• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Code

AKA Vincent B
OK! Fördelen på sommaren är ju att många inte har möjlighet att plocka ut på sommaren och AD brukar inte gärna vilja ha den liggandes. Men hoppas att hypen nu är över och att tillgången blir mer normal.
Jag som trodde det bara var hype 2018 när dom släpptes, kommer ihåg. Verkar hålla i sig. Visste inte ens att det fort var kölista...
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Jag som trodde det bara var hype 2018 när dom släpptes, kommer ihåg. Verkar hålla i sig. Visste inte ens att det fort var kölista...
Hehe, jo det har varit en riktig långkörare. Lustigt nog har jag bara stått i kö för mitt återköp av BB58 OG (vilket var OK så länge den kom innan semestern, vilket den gjorde). Inget fel imo att stå på lista. Är även för snål för att betala över list. ;)
 

Punchout

Friends of KS
Var på bio med dottern igår. Köpte min första Marveltidning 1966 och dottern närmar sig 40 år, så tiden går 🙂
Filmen då? Som Marvelfan har jag jag väntat i ett år på den här, men den levde väl inte riktigt upp till förväntningarna. Men kul att kunna gå på bio igen!
8125636B-4729-47FF-80BA-C536962851A6.jpeg
Kul, hoppas det blir samma resa för mig med min dotter, men jag får vänta ett tag då min bara är två än så länge! :)
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
IMG_20210726_135606.jpg
Hamnade i ett trevligt samtal på en fest häromkvällen, angående min klocka. Inte så ofta man får komplimanger om sin klocka irl men nu hände det.

Snubben trodde först att det var en submariner, och var tvungen att ta en närmare titt. Han hade ej kännedom om Tudor men tyckte att klockan var riktigt snygg iallafall.

Förklarade bara att märkena har samma grundare, och då är det ju helt naturligt att klockan har stora likheter med vintage submariners.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Hamnade i ett trevligt samtal på en fest häromkvällen, angående min klocka. Inte så ofta man får komplimanger om sin klocka irl men nu hände det.
Trevligt och gratulerar! Inser att mkt handlar om social media och vilka trådar man hänger i. Men måste säga att ’58 designen är en av de mest oslagbara ( Trist då jag älskar mina andra klockor och det blir mindre handledstid för dem). Även om ’925 är bland favoriterna så är den ijmf med andra dykare riktigt bra.

Han hade ej kännedom om Tudor men tyckte att klockan var riktigt snygg iallafall.
För mig är en del av charmen med Tudor att den ”flyger under radarn”. Skulle vara intressant att höra lite från AD om hur den idag bemöts av kunder utanför klockkretsar.
 

Code

AKA Vincent B
IMG_20210726_135606.jpg
Hamnade i ett trevligt samtal på en fest häromkvällen, angående min klocka. Inte så ofta man får komplimanger om sin klocka irl men nu hände det.

Snubben trodde först att det var en submariner, och var tvungen att ta en närmare titt. Han hade ej kännedom om Tudor men tyckte att klockan var riktigt snygg iallafall.

Förklarade bara att märkena har samma grundare, och då är det ju helt naturligt att klockan har stora likheter med vintage submariners.
Dom har ju fått Tudor BB58 rätt lik gamla Tudor 7016 med snowflake. Gillar uppgraderingarna på bb58..😁
Screenshot_20210726-140337_Gallery.jpg
Screenshot_20210726-140455_Gallery.jpg
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Trevligt och gratulerar! Inser att mkt handlar om social media och vilka trådar man hänger i. Men måste säga att ’58 designen är en av de mest oslagbara ( Trist då jag älskar mina andra klockor och det blir mindre handledstid för dem). Även om ’925 är bland favoriterna så är den ijmf med andra dykare riktigt bra.


För mig är en del av charmen med Tudor att den ”flyger under radarn”. Skulle vara intressant att höra lite från AD om hur den idag bemöts av kunder utanför klockkretsar.
Haha. Just så. En polare kikade på min 58:a också och tyckte den var schysst. Sen sa han, helt seriöst, -”Tudor, de gör väl batterier OCKSÅ” 😖
 

NKS

Omega
2-Faktor
Gör mitt inträde i tråden och tar tacksamt emot råd angående ett genomfört köp av en BB 41 ETA från en handlare på C24. Klockan är som beskrivet i fint skick men tyvärr lite smolk i bägaren..

Den bruna ytterlådan som ska rymma trälådan saknades vid leverans trots beskrivet ”full set”. Säljaren ska enligt uppgift ha misstagit sig att ytterlådan fanns till mitt exemplar, då han nyligen sålt en annan BB där ytterlådan ingick.
Säljaren har nu lovat att försöka skaffa en ytterlåda alternativt kompensera med ett ej specificerat belopp.

Hur hade ni agerat? Har någon en uppfattning om hur mycket ytterlådans avsaknad påverkar priset vid en eventuell försäljning (rimlig kompensation från säljaren)? Kan Tudors ytterlådor inhandlas separat (mot min egen övertygelse)?

I övrigt är klockan grym och bjuder på en handledsbild (ha överseende med taskig bildkvalité).
8882856F-0649-4DD7-B4E8-98C1F1046FBC.jpeg
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Då får han fasiken bjuda på Nespresso/Skumpa eller mineralvatten också. Kan bli en intressant unboxing experience efter att postnord eller UPS hanterat paketet….. ;)
Säljes. BB58 till list eller strax över.

Typ fullset men garanterad AD-känsla; ie full-experience (kö om du inte handlat tidigare, mousserande dryck och om ni vill ha en översittar-attityd säg kodordet ”Daytona”).
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Gör mitt inträde i tråden och tar tacksamt emot råd angående ett genomfört köp av en BB 41 ETA från en handlare på C24. Klockan är som beskrivet i fint skick men tyvärr lite smolk i bägaren..

Den bruna ytterlådan som ska rymma trälådan saknades vid leverans trots beskrivet ”full set”. Säljaren ska enligt uppgift ha misstagit sig att ytterlådan fanns till mitt exemplar, då han nyligen sålt en annan BB där ytterlådan ingick.
Säljaren har nu lovat att försöka skaffa en ytterlåda alternativt kompensera med ett ej specificerat belopp.

Hur hade ni agerat? Har någon en uppfattning om hur mycket ytterlådans avsaknad påverkar priset vid en eventuell försäljning (rimlig kompensation från säljaren)? Kan Tudors ytterlådor inhandlas separat (mot min egen övertygelse)?

I övrigt är klockan grym och bjuder på en handledsbild (ha överseende med taskig bildkvalité).
8882856F-0649-4DD7-B4E8-98C1F1046FBC.jpeg
Grattis, och välkommen! Personligen hade jag inte funderat så mycket över det om nu säljaren kan tänka sig att ge dig kompensation. Den dag du säljer kommer det alltid att finnas köpare som vill ha med allt men min erfarenhet säger att så länge du har cert och box så lär den gå enkelt.
 

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Gör mitt inträde i tråden och tar tacksamt emot råd angående ett genomfört köp av en BB 41 ETA från en handlare på C24. Klockan är som beskrivet i fint skick men tyvärr lite smolk i bägaren..

Den bruna ytterlådan som ska rymma trälådan saknades vid leverans trots beskrivet ”full set”. Säljaren ska enligt uppgift ha misstagit sig att ytterlådan fanns till mitt exemplar, då han nyligen sålt en annan BB där ytterlådan ingick.
Säljaren har nu lovat att försöka skaffa en ytterlåda alternativt kompensera med ett ej specificerat belopp.

Hur hade ni agerat? Har någon en uppfattning om hur mycket ytterlådans avsaknad påverkar priset vid en eventuell försäljning (rimlig kompensation från säljaren)? Kan Tudors ytterlådor inhandlas separat (mot min egen övertygelse)?

I övrigt är klockan grym och bjuder på en handledsbild (ha överseende med taskig bildkvalité).
8882856F-0649-4DD7-B4E8-98C1F1046FBC.jpeg
Fin klocka! Grattis till köpet!!!Jag saknar min röda men den var tyvärr för stor för mig... :(

Det dyker även upp lådor på blocket/tradera ibland. Tror det gick en Barbossa på Tradera förra veckan för strax över 1000:-... men det var komplett med inner och ytterbox.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Hur hade ni agerat? Har någon en uppfattning om hur mycket ytterlådans avsaknad påverkar priset vid en eventuell försäljning (rimlig kompensation från säljaren)? Kan Tudors ytterlådor inhandlas separat (mot min egen övertygelse)?
Grattis och välkommen!
Trist och det handlar väl mer om du tänkt behålla den eller sälja vidare på sikt. Min erfarenhet av att sälja utan fullset är att köpare ser det som en ursäkt till skammbud. I slutänden har det inte varit svårt att sälja men givetvis inte till samma pris som fullset skulle givit.
Edit: ser nu att det endast var ytterlådan som saknades. Strunta i det som @galácticon skriver.
Typ fullset men garanterad AD-känsla; ie full-experience (kö om du inte handlat tidigare, mousserande dryck och om ni vill ha en översittar-attityd säg kodordet ”Daytona”).
🤣
Ett alternativ är ju även att erbjuda möjlighet att lägga handpenning.
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Tanken var god, men resultatet? Njae! Men ändå kul att testa. Hade ett eftermarknads oysterflex med raka ändar liggandes hemma. Lätt moddning i ändarna för att kunna användas med original endlinks. Tyvärr usel finish där jag skurit och såklart något tight :banghead:
9F080633-07E9-4898-9FBF-7427628485BE.jpeg
705A0533-5C73-45FC-A419-4757D987C632.jpeg
 
Topp