• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Istället för att skapa en ny tråd, vad tror ni om vattentäthet på en 79090 från -89? Den var tät i somras men jag har hört så många skräckhistorier att plexiglas tenderar att få små sprickor och ta in vatten. Hur ser ni som äger äldre Tudordykare på vattentäthet?

Istället för att skapa en ny tråd, vad tror ni om vattentäthet på en 79090 från -89? Den var tät i somras men jag har hört så många skräckhistorier att plexiglas tenderar att få små sprickor och ta in vatten. Hur ser ni som äger äldre Tudordykare på vattentäthet?
Låt mig säga så här, jag badade med min Rolex Sub från -67 efter att jag trycktestat den. Så provtryck den och bada på!

Har badat, bastat osv. med alla mina Tudorsubbar (2x79090, 4xSnowflake) utan problem :) Råkade dock slipa ner ett tophat-plexit något, i en vattenrutchkana, men vad gör man inte för att åka fortast :)
Ännu ett svar jag ville höra! :) Ska byta till ett korrekt glas (har ett 1680 Rolleglas på nu tror jag) så den lär bli tryckt i samband med det hoppas jag.
Ojdå, det blev ganska schyssta repor kan jag tänka mig?

Tillbaka i vardagen igen. Alla juliga natoband tillbaka i lådan och vintageläder på. En pensionerad dykare fungerar utmärkt på läder imo:)
image.jpeg

Skulle behöva tips på passande läderband till min Prince Oysterdate 74000. Jag kör nu ett Hirsch Duke och det ser bra ut, men det skulle vara kul med lite variation. Kruxet är dels att bandbredden är 19 mm och att det är rätt trångt mellan bandstiften och boetten. Om bandet är för tjockt skaver det därför mot boetten, vilket snabbt resulterar i ett fult slitage.

Så - tacksam för alla tips på snygga och välsittande band till denna utomordentligt fina klocka!

Börjar bli sugen på en Tudor sub och hittade denna på forumet. https://klocksnack.se/threads/tudor-submariner-ref-75090-prisbump-byten.47651/ Känns den mycket mindre än en full size på armen. Hade en mini sub i slutet av 90-talet och det funkade inte storleksmässigt.

I min värld är 36mm generellt ok men det är svårare på en sportklocka än en dressare och särskilt på en sub. Jag skulle vilja testa innan köp men det kan absolut funka.

Gillar Tudor. Var inne på hemsidan. Det måste vara världens sämsta navigation på den sidan, eller? Blev så trött att jag gav upp. Får väl gå in i butik och se live.

Stämmer det att Tudor kör elektroniska cert numera? Dvs inga stämplar på cert. Hittar ingen info om det på nätet.

Nej inte om de inte börjat med det senaste dagarna. Plockade ut en från ad 5nov utan elektoniskt cert

Hur säkra är ni på detta? Jag har fått svar från gråhandlare att Tudor har börjat med digitala cert och att "det inte spelar någon roll vad som är skrivet på kortet". Certen har även magnetremsa á la Rolex numera. Vem ska man lita på?

Hur säkra är ni på detta? Jag har fått svar från gråhandlare att Tudor har börjat med digitala cert och att "det inte spelar någon roll vad som är skrivet på kortet". Certen har även magnetremsa á la Rolex numera. Vem ska man lita på?
Som sagt så plockade jag ut en ny tudor black bay black hos svensk ad 5 november och då var det inga elektroniska cert.

När vissa bestämt hävdar att det är e-cert och andra tvärt om är det ju någon som har fel.
Nu köpte jag också från AD till slut, utan att lägga märke till om kortet drogs eller inte. Jag är mest nyfiken på vad som stämmer.
Tror fan dom drog kortet nu när du säger det! Rätt säker på att dom gjorde det

Tillbaka
Topp