ha misstagit sig att ytterlådan fanns till mitt exemplar, då han nyligen sålt en annan BB där ytterlådan ingick.
Säljaren har nu lovat att försöka skaffa en ytterlåda alternativt kompensera med ett ej specificerat belopp.
Hur hade ni agerat? Har någon en uppfattning om hur mycket ytterlådans avsaknad påverkar priset vid en eventuell försäljning (rimlig kompensation från säljaren)? Kan Tudors ytterlådor inhandlas separat (mot min egen övertygelse)?
I övrigt är klockan grym och bjuder på en handledsbild (ha överseende med taskig bildkvalité).![]()
Kör också Pelagos, denna är LHD. Provade BB58 i Malmö i fredags. Den sitter bra måste jag säga, Pelagos är mer en klassisk klossig dykare. Både härliga.
![]()
Tror vi klarat oss! Vädret har svarit stilla likt en "Mexican Standoff" hela dagen men nu börjar det spricka upp lite.Bara du behåller dom hos dig och inte skickar dom hit![]()
![]()
![]()
Fin klocka! Grattis till köpet!!!Jag saknar min röda men den var tyvärr för stor för mig...Gör mitt inträde i tråden och tar tacksamt emot råd angående ett genomfört köp av en BB 41 ETA från en handlare på C24. Klockan är som beskrivet i fint skick men tyvärr lite smolk i bägaren..
Den bruna ytterlådan som ska rymma trälådan saknades vid leverans trots beskrivet ”full set”. Säljaren ska enligt uppgift ha misstagit sig att ytterlådan fanns till mitt exemplar, då han nyligen sålt en annan BB där ytterlådan ingick.
Säljaren har nu lovat att försöka skaffa en ytterlåda alternativt kompensera med ett ej specificerat belopp.
Hur hade ni agerat? Har någon en uppfattning om hur mycket ytterlådans avsaknad påverkar priset vid en eventuell försäljning (rimlig kompensation från säljaren)? Kan Tudors ytterlådor inhandlas separat (mot min egen övertygelse)?
I övrigt är klockan grym och bjuder på en handledsbild (ha överseende med taskig bildkvalité).![]()
Haha, exakt. Jag svarade bara kort och gott: -”Ehh jo, ja det stämmer”Alltså han har ju inte fel….. även om det kanske inte var så mycket ”under radarn som jag menade”….![]()
Haha, men samtidigt lite av tjusningen med just Tudor. Endast de som vet, vet!Haha exakt den kommentaren jag fick från en polares farsa. "Tudor? Hm, visste inte att de gjorde klockor också!"
Grattis och välkommen!Hur hade ni agerat? Har någon en uppfattning om hur mycket ytterlådans avsaknad påverkar priset vid en eventuell försäljning (rimlig kompensation från säljaren)? Kan Tudors ytterlådor inhandlas separat (mot min egen övertygelse)?
Typ fullset men garanterad AD-känsla; ie full-experience (kö om du inte handlat tidigare, mousserande dryck och om ni vill ha en översittar-attityd säg kodordet ”Daytona”).
Rätt underhållande