• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Precis klämt dit bandet.
20150908_224346.jpg

20150908_224012_001-1.jpg
20150908_223941.jpg
Snyggt, faktiskt skitsnyggt... Och jag är en länk-gubbe !

Lär den som inget kan! Det finns alltså en ny Pelagos? Man har valt att skrota ETA verket och kirrat ett inhouse? Skiljer den sig till utseendet och har den hittat ut till våra svenska återförsäljare? Kommer man göra något liknande med BB?

Många frågetecken nu, men diggar den stenhårt och känns ännu roligare om dom kör sina egna urverk hädanefter :)

Lär den som inget kan! Det finns alltså en ny Pelagos? Ja
Man har valt att skrota ETA verket och kirrat ett inhouse? Ja
Skiljer den sig till utseendet och har den hittat ut till våra svenska återförsäljare? Text på urtavla, släpps även med blå tavla, nej den har inte kommit än.
Kommer man göra något liknande med BB? Mycket troligt.

Lär den som inget kan! Det finns alltså en ny Pelagos? Man har valt att skrota ETA verket och kirrat ett inhouse? Skiljer den sig till utseendet och har den hittat ut till våra svenska återförsäljare? Kommer man göra något liknande med BB?

Många frågetecken nu, men diggar den stenhårt och känns ännu roligare om dom kör sina egna urverk hädanefter :)
Kan försöka besvara lite frågor. De har gjort en ny Pelagos svar ja. Den skiljer sig lite utseendemässigt då det finns lite mer text på urtavlan. De har även tillverkat en som är blå istället för svart, den svarta finns också kvar. Den svarta har tydligen hittat till återförsäljare men inte den blåa ÄNNU:(. Jag frågade på Rob om dem hade hört något om ändringar angående BB, men säljaren typ skrattade lite och sa att det var omöljigt att veta :)

Edit: 2:a på pucken :(

I tillägg till ovan kommentarer om utseende så är datumrutan annorlunda, utan en lume-plupp på sidan.

Är så jävla spänd på blå Pelagos. På vissa bilder ser färgen helt sjukt härlig ut, men på vissa ser den helt död ut... Hoppas innerligt att färgen är så fet som vissa bilder visar!

Är så jävla spänd på blå Pelagos. På vissa bilder ser färgen helt sjukt härlig ut, men på vissa ser den helt död ut... Hoppas innerligt att färgen är så fet som vissa bilder visar!
Typiskt Tudorblå skulle jag säga. Kul på produktbilder med tråkig och platt IRL. Kan väl funka på en dykare dock.

Här är två casual bilder från IG på den blå; det fångar väl inte direkt djupet i 3D-indexet och ljuset är tråkig glödlampa, det man kan säga är att den ser sjukt toolig ut. För min del kan minuset bli den väldigt låga vikten med gummit och titan, i kombination med den ändå lite plastiga känslan på index och visare. Jag gillar tyngd, det ger mig en känsla av kvalitet och gedigenhet.

Kommer definitivt känna på en i butik, den är nog riktigt snygg IRL.

image.jpg
image.jpg

Vad heter den gamla tudor suben som har blå bezel och blå tavla?
image.jpg
Och vad kostar den?
Storlek?

den är rätt sällsynt va?
Finns med flera ref, bla 79090 och 79190 som är full-size. Finns också mindre blå subar. De är väl ganska ovanliga att hitta i en väldigt krispig blå, men inte omöjligt. Priset är väl aningen högre än motsvarande svart.

Tillbaka
Topp